مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین خودروی هیدروژنی در دانمارک راهی خیابان‌ها شد!

اولین خودروی تویوتا Mirai با سیستم سوخت سلولی در تاریخ 22 اکتبر در دانمارک به صاحبانش تحویل داده شد! آقای جاکوب کروگسگارد به عنوان اولین مشتری کمپانی تویوتا برای خرید Mirai اقدام کرده است. وی به عنوان پدر یک خانواده، می‌گوید که میرای از آنچه تصور می‌کرد بهتر است!First-Toyota-Mirai-Denmark-0-(1)

وی مهندس و مدیر عامل یک شرکت تولید سوخت هیدروژنی است و خرید این خودرو را دارای منافع زیادی برای خود می‌داند. او میزان آلودگی این خودرو را نزدیک به صفر می‌داند و معتقد است که کشور دانمارک می‌تواند به عنوان یکی از پاک‌ترین کشورها، اشاعه دهنده استفاده از این خودروها در جهان باشد و بدین ترتیب Mirai می‌تواند شروع خوبی برای حفظ محیط زیست باشد.

وی می‌گوید: من خیلی خوشحال هستم که به عنوان اولین مشتری این خودرو در دانمارک لقب گرفته‌ام. بدون شک این خودرو، محصولی از آینده است و من بسیار خوشحالم که با خانواده خود سوار بر خودرویی هستیم که خروجی آن تنها بخار آب است و هیچ ضرری برای طبیعت ندارد!

او کلید میرای جدید خود را از دستان آقای کریستین کراپر، رئیس کمپانی تویوتا در دانمارک تحویل گرفت. او معتقد است که این روز، به عنوان یک روز ویژه در تاریخ ثبت می‌شود، نه فقط برای تویوتا و البته خانواده آقای جاکوب؛ دانمارک نیز باید این روز را برای خود ثبت کند. آقای کراپر معتقد است که این اتفاق به عنوان یک قدم بزرگ و بسیار هیجان انگیز برای رسیدن به تولید دستگاه‌هایی بدون آلودگی تلقی شود.

کمپانی تویوتا، کشور دانمارک را به عنوان یکی از اولین مناطق برای عرضه میرای انتخاب کرده است زیرا دانمارک در سرتاسر کشورش از 7 ایستگاه سوخت هیدروژنی بهره می‌برد که در نوع خود بسیار مناسب و ویژه است. این بدان معنی است که در این کشور می‌توان با یک خودروی هیدروژنی از یک سو به سوی دیگر به راحتی سفر کرد. قابل ذکر است که هیدروژن‌های مورد نیاز برای این ایستگاه‌ها به صورت 100 درصدی توسط توربین‌های بادی تامین شده است.

همچنین جالب است بدانید که خودروهای هیدروژنی تا سال 2019 از پرداخت هرگونه عوارض در این کشور معاف هستند.

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا