مکمل بنزین
خبرداخلی

وزیر صنعت: خودروسازان ایرانی رضایت مردم را جلب نکردند

به گزارش چرخان، با آغاز همایش بزرگ و بین‌المللی صنعت خودرو در تهران که پنجمین دوره آن در حال انجام است، خبرهای زیادی از همکاری‌های خودروسازان ایرانی با شرکتهای بین‌المللی به بیرون درز می‌کند ولی در این بین به دلیل حساسیت موضوع و اتمسفر حاکم بر این همایش، حضار در این کنفرانس به خوبی به مسائلی می‌پردازند که دغدغه اصلی صنعت خودرو در کشور است و در این بین شاید سخنان وزیر صنعت در مورد خودروسازان اوج انتقادهایی باشد که در اثنا سخنرانی‌های دیروز صورت گرفت.

محمد شریعتمداری در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با اشاره به موفقیت‌های روز افزون در صنعت کشور گفت: ما پس از انقلاب شکوهمندی که داشتیم در صنعت توانستیم پیشرفت‌های بزرگی را تجربه کنیم. ما توانستیم در تولید فولاد به رتبه چهاردهم دنیا برسیم و در حال حاضر ظرفیت 300 میلیون تن فولاد را در کشور داریم که عدد بسیار بزرگی است.

وزیر صنعت و خودروسازان

شریعتمداری در این همایش با طرح سوالاتی پیرامون صنعت خودروسازی کشور که انتظار مردم از خودروسازان چیست؟ پس از جنگ تحمیلی حمایت‌های بی‌دریغ دولتی از صنعت خودروسازی به کجا انجامیده است؟ آیا در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور در جایگاه واقعی خودش قرار دارد یا نه؟ گفت: مردم در پاسخ به این سوالها پاسخ‌های خوبی نمی‌دهند. ما متوجه هستیم که آنها راضی نیستند ولی با این حال مردم از محصولات این خودروسازان استقبال می‌کنند ولی قطعا راضی نیستند و نظرسنجی‌ها نیز این موضوع را تایید می‌کند که ما باید به سمت ارتقا کیفیت محصولات داخلی حرکت کنیم.

وزیر صنعت در ادامه افزود: فاصله کیفیت خودروها با رضایت مردم بسیار زیاد است و این قابل قبول نیست. کارهایی که در زمینه رضایت مردم انجام می‌شود بیشتر از اینکه جنبه عملیاتی داشته باشید جنبه تشریفاتی دارد. علت و عوامل این کاستی‌ها چیست؟  صنعت خودروسازی یک صنعت بومی نیست. در دنیا تجارب مختلفی در این زمینه وجود دارد که ما باید با استفاده از این تجارب عمل کنیم. ما به خوبی در بحث قراردادها و عمق ساخت تولید داخل و خدمات متقابل و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته، عمل نکردیم.

محمد شریعتمداری در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در ادامه با یک قول بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاران خارجی گفت: ما به سرمایه‌گذاری خارجی نیازمندیم. این سرمایه گذاری‌ها حتی اگر با شرط سهم 50 درصدی در تولید باشد هم برای ما قابل قبول است و پذیرای این نوع از شراکتها نیز هستیم.

شریعتمداری در پایان گفت: حدود 4 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی سهم شرکتهای خودروساز داخلی است که این مقدار از تولید ناخالص توانسته 12 درصد اشتغال را در کشور تضمین کند. این مقدار از تاثیرگذاری در بخش اقتصادی اثرات خوبی در این بخش و در دیگر بخش‌های سیاسی و اجتماعی گذاشته است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. کسی نیست به این دوست عزیز بگه اگه خودروسازان ایرانی رضایت مردم رو جلب نکردند،پس چرا با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی میخواین مجبورشون کنی خودرو داخلی بی کیفیت رو با قیمت نامناسب بخرن؟

    1. امیر جان ممنون از اینکه در چرخان هستی
      حق با توئه. حرف و عمل متناقضه ولی به نظر میرسه تصمیمشون این دفعه جدیه برای افزایش کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا