Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تفاوت قیمت محصولات کیا موتور در امارات با بازار خودرویی ایران چقدر است؟

همان‌گونه که می‌دانید، بازار خودرویی کشوری همچون امارات متحد عربی به دلیل بین المللی بودن و عدم حضور خودروسازان دولتی، بسیار پر رونق و متنوع است و تمامی شرکت‌ها با اغلب محصولات خود در این بازار پر سود حضور دارند.

حال در این مطلب قصد داریم با توجه به قیمت خودروها در بازار امارات، مقایسه‌ای را بین بازار خودرویی ایران با بازار امارات در زمینه قیمت اتومبیل‌های کیا در نمونه‌های صفرکیلومتر و کارکرده انجام دهیم تا بهتر متوجه فرق این دو کشور در حوزه عرضه خودروها شویم.

با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. (لازم به ذکر است که نماینده فروش محصولات کیا در ایران، شرکت اطلس خودرو بود که وظیفه عرضه و خدمات دهی به محصولات این کمپانی کره‌ای را بر عهده دارد)

1-کیا پیکانتو

یکی از خودروهایی که در هر دو بازار مورد نظر در این مقایسه حضور دارد، کیا پیکانتو نام دارد. در همین رایطه، این خودرو در واقع یک مدل کوچک شهری برای ترددهای روزانه در شهرهای شلوغ و پر ترافیک بوده و در سرتاسر جهان از میزان فروش بسیار بالایی برخوردار است.

حال اگر نگاهی به قیمت این خودرو در بازار امارات بی‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که نمونه صفر کیلومتر و 2017 پیکانتو در امارات متحد عربی دارای قیمتی برابر با 29 هزار درهم (یعنی تقریبا 38 میلیون تومان) را دارا است که این همین خودرو در بازار داخلی ایران با توجه به تعرفه واردات و دیگر موراد، قیمتی مابین 98 الی 102 میلیون تومان را در مدل 2017 به خود اختصاص داده است.

2-کیا سراتو (سدان)

از دیگر محصولات کمپانی کره‌ای کیا موتور که در بازار امارات دارای فروش بسیرا خوبی است، سراتو (سدان) نام دارد. این خودرو در امارات متحد عربی در با توجه به مدل ساختار 2018 و نمونه صفر کیلومتر، قیمتی برابر با 68 هزار درهم (یعنی تقریبا 90 میلیون تومان) را دارا است که همین خودرو در بازار داخلی ایران با توجه به تعرفه واردات و دیگر موارد، قیمتی در حدود 180 میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.

3-کیا اسپورتیج

یکی دیگر از محصولات این کمپانی خوش نام در سطح جهانی، کیا اسپورتیج نام دارد. این خودرو در واقع یک کراس اوور متوسط شهری محسوب شده و در بازار خودرویی ایران دارای طرفداران بی شماری است.

اسپورتیج در مدل 2018 و صفر کیلومتر خود دارای قیمتی برابر با 84 هزار درهم (تقریبا 111 میلیون تومان) در بالاترین سطح امکانات بوده که همین مدل در بازار داخلی ایران، در حال حاضر قیمتی در حدود 270 میلیون تومان را دارا است. (با توجه به تعرفه جدید واردات خودرو)

4-کیا سورنتو

از دیگر محصولات پر فروش و مشهور این برند کره‌ای، می‌توان سورنتو را نام برد. سورنتو یک کراس اوور فول سایز شهری بوده که دارای ظرفیتی برابر با 7 نفر است و در اغلب بازارهای بین المللی، از میزان فروش بسیار خوبی برخوردار است.

سورنتو در مدل ساختاری 2018 و صفر کیلومتر خود دارای قیمتی برابر با 115 هزار درهم (تقریبا 152 میلیون تومان) را در بالاترین سطح امکانات خو دارا بوده که همین مدل در بازار داخلی ایران، در حال حاضر قیمتی در حدود 330 میلیون تومان را دارا است. (با توجه به تعرفه جدید واردات خودرو)

5- کیا اوپتیما

به جرات می بایست گفت که کیا اوپتیما در این سال‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم در تولیدات این شرکت کره‌ای محصوب شده و در بازارهای جهانی به خصوص ایران، از فروش بسیار بالا و فوق العاده‌ای برخوردار است. (لازم به یاداوریست که این خودرو یک سدان خانوادگی متوسط به شمار می‌رود)

حال اگر بخواهیم به قیمت این خودرو در امارات متحد عربی اشاره کنیم، می‌بایست این‌گفت که اوپتیما در مدل 2018 و صفر کیلومتر خود دارای قیمتی برابر با 91 هزار درهم (تقریبا 121 میلیون تومان) در بالاترین سطح امکانات بوده که همین مدل در بازار داخلی ایران، در حال حاضر قیمتی در حدود 255 الی 270 میلیون تومان را دارا است. (با توجه به تعرفه جدید واردات خودرو)

6-کیا موهاوی

حال نوبت به بررسی قیمت برخی محصولات کارکرده و دسته دوم کیا در بازار امارات متحد عربی می‌رسد که یکی از این خودروها، موهاوی نام دارد. در همین رابطه،‌ این خودرو یک شاسی بلند فول سایز محسوب شده و در بازار خودرویی ایران با توجه به قانون عدم ورود اتومبیل‌هایی با حجم موتوری بیش از 2500 سی‌سی از سال 1392 شمسی (2013 میلادی)، موهاوی دیگر نتوانست به حضور خود ادامه دهد.

حال اگر بخواهیم به قیمت این خودرو در امارات متحد عربی اشاره کنیم، می‌بایست این‌گونه گفت که موهاوی در مدل 2013 و کارکرده خود در بهترین حالت، قیمتی برابر با 51 هزار درهم (تقریبا 68 میلیون تومان) را در نمونه هشت سیلندر خود دارا است که همین مدل در بازار داخلی ایران، در حال حاضر قیمتی در حدود 260 الی 330 میلیون تومان را با توجه به کارکرده‌های مختلف، به خود اختصاص داده است.

7-کیا کادنزا

یکی دیگر از خودروهای محبوب و پر طرفدار کیا در بازارهای جهانی، کادنزا نام دارد. در همین رابطه، این‌گونه می‌توان گفت که کادنزا یک خودرو سدان فول سایز بوده که با توجه به قانون عدم ورود اتومبیل‌هایی با حجم موتوری بیش از 2500 سی‌سی از سال 1392 شمسی (2013 میلادی)، دیگر نتوانست به حضور خود در ایران ادامه دهد و در حال حاضر نمونه‌های کارکرده و دسته دوم این خودرو با مدل ساختاری 2013 الی 2014 (به صورت محدود) در بازار خودرویی ایران موجود هستند.

حال اگر بخواهیم به قیمت این مدل در بازار امارات متحد عربی اشاره کنیم، می‌بایست گفت که کادنزا در مدل ساختاری 2013 و کارکردی کمتر از 80 هزار کیلومتر، قیمتی برابر با 42 هزار درهم (یعنی تقریبا 56 میلیون تومان) را دارا بوده که همین مدل در بازار خودرویی ایران با کارکردی کمتر از 80 هزار کیلومتر و با توجه به سلامت خودرو، قیمتی در حدود 210 الی 235 میلیون تومان را دارا است.

 

لازم به ذکر است که در این بررسی قیمت ارز درهم برابر با 1330 تومان در بازار کشور در اواسط اسفند ماه 1396 بوده و قیمت‌های اعلامی در این مطلب، بر اساس همین نرخ محاسبه شده‌اند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.