مکمل بنزین
خبرداخلی

تویوتا و فیات در راه ایران هستند!

همان طور که می‌دانید وزیر امور خارجی ژاپن روز گذشته به تهران آمد و جلسات مختلفی را نیز با اعضای دولت برگزار کرده است اما همان طور که انتظار می‌رفت بیشتر گفتگو‌ها در خصوص مسائل اقتصادی و تجاری بود که امروز نیز شاهد دیدار وی با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران بودیم که در جریان آن محمدرضا نعمت زاده اعلام کرد که ایران قصد همکاری نزدیکی با ژاپن دارد.

japan

بر عقیده وی در طول مدت‌های گذشته سیاست خودرو‌سازان ژاپنی بدین صورت بوده است که محصولات و قطعات خود را اغلب درون کشور خود تولید و سپس در سایر کشور‌ها مونتاژ می‌کردند که این موضوع با سیاست‌های جدید ایران در زمینه اقتصاد هماهنگی ندارد و بر اساس آن باید برخی از شرکت‌های ژاپنی با دید سرمایه گذاری بلند مدت به بازار ایران بیایند و حتی برخی از قطعات خود را نیز با همکاری ایرانیان، داخل کشور تولید کنند. البته این میزان نیز باید عدد بالایی نظیر 70 هزار خودرو در سال باشد.

البته این تنها یک سمت ماجرا است و بر اساس گفته آقای نعمت زاده، باید تولیدات داخل کشور نیز که با همکاری ژاپنی‌ها ساخته خواهند شد به ژاپن و یا سایر کشور‌ها صادر شوند. همان طور که می‌دانید یکی از مشهورترین تولید کنندگان خودرو ژاپن، تویوتا نام دارد که درون کشور ما نیز محبوبیت خاص خود را دارد و گفته می‌ِشود که شاهد حضور این غول خودروسازی نیز در ایران خواهیم بود. وزیر صنعت از مذاکراتی با کمپانی ایتالیایی فیات سخن گفت و گویا در طول ماه‌های آینده تنوع خوبی را در بازار خودرو کشور شاهد خواهیم بود.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا