مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به پورشه 2019 911 هیبرید با قدرت 700 اسب بخار

در اواخر دهه دوم قرن 21 که همین سال های اخیر است تب و تاب ساخت خودروهای برقی هم از جانب قوانین دولتی کشورهای پیشرفته و صنعتی و هم از طرف شرکت های خودروساز فراگیر شده است. تلاشی که حتی یک ابرخودروی اسطوره با نام پورشه 911 نیز از برقی شدن در امان نخواهد بود.

ورود خودروی جدید 911 GT3 RS پایانی بر دوره موتورهای تنفس طبیعی برای عاشقان خودروهای اسپرت است. خودرویی که انتظار می‌رود خود را یک هیبرید تمام‌عیار به رقیبان خود معرفی کند. اما در این مورد و این خودروی آلمانی یک نمونه‌ی خاص و قدرتمند از این خودروهای برقی-بنزینی یا به‌اصطلاح هیبریدی است.

بر اساس گفته‌های مدیر این شرکت آقای الیور بلوم در نمایشگاه ژنو، خودروی 911 پلاگین هیبرید یک خودروی بسیار قدرتمند با عملکرد بسیار عالی و استثنائی خواهد بود. طبق گفته‌های او، این 911 جدید علاوه بر به ارث بردن تمامی ویژگی‌های 911 های قدیم و یا به‌اصطلاح نیاکان آن، قوی‌ترین 911 خواهد بود که تابه‌حال وجود داشته است.

پورشه جذاب و خوش‌چهره‌ای که باقدرت استثنایی 700 اسب بخار (521 کیلووات) می‌تواند قدرت قابل قبولی را به زیر پای راننده منتقل کند.

همچنین 911 جدید دارای یک موتور 6 سیلندر با توربو دوگانه (Biturbocharged) بوده که این موتور قدرتمند در پورشه پانامرا 4 E-Hybrid نیز دیده می‌شود. در این خودرو موتور الکتریکی نیز قدرت 136 اسب بخار (101 کیلووات) تولید کرده و این قدرت را با موتور بنزینی خود سهیم شده و درنهایت به قدرت قابل‌قبول 680 اسب بخار می‌رسد. قدرتی که از هدف تعیین‌شده 700 اسب بخاری شرکت پورشه کمی ضعیف‌تر است.

پورشه 911 جدید نسل 992 روی پلتفرم ارتقا یافته MMB سوار خواهد شد. پلتفرم جدید به لطف استفاده هرچه بیشتر از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا از وزن کمتر و استحکام بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی این نسل برخوردار است.

با توجه به تصاویر جاسوسی به‌راحتی می‌توان دریافت که این خودروی آلمانی اصیل در قسمت عقب و همچنین ظاهر کناری و جلو دارای تغییرات شده است. تغییراتی که به هرچه جذاب‌تر شدن این ابر خودرو کمک شایانی کرده‌اند.

در آخر باید گفت که نباید انتظار معرفی رسمی این خودرو را زودتر از پایان سال جاری میلادی داشت. اما بااین‌حال گزارش‌ها تأکید می‌کنند که پورشه 911 استاندارد در اکتبر 2018 در نمایشگاه خودرویی پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد. البته نسخه هیبرید این مدل طبق گفته‌های مدیر شرکت تا دو سال بعد از رونمایی از نسخه استاندارد به نمایش درخواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا