مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت‌های نجومی پراید، تیبا، ساینا و کوییک گروه سایپا در بازار خودرو عراق!

به گزارش چرخان، سالیان سال است که مردم ایران در کوچه‌ها و خیابان‌ها زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه قیمت خودروهایی که ما با میلیون‌ها تومان خریداری می‌کنیم، در کشورهای دیگر مثل عراق با رقم‌های بسیار ناچیز خرید و فروش می‌شوند و سایپا و ایران‌خودرو به مردم کشورشان ظلم می‌کنند و محصولاتشان را با قیمتهای بالا می‌فروشند، اما سایپا با انتشار قیمت خودروهای پرفروش داخل کشورش مانند پراید، تیبا، ساینا و همچنین خودروی تازه واردش یعنی کوییک به این شایعات برای همیشه پاسخ داد.

گروه خودروسازی سایپا که در نمایشگاه خودروی بغداد عراق حضور دارد با 220 متر غرفه‌ای که در اختیارش قرار گرفته است خودروهایی همچون تیبا، آریو اتوماتیک، تیبا 2، کوییک، ساینا اتوماتیک، پیکاپ ریچ و سایپا 131 را عرضه کرده است. همچنین در بخشی دیگر از غرفه این گروه خودروساز ایرانی قطعات و لوازم یدکی تولید شده توسط این خودروساز کشورمان به نمایش گذاشته شده است که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است.

گروه خودروسازی سایپا در این نمایشگاه خودروهای خود را با مدل 2018 و به صورت فروش ویژه عرضه کرده است که این خودروها با قیمت‌های زیر به مشتریان عرضه می‌شود:

سایپا 131 (پراید) 6800 دلار: معادل 32 میلیون و 300 هزار تومان

آریو اتوماتیک 11800 دلار: معادل 56 میلیون تومان

تیبا 7100 دلار:  معادل 33 میلیون و هفتصد هزار تومان

ساینا اتوماتیک 10400 دلار: معادل 49 میلیون و چهارصد هزار تومان

ساینا 8200 دلار: معادل 39 میلیون تومان

تیبا دو 8200 دلار:  معادل 39 میلیون تومان

کوییک 11600 دلار:  معادل 55 میلیون تومان

(قیمت دلار 4750 تومان در نظر گرفته شده است)

این خودروهای خودروساز ایرانی به دلیل قیمت مناسب و کیفیت خوب به نسبت قیمت و همچنین خدمات پس از فروش گسترده در عراق، مورد توجه بسیاری از اهالی این کشور قرار گرفته است و آمارها نشان از فروش خوب سایپا در این کشور خبر می‌دهند.  البته گفتنی است که این نمایشگاه از 23 تا 26 بهمن ماه برگزار شد و در حال حاضر به اتمام رسیده است ولی افشای ارقام مربوط به قیمت خودروهای سایپا در این کشور دستاورد جالبی برای رسانه‌ها و مردم ایران بود.

البته بدیهی است که این ارقام بالا با دلار گران‌شده این روزهای کشورمان ایجاد شده است ولی به هر حال به دلیل ارزآوری فروش این خودروها، از نظر اقتصادی حتی در زمانی که قیمت فروش در خارج از کشور پایین‌تر هم باشد، بازهم به نفع اقتصاد و تولید کشور است.

 

بیشتر بخوانید: مدیرعامل سایپا از ورود محصولات جدید این شرکت به بازار خبر داد

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا