مکمل بنزین
گوناگونخبر

از فراری 488 پیستا به صورت رسمی رونمایی شد

فراری 488 پیستا به عنوان نمونه قوی‌تر و سبک‌تر نسخه GTB این خودرو به صورت رسمی معرفی شد. در حالی‌که شتاب لافراری برابر با زیر 3.0 ثانیه از طرف سازنده اعلام شده بود، سرعت فراری 488 پیستا بعد از گذشت 2.85 ثانیه از صفر کیلومتر بر ساعت به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این مدل به موتور معروف 8 سیلندر فراری مجهز شده که از آن به عنوان یک موتور کاملا تکاملی یاد می‌شود. این موتور که به توربوشارژر مجهز شده توانسته در سال 2016 و 2017 جایزه بهتری موتور سال را دریافت کند. قوای محرکه فراری 488 پیستا حجمی برابر با 3.9 لیتر داشته و همراه با توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 711 اسب بخار قدرت در دور موتور 8000 دور در دقیقه و 770 نیوتون متر گشتاور در دور موتور 3000 دور در دقیقه است.

این خودرو از نظر عملکرد شبیه به پورشه GT2 RS است. نماینده پورشه شتابی برابر با 2.8 ثانیه داشته و حداکثر سرعت آن نیز به 340 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. فراری ادعا می‌کند که 488 پیستا نسبت به سری‌های سفارشی (مخصوص) قبلی از نظر مشخصات دینامیکی و تکنولوژی‌های مورد استفاده در آن یک قدم رو به جلو بزرگ محسوب می‌شود.

در بخش موتور، دینامیک خودرو، کاهش وزن و آیرودینامیک این خودرو از نسخه GTE و Challenge الهام گرفته شده و عملکردی شبیه به خودروهای مسابقه‌ای را در جاده در اختیار افراد قرار می‌دهد. وزن خشک فراری 488 پیستا نسبت به نسخه استاندارد یعنی GTB نزدیک به 90 کیلوگرم کاهش یافته و به 1280 کیلوگرم رسیده است. موتور این خودرو با 49 اسب بخار افزایش قدرت نشان‌دهنده قدرتمندترین موتور 8 سیلندر تولیدی به دست فراری است.

کاهش وزن این خودرو با استفاده از ویژگی نسخه Challenge امکان‌پذیر شده است. این ویژگی‌ها شامل استفاده از جنس اینکونل در منیفولدهای دود، میل لنگ و چرخ طیار یا فلایویل (flywheel) سبک و استفاده از ترکیب تیتانیوم و فیبر کربن برای منیفولد ورودی است.

گشتاور 488 پیستا نسبت به نسخه GTB در تمامی سرعت‌ها بالاتر است و همچنین بنابر گفته فراری شدت و کیفیت صدای موتور در تمامی دنده‌ها از GTB بیشتر است. در حالت کلی نیروی رو به پایین 20 درصد بهبود داشته است.

پیستا اولین خودروی این شرکت ایتالیایی محسوب می‌شود که به فناوری بهبود دهنده دینامیک فراری مجهز شده است. این فناوری از نرم‌افزار فراری برای تنظیم کردن فشار ترمز در کالیپرها استفاده می‌کند تا فرمان‌پذیری در پیچ‌ها بهبود پیدا کند.

فراری در این محصول خود از رینگ 20 اینچی فیبر کربنی استفاده کرده است. به نظر می‌رسد این خودرو که به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش گذاشته می‌شود، قیمتی نزدیک به 215 هزار پوند داشته باشد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا