مکمل بنزین
خبرداخلی

ایران‌خودرو و سایپا خصوصی می‌شوند؛ جزئیات تعرفه واردات خودروهای هیبرید

به گزارش چرخان، پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو علاوه بر عایدات فراوانی که برای شرکتهای خودروسازی داشت و باعث شد که همکاری‌های زیادی بین شرکتهای ایرانی و خارجی صورت بگیرد، حواشی جالبی نیز به همراه داشت که یکی از آنها صحبتهای جنجالی مدیرعامل ایران‌خودرو پیرامون خصوصی‌شدن ایران‌خودرو و سایپا بود که کلیپ آن به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شد.

پس از صحبتهای مطرح شده توسط مدیرعامل ایران‌خودرو واکنش‌های زیادی به خصوصی‌شدن ایران‌خودرو و سایپا مطرح شد که مهمترین واکنش به این صحبتها را وزیر صنعت و معدن داشت که از عدم وجود چالش جدی در مقابل خصوصی‌شدن این دو خودروساز بزرگ کشور حکایت داشت.

خودروهای کارکرده ایران‌خودرو

محمد شریعتمداری وزیر صنعت در مصاحبه‌ای گفت: چالش جدی و بزرگی در راه خصوصی‌سازی ایران‌خودرو و سایپا نداریم و پیشنهاداتی به بورس برای خصوصی‌سازی این دو شرکت داده‌ایم. البته باید توجه شود که بخش قانونی این دو شرکت خصوصی‌شده و دارای صندلی در هیات مدیره شرکت است ولی برای مابقی صندلی‌ها باید برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم به طور کامل خصوصی‌سازی این دو شرکت را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: یک بخش از سهام دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا که حدود 15 درصد است و کاملا دولتی است متعلق به شرکت سازمان نوسازی و توسعه صنعتی کشور بوده و در حال بررسی واگذاری آن هستیم.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت در ادامه پیرامون تعرفه واردات خودروهای هیبریدی گفت: در حال حاضر خودروهای هیبریدی با همان نرخ قبلی یعنی 5 درصد وارد کشور می‌شوند که این رقم متشکل از 4 درصد قانونی است که نمی‌توانیم آن را لغو کنیم چرا که قانون الزام‌آور است. یک درصد باقیمانده نیز حداقل نرخ تعرفه‌ تجاری است که می‌توان اجرا کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان و در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اقدامات این وزارت‌خانه در زمینه تولید و انتقاداتی که به آن وارد می‌شود گفت: وزرات صنعت، معدن و تجارت به هیچ وجه راسا اقدام به واردات نمی‌کند و مطلقا واردکننده هیچ چیز نیست. بلکه وارداتی که انجام می‌شود توسط بخش‌های دولتی است که صرفا این وزارت‌خانه مصوبه‌های وارداتی را برای آنها اجرایی می‌کند و تعرفه‌های مصوب را از آنها اخذ می‌نماید .ما به مقررات و قوانین پایبند هستیم و به هیچ وجه کار سلیقه‌ای در دولت صورت نمی‌گیرد و همه چیز بر مبنای اصول و قوانینی است که وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. سلام امیر جان
      ممنون از اینکه در چرخان هستی
      منتظر دیدگاهت در مورد باقی مطالب سایت هستیم

  1. به نظر من ایران خودرو و سایپا بهتره زیر مجموعه پژو و رنو بشن ، چون همین الانم خودروهای قدیمی اینارو مونتاژ میکنن . اونجوری حداقل خودروهای بروزتر مونتاژ میکنن
    البته لازمه اش تعدیل نیروی کاره

    1. ممنون از دیدگاهت در چرخان
      ای کاش اسمتون هم می نوشتید
      بازهم بهمون سر بزن منتظر دیدگاهت در چرخان هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا