مکمل بنزین
گوناگونخبر

سانگ‌یانگ از e-SIV رونمایی می‌کند؛ نسخه الکتریکی کوراندو

زمان به سرعت در حال گذر بوده و بزودی نمایشگاه خودروی ژنو 2018 بازگشایی خواهد شد. در این نمایشگاه کمپانی سانگ‌یانگ از جدیدترین خودروی مفهمومی خود رونمایی می‌کند. این خودروساز کره‌ای همانند سال‌های گذشته؛ جدیدترین دست آورد خود را با نام e-SIV معرفی کرده و برای بازار نقشه‌هایی دارد. کانسپت جدید سانگ‌یانگ، مدلی مفهومی از یک کراس‌اوور کوچک و آینده نگرانه بوده و احتمالا نسخه کاملا الکتریکی مدل کوراندو را خواهیم دید!

طرح‌های کانسپت جدید سانگ‌یانگ مانند سایر خودروهای جدید به شکل نامفهومی منتشر شده‌اند. اما مطمئنا ظاهر و ذات سانگ‌یانگ جدید بسیار امیدوار کننده بوده و به ما اجازه می‌دهد که کمی زودتر از تاریخ برگزاری نمایشگاه ژنو 2018(6 مارس) و معرفی رسمی کانسپت مذکور قضاوت کنیم. نام e-SIV(Electronic Smart Vehicle Interface) نشان دهنده وجود تکنولوژی‌های پیشرفته، از جمله رانندگی خودکار در کانسپت جدید سانگ‌یانگ است.

این خودروساز کره‌ای اعلام کرده است که طول و عرض کانسپت جدید آنها به ترتیب 4460 و 1870 میلی‌متر است. همچنین ارتفاع و فاصله میان دو محور آن به ترتیب  1630و 2675 میلی‌متر خواهد بود. بنابراین ما با یک خودروی تجاری و منطبق با استراتژی جدید کمپانی سانگ‌یانگ روبرو هستیم.

پیشرانه کانسپت جدید سانگ‌یانگ یک موتور الکتریکی با توان 188 اسب‌بخار بوده و حداکثر سرعت آن به 150 کیلومتر در ساعت می‌رسد. پیشرانه مذکور هنوز در حال توسعه بوده و نمی‌توان به آمار و ارقام کنونی اطمینان کرد. همچنین ظرفیت باتری‌های کانسپت جدید سانگ‌یانگ اعلام نشده است؛ اما ظاهرا 80 درصد ظرفیت آنها در 50 دقیقه شارژ شده و توان پیمایش 450 کیلومتر را با یکبار شارژ کامل دارد.

به غیر از کانسپت e-SIV در نمایشگاه خودروی ژنو 2018؛ گروه خودروسازی ماهیندرا به عنوان صاحب امتیاز کمپانی سانگ‌یانگ برای نخستین بار از کامیون جدید خود برای عرضه در بازار مکزیک رونمایی خواهد کرد. کانسپت e-SIV پنجمین خودروی الکتریکی سانگ‌یانگ در نمایشگاه خودروی ژنو خواهد بود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا