مکمل بنزین
گوناگونخبر

مشخصات خودرو سدان جیلی SL فاش شد

به نظر می‌رسد شرکت جیلی به دنبال معرفی یک خودرو سدان زیبا در آینده نزدیک است. در گذشته نه‌چندان دور اطلاعات و تصاویر مربوط به خودرو SUV جیلی SX11 فاش شده بود. خودرو سدان جیلی SL که از طراحی مناسبی بهره می‌برد، با نام H2 در چین عرضه خواهد شد.

جیلی SL برای پر کردن خلا میان جیلی امگرند و جیلی بوروی معرفی خواهد شد و قیمت پایه‌ای برابر با ۱۰۰ هزار یوان خواهد داشت. برای این محصول دو موتور مختلف درنظر گرفته شده است. نمونه‌ای از این خودرو به موتور سه سیلندر با حجم ۱.۰ لیتر و توربوشارژر مجهز خواهد شد که قادر به تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت است. نسخه دوم این اتومبیل دارای موتور چهار سیلندر ۱.۴ لیتری توربوشارژر است که قدرتی برابر با ۱۳۳ اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد. یکی از نکات جالب توجه، قدرت بیشتر موتور سه سیلندر است!

برخلاف این خودرو، در ‌SX11 از موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۷۷ اسب بخار استفاده خواهد شد که با توجه به قیمت تقریبا یکسان آن‌ها، مقداری عجیب به نظر می‌رسد. جیلی SL طولی برابر با ۴۶۸۰ میلی‌متر، عرض ۱۷۸۵ میلی‌متری و ارتفاع ۱۴۶۰ میلی‌متری دارد. فاصله دو محور چرخ این خودرو سدان برابر با ۲۶۷۰ میلی‌متر درنظر گرفته شده است.

به نظر می‌رسد جیلی در بخش طراحی در مسیر درستی قرار گرفته است، ولی از نظر سیستم سرگرمی وضعیت مناسبی نداشته و باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش کند. جیلی در حال حاضر مشغول خرید شرکت‌های مختلف است، بنابراین وجود مشکل در طراحی برخی از محصولات آن طبیعی به نظر می‌رسد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا