مکمل بنزین
گوناگونخبر

پرتاب تسلا رودستر با راکت اسپیس ایکس ایلان ماسک به فضا!

مدیرعامل کمال‌گرای تسلا یعنی ایلان ماسک، خودروی اسپرت و الکتریکی خود، تسلا رودستر را به فضا پرتاب کرده است. این خودرو با یک‌لایه‌ی پوششی محافظ در قسمت بالایی راکت سنگین فالکن در 6 فوریه همین سال یعنی سه روز پیش به فضا پرتاب‌شده است.

از این حرکت شگفت‌انگیز تصاویر زیبایی نیز از خودروی درون این سفینه ساخت شرکت اسپیس ایکس تسلا و آدمکی که درون این خودرو قرار داشته است گرفته‌شده است.

به‌عنوان یک حرکت تجاری برای شرکت تسلا شرکت اسپیس ایکس، این حرکت نمادین و جذاب باید موردتوجه افراد زیادی قرارگرفته باشد. پرتاب این راکت در کانال یوتیوب اسپیس ایکس به‌صورت زنده به نمایش درآمد و تصاویر شگفت‌انگیزی نیز از آن در سراسر وب منتشر شد و دست‌به‌دست چرخید.

 

پرتاب این راکت سنگین به نام فالکن، از قبل تا حدودی پیش‌بینی می‌شد؛ زیرا این پرتاب بر اساس شعارها و تبلیغات شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک است که خواستار پرتاب راکت‌های سنگین‌وزن به فضاست.

«این بدان معناست که  ما قادریم اشیای سنگین‌وزن را به فضا بفرستیم…با هزینه‌ای نه خیلی بیشتر از این راکت سنگین‌وزن فالکن 9 » این گفته‌های ایلان ماسک است که به گزارشگران است که این حرکت اسپیس ایکس را یک‌قدم مهم در راستای پیشبرد اهداف این شرکت فضایی دانسته است.

در این رخداد فضایی، همه‌ی کارها طبق برنامه‌های این شرکت اتفاق نیفتاد. تسلا رودستر قرار بود روی یک مسیر دایروی دور خورشید به چرخش دربیاید که این خودرو سپس درون آن راکت به سمت مدار مریخ پیش می‌رفت. اما به نظر میاید که طبق تصاویر و ویدئوهای ارسالی از فضا، در مسیر چرخشی بین سیارکی است که بین مریخ و مشتری قرار دارد.

 

 

پرتاب تسلا رودستر به سمت فضا، آخرین برنامه فوق‌العاده این شرکت برای خودرویی بوده است که قرار است با نسل جدید این خودرو جایگزین شود. ابر خودروی جدید الکتریکی شرکت تسلا، خودرویی است که قرار است در سال 2020 به فروش رفته و همچنین با گشتاور 10,000 نیوتون متر  و شتاب صفرتا صد کیلومتر 1.9 ثانیه، قادر است به نهایت سرعت 402 کیلومتر بر ساعت برسد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا