مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودرو مسابقه‌ای مفهومی تویوتا سوپرا در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد

بعد از مدت‌ها انتظار از تویوتا سوپرا رونمایی شد. این شرکت ژاپنی در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 از خودرو مسابقه‌ای مفهومی تویوتا سوپرا پرده برداشت. در حالی‌که با یک محصول کانسپت روبه‌رو هستیم، نسل پنجم تویوتا سوپرا با طراحی مشابه در آینده نزدیک معرفی می‌شود.

نسل گذشته تویوتا سوپرا تحت کد A80 توسعه یافته بود بنابراین خودرو مسابقه‌ای مفهومی تویوتا سوپرا دارای کد داخلی A90 است. این خودرو کامپکت طولی برابر با 180 اینچ داشته و در ساخت آن از مواد سبک ولی با استحکام بالا استفاده شده است. برای کاهش وزن نسل جدید تویوتا سوپرا از پلاستیک برای ساخت پنجره‌ها به جای شیشه استفاده شده است.

چرخ‌های مورد استفاده در این خودرو ساخت BBS بوده و در آن از ترمز برمبو بهره گرفته شده است. تویوتا برای تولید چرخ‌های این خودرو با OMP نیز همکاری کرده است و این شرکت تامین برخی قطعات مورد نیاز را برعهده داشته است.

تویوتا اعلام کرده که به علت نمایش پتانسیل بالای نسل جدید سوپرا از نسخه‌ مفهومی مسابقه‌ای آن رونمایی کرده است. تویوتا نزدیک به چهار سال پیش از خودرو مفهومی FT-1 رونمایی کرده بود و سوپرا جدید طراحی مشابه آن دارد.

نسل جدید تویوتا سوپرا

توسعه نسخه جاده‌ای نسل جدید سوپرا در مراحل پایانی قرار دارد. پلتفرم این خودرو توسط بی‌ام‌و طراحی شده است که البته در محصول این شرکت آلمانی یعنی نسل جدید بی‌ام‌و Z4 جدید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که نسخه جاده‌ای تویوتا سوپرا در نمایشگاه خودرو بین‌المللی نیویورک رونمایی شود.

در ایالات متحده آمریکا این خودرو به عنوان یکی از محصولات تویوتا به فروش می‌رسد در حالی‌که در برخی بازارها این محصول با زیربرند GR Performance در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این برند پاییز سال گذشته در ژاپن تاسیس شد.

 

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا