مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

6 دلیل برای آنکه سانگ یانگ رکسون G4 بخریم!

بی شک، در سرتاسر بازارهای بین المللی در حوزه خودرو، اتومبیل‌های شاسی بلند دارای طرفداران بی شماری هستند و این موضوع باعث آن شده است که شرکت های تولیدکننده به فکر عرضه مدلهای متفاوت در این کلاس باشند.

 در همین رابطه، یکی از بهترین خودوهایی که به تازگی در این کلاس معرفی شده است، رکسون G4 بوده که متعلق به شرکت کره‌ای سانگ یانگ بوده و در سال میلادی جاری (2018) موفق به کسب عنوان بهترین خودرو شاسی بلند سال از چندین مجله معتبر بین المللی در حوزه حمل و نقل شده است و ما امروز قصد داریم چند دلیل برای خرید این خودرو را به عنوان یک راهنمایی جامع در رابطه با انتخاب این مدل از سوی مشتریان عنوان کنیم.

با ما همراه باشید.

1-طراحی زیبا بیرونی و درونی

یکی از مهم ترین عواملی که می‌توان در رابطه با دلیل خرید سانگ یانگ رکسون G4 عنوان کرد، طراحی زیبا بیرونی و داخلی آن است. این خودرو با دارا بودن نمای بیرونی شکیل و تا حدودی محافظه کار، سعی کرده است تا بتواند علاقه تمام رده‌های سنی بین خریداران را به خود جلب نماید و به اعتقاد کارشاسان، کمپانی سانگ یانگ توانسته است تا حد زیادی به این خواسته خود دست پیدا کند.

در رابطه با نمای داخلی این خودرو نیز همانند نمای بیرونی، می‌توان این‌گونه گفت که اتاق داخلی رکسون G4 با توجه به طراحی به روز و زیبا، سعی در به وجود آوردن حسی لوکس در کنار کیفیت متریال رضایت بخش در بین خریداران داشته است و با نگاهی کلی به کابین این خودرو، کاملا می‌توان این حس را احساس کرد.

2-پیشرانه و عملکرد قابل قبول

یکی دیگر از عوامل مهم در رابطه با خرید رکسون G4 را می‌توان پیشرانه و عملکرد قابل قبول این خودرو عنوان نمود. در همین رابطه، این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با 2.0 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 222 اسب بخار و گشتاوری برابر با 350 نیوتن است که این قدرت تولیدی توسط 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ این خودرو در صور نیاز منتقل می‌شود. (رکسون G4 یک خودرو AWD یا همان چهار چرخ محرک است)

در رابطه با عملکرد این مدل نیز می‌توان گفت که رکسون G4 در زمانی برابر با 9.9 الی 10.2 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 185 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، میزان مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی (شهر و اتوبان) برابر با 10.4 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو6 است. (گنجایش باک این خودرو برابر با 70 لیتر است)

3-فضای مناسب و قابلیت گوناگون در مسیرهای خارج شهری

به جرات می‌توان این‌گونه گفت که رکسون G4 با توجه به قیمت و رده‌ای که در آن عرضه شده است، بهترین انتخاب محسوب می‌شود. زیر این خودرو یک اتومبیل 7 نفره بوده و سرنشینان برای ورود به این خودرو با فضای بسیار مناسبی روبه رو بوده و در مسیرهای طولانی، به هیچ عنوان دچار کمبود فضا داخلی و در نتیجه خستگی نخواهند شد.

همچنین، بارز ترین قابلیت این محصول جدید، عبور آن از مسیرهای خارج شهری اعم از جنگلی، کویری و برفی است. زیرا رکسون G4 یک خودرو شاسی بلند کامل بوده و در واقع کراس اوور محسوب نمی‌شود. (این مدل دارای یک شاسی نردبانی و مستقل از بدنه است که قابلیت انعطاف بسیار بالایی را دارا بوده و کمک شایانی برای عبور رکسون G4 از تمامی مسیرها را در کنار سیستم‌های مختلف که بر روی این مدل تعبیه شده را فراهم می‌کند)

4-کیفیت ساخت مناسب

از دیگر مواردی که می‌توان برای خرید این مدل بیان کرد، کیفیت ساخت مناسب است. پیرامون همین موضوع، باید این‌گونه گفت که کیفیت ساخت سانگ یانگ رکسون G4 بسیار قابل قبول و در حد مطلوبی با توجه به قیمت اعلامی بوده و این مدل را می‌توان با اطمینان کامل برای استفاده دراز مدت انتخاب نمود.

(لازم به ذکر است کیفیت متریال و ادوات استفاده در کابین داخلی این مدل به اعتقاد کارشناسان، قابل قبول و رضایت بخش و کمتر می‌توان به کیفیت ساخت این خودرو چه در رابطه با نمای بیرونی و چه در رابطه با اتاق داخلی انتقادی را عنوان کرد)

5-قیمتی قابل قبول در مقایسه با سایر رقبا

بی شک، یکی از موارد مهمی که باعث متمایز شدن این مدل نسبت به سایر رقبا در بازار قلمداد می‌شود، قیمت فروش آن است. در همین رابطه، قیمت رکسون G4 در بالاترین سطح امکانات رفاهی در بازار خودرویی ایران در حال حاضر برابر با 330 الی 350 میلیون را دارا بوده که در صورت خرید به صورت پیش فروش یا ثبت نام و با موعد تحویل 30 الی 60 روزه، قیمت این مدل برابر با 284 الی 295 میلیون تومان خواهد بود.

اگر به رقبا هم قیمت این مدل در بازار نگاهی بی‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که خودروهایی که در یک کلاس پایین تر از این خودرو به عنوان کراس اوورهای فول سایر عنوان می‌شوند و قابلیت‌های خارج شهری رکسون G4 را دارا نیستند، با قیمتی نزدیک و یا بیشتر از این خودرو به فروش می‌رسند که این نکته به خودی خود باعث هرچه ارزشمند تر شدن رکسون G4 می‌شود.

6-امکانات رفاهی رضایت بخش

سرانجام، آخرین موردی که در رابطه با خرید این مدل توسط خریداران می‌توان عنوان کرد، امکانات رفاهی گسترده رکسون G4 بوده و در همین رابطه، برخی از امکانات این خودرو به شرح زیر است.

رادار جلو جهت پیشگیری از تصادف و سیستم ترمزگیری اتوماتیک AEB، ترمز دستی برقی EBP به همراه سیستم نگه دارنده اتوماتیک، سیستم ترمز ضدقفل ABS چهار کاناله به همراه سیستم الکترونیکی تقسیم نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESP همراه با سیستم کنترل هرزگردی چرخ‌ها TSC، سیستم فعال ضد واژگونی خودرو ARP، سیستم کمکی پایین آمدن از سراشیبی HDC، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی HAS، 9 ایربگ در 13 نقطه مختلف، مانیتور 8 اینچی لمسی، سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر و دکمه‌های کنترل روی فرمان، ورودی USB جلو و عقب و AUX جلو، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق سیستم بلوتوث، پورت 12 ولت جلو و عقب، مبدل برق شهری 220 ولت عقب، شیفتر تعویض از روی دسته دنده و فرمان، فرمان برقی حساس به سرعت، گرمکن فرمان به همراه کاور تمام چرم، تنظیمات تلسکوپی به همراه قفل برقی فرمان، دوربین 360 درجه با نمای سه بعدی، کروز کنترل هوشمند، درب صندوق عقب هوشمند اتوماتیک، سیستم هوشمند ورود به خودرو به همراه دکمه استارتر موتور، پشت آمپر سوپر ویژن و کامپیوتر سفری مجهز به مانیتور 7 اینچی TFT، نمای دوربین عقب مجهز به خط کشی مجازی 3 گانه AVM، سنسور تشخیص مانع برای تمامی شیشه ها، سنسور باران و سنسور روشنایی چراغ های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک ECMI، سنسور پارک عقب (4 سنسور) و جلو (4 سنسور) مجهز به هشدار 2 مرحله‌ای، 2 عدد سوئیچ هوشمند مجهز به قفل اتوماتیک درب‌ها و کنترل شیشه‌ها، سیستم یخ زدا برف پاکن جلو و عقب به همراه گرمکن شیشه عقب، تنظیمات ارتفاع نور چراغ‌های جلو، شیشه جلو مجهز به فیلتر صدا و نور مضر خورشید، پنجره‌های جلو فتوکرومیک و پنجره‌های عقب دودی، دسته راهنما 2 حالته با قابلیت One Touch، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه Dual-Zone Control، تهویه مطبوع ردیف دوم به همراه دریچه تهویه ردیف سوم، سیستم اتوماتیک ضد بخار شیشه‌ها، سیستم کنترل کیفیت هوای داخل، نمایشگر سیستم تهویه کنسول جلو، سیستم هشدار دهنده تغییر مسیر LCA و …

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    شرایط اقساطی خرید رکستون با پیش پرداخت کم و اقساط بلند مدت امکان پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا