Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تاریخچه برند میتسوبیشی، یک اصیل زاده ژاپنی!

بی شک، کمپانی میتسوبیشی را می‌توان یکی از بهترین خودروسازان در سطح بین المللی نام نهاد. اما نخستین بار این برند اصیل از چه دورانی وارد صعنت خودروسازی شد؟ امروز در این مطلب قصد داریم به معرفی کلی و چند جانبه این کمپانی بپردازیم و با مروری بر سوابق این شرکت، به این مسئله پی ببریم که در این سال‌ها، میتسوبیشی در تولید و ساخت محصولات خود تا چه حدی پیشرفت کرده است.

این شرکت ژاپنی نخستین بار در سال 1870 میلادی توسط ایوازاکی یاتارو تاسیس شد و پس از گذشت 10 سال، با خرید یک معدن ذغال سنگ در آن دوران، علاوه بر اموری همچون بانک داری، بیمه، گمرک و سایر کارها، با در دست گرفتن این معدن، نقش خود را به عنوان یک گروه صعنتی بزرگ در ژاپن روز به روز مهم تر کرد.

در رابطه با لوگو این هولدینگ بزرگ، این‌گونه می‌بایست گفت که لوگو میتسوبیشی موتور، همان سه الماس قرمز معروف که در بین بیش از ۴۰ شرکت زیرمجموعه میتسوبیشی مشترک است، توسط Iwasaki Yatarō، موسس میتسوبیشی انتخاب شد، Mitsubishi، کلمه‌ای ترکیبی از ۲ واژه Mitsu به معنی “سه” و Hishi به معنی “الماس” تشکیل شده است.

اما فعالیت اصلی این شرکت ژاپنی از سال 1917 و با جنگ جهانی دوم آغاز شد. زیرا این برند در آن دوران به تولید انواع هواپیما و کشتی نیز مشغول بود و نخستین خودرو ژاپن را در همان سال با فیات 3 با مدل A تولید نمود که این خودرو به صورت یک محصول هفت نفره و سدان بود و در بازار داخلی ژاپن با استقبال کم نظیری رو به رو شد. (لازم به یاداوریست که این مدل در سال ۱۹۲۱ بعد از تولید تنها ۲۲ عدد از آن، دچار توقف ساخت و عرضه شد)

پس از گذشت چندین دهه، در سال 1953 میلادی، یکی دیگر از محصولات حماسی این شرکت ژاپنی با نام 500 تولید گردید که این موضوع نوید بخش ساخت 75 هزار دستگاه خودرو بین سال‌های (1951-1969) شد که این امر موجب ارزش یافت هرچه بیشتر سهام این کمپانی در سطح بین المللی گردید. (در تکمیل این بخش این‌گونه باید گفت که مدل‌های Minica kei و Colt 1000 در ۱۹۶۲ و ۱۹۶۳ توسط این خودروساز معرفی شد و در سال ۱۹۶۴ بزرگترین مدل سدان خود با نام Mitsubishi Debonair را که جزو خودرو‌های لوکس طبقه بندی می‌شد، معرفی کرد)

اما فعالیت رسمی و گستره این شرکت در تولید انواع خودروها در دهه 70 میلادی آغاز شد. زیرا در این دوران میتسوبیشی با ترکیب بخش صنایع سنگین این هولدینگ عظیم، رنگ و بوی تازه‌ای به فعالیت خود در عرصه داخلی و جهانی بخشید و مدیریت این گروه به شخصی به نام Tomio Kubo واگذار شد.

بازاریابی و صادرات محصولات این کمپانی در طی سال‌های 1973 تا 1978 افزایش یافت و میتسوبیشی توانست محصولاتش را به بازارهای اروپا و دیگر نقاط آسیا نیز صادر کند. این برند ژاپنی در سال 1980 موفق به تولید یک میلیون خودرو در سال شد و پس از گذشت 9 سال، در سال 1989 میتسوبیشی موفق شد تولید خود را به 1.5 میلیون دستگاه در سال افزایش دهد و در اواسط سال 1990 میلادی، میتسوبیشی توانست یکی از مهم ترین محصولات خود را با نام پاجرو (Pajero) به تولید انبوه برساند.

امروزه این شرکت بزرگ ژاپنی به تولید بیش از 7 مدل از انواع خودروها در سطح بین المللی در کلاس‌های گوناگون مشغول است و سهم خوبی را از بازارهای فروش بزرگ جهان در اختیار دارد. همچنین، سهام میتسوبیشی در چندین بازار بورس مهم در آسیا، اروپا و آمریکا عرضه می‌شود و ارزش این برند در تمامی شاخه‌ها در حال حاضر بیش از 50 میلیارد دلار اعلام شده است.

در پایان لازم به یادآوریست که در طول 100 سال اخیر، مجموعه شرکت‌های میتسوبیشی علاوه بر این که در کشور مبدا خود یعنی ژاپن، از صنایع عظیم و برجسته به محسوب می‌شود، در سطح جهانی نیز این شرکت بزرگ با تاسیس شرکت‌های چندملیتی عظیم در کشورهای مختلف در تمامی نقاط این کره خاکی، بسیار شهرت دارد و امروزه با بیش از 80 کشور جهان در تمامی زمینه‌ها همکاری گسترده‌ای را دارا است.

در همین رابطه، مجموعه شرکت‌های میتسوبیشی امروزه بیش از 500 شرکت نه‌تنها در حوزه خودرو، بلکه در زمینه‌های مختلف صنعتی و تجاری مثل صنایع هوایی، فلزات سنگین، گمرک، بیمه، بانکداری و حتی صنایع غذایی را دارا بوده و در سراسر جهان از اسم و رسم خاصی برخوردار است.

1 نظر
  1. حمید می گوید

    ماهه لامصب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.