مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

5 دلیل برای آنکه رنو ساندرو بخریم!

در حالی‌که محصولات چینی در بازار طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند ولی بسیاری از خریداران به دنبال خودروهای باکیفیت‌تر هستند. رنو یکی از شرکت‌های با سابقه در ایران بوده که در سالیان اخیر دستگاه‌های مناسبی را روانه بازار کرده است. رنو ساندرو یکی از محصولات این شرکت فرانسوی در بازار ایران است که شباهت‌های زیادی به تندر 90 دارد. اگرچه این خودرو در برابر رقبای چینی خود آپشن‌های کمتری را در دسترس خریدار قرار می‌دهد ولی در بلندمدت عمر بالاتری دارد.

در گذشته در مقاله‌ای به بیان علل نخریدن این خودرو پرداختیم، حال در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با دلایل خرید رنو ساندرو آشنا کنیم، با چرخان همراه باشید.

کیفیت خوب قطعات و مونتاژ

شاید برای خرید یک خودرو کیفیت خوب قطعات آن یکی از اصلی‌ترین مزایا محسوب شود. قطعات به‌کار رفته در رنو ساندرو کیفیت بالاتری نسبت به رقبای خود در این محدوده قیمتی دارد که این موضوع باعث می‌شود از انتخاب خود خوشحال شوید. در حالی‌که آپشن‌های مورد استفاده در این خودرو نسبت به محصولات چینی کمتر است ولی خریدار رنو ساندرو از این موضوع اطمینان دارد که ماشین او دیرتر خراب می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با یک خودرو مهم‌ محسوب می‌شود، کیفیت مونتاژ آن است. متاسفانه اتومبیل‌هایی که در ایران تولید می‌شوند با مشکلات فراوانی در خط تولید مواجه هستند که برای مثال می‌توان به وجود فضای خالی میان کاپوت و بدنه برخی خودروها اشاره کرد! اگرچه رنو ساندرو نیز در ایران مونتاژ می‌شود و از مشکلاتی در خط تولید خود رنج می‌برد ولی در مقایسه با خودروهای رقیب در این بخش عملکرد مناسب‌تری دارد. در نهایت باید گفت که قطعات مورد استفاده در رنو ساندرو کمتر چینی هستند که این امر خود یک مزیت محسوب می‌شود.

ترمزهای قدرتمند

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود خرید رنو ساندرو را به شما پیشنهاد کنیم، ترمزهای قدرتمند آن است. در حالت کلی ترمز مورد استفاده در محصولات رنو از قدرت مناسبی برخوردار هستند که برای مثال می‌توان به رنو مگان مونتاژ ایران اشاره کرد. در حالی‌که قدرت ترمز رنو ساندرو همانند رنو مگان نیست ولی در برابر رقبا عملکرد قابل دفاعی را از خود نشان می‌دهد.

سواری نرم

رنو ساندرو سواری نرمی دارد که آن را تبدیل به انتخاب مناسبی برای خانواده‌ها می‌کند، البته باید این نکته رو در نظر گرفت که فضای داخلی آن از تندر 90 کمتر است. در این محدوده قیمتی پژو 207 که رقیب اصلی رنو ساندرو محسوب می‌شود سواری خشکی دارد و ماشین تا حدی می‌کوبد. شاید به علت اسپرت‌تر بودن پژو 207 این امر تا حدودی طبیعی جلوه کند ولی برای برخی افراد آزاردهنده است.

موتور قابل اطمینان

موتور مورد استفاده در رنو ساندرو تفاوتی با موتور تندر 90 ندارد. موتور K4M نسبت به رقبا همانند TU5 عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. متاسفانه موتور TU5 که در خودروهای پژو 206 و پژو 207 مورد استفاده قرار می‌گیرد، در سال‌های اخیر افت کیفیت زیادی را تجربه کرده‌اند که علت آن را باید در استفاده از قطعات چینی جستجو کرد.

موتور K4M که 4 سیلندر بوده و از 16 سوپاپ بهره می‌برد، حجمی برابر با 1598 سی‌سی داشته و 105 اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. باتوجه به عملکرد مناسب این موتور بر روی تندر 90 و مشکلات کم گزارش شده از آن، خریدار در رابطه با موتور رنو ساندرو نگرانی نخواهد داشت.

کولر قدرتمند

شاید در نگاه اول کولر قدرتمند فاکتور مهمی برای خرید نباشد ولی در هوای گرم به آن نیاز خواهید داشت. کولر مناسب یک خودرو باید علاوه‌بر تامین دمای موردنظر و پرتاب باد خوب، فشار زیادی را بر موتور وارد نکند. اغلب محصولات رنو در زمینه مدیریت دمای آب عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهند و حتی در زمانی‌که بر روی موتور فشار باشد، دمای آب افزایش چندانی پیدا نمی‌کند.

رنو ساندرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. راننده می‌تواند در هنگام سفر بدون هیچ‌گونه نگرانی از کولر خودرو خود استفاده کند و قدرت بالاتر کولر ساندرو نسبت به رقبایش را کاملا حس کند (البته استفاده از کولر باعث افزایش مصرف بنزین می‌شود).

اگر تجربه ای در مورد این خودرو دارید، حتما در قسمت نظرات آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. خب آدم ال نود میخره_مگه اسکله پول بده واسه ساندرو_ تازه ال نود نرم تر هم هست

  2. در خود کشور رومانی ال نود و این فرغون مدتهای مدیدی هست که به خواب ابدی رفتن.

  3. با سلام و عرض ادب و احترام،
    سال نو مبارك
    متشكرم از سايتتان كه بعد از تاپيك دلايل نخريدن ساندرو، حالا تاپيكي تحت اين عنوان را هم گذاشتيد.
    بنظر من در خريد خودرو يكي از مهمترين ويژگيها بعد از ايمني خودرو، آسودگي خاطر از جهت تامين خدمات است. ساندرو از اين جهت وضعيت بدي ندارد.
    دوستان فرموده بودند كه ال ٩٠ بجاي ساندرو ميگيريم كه البته جادارتر است و فضاي صندوق بيشتري دارد كه البته درست است ولي معمولا جوانترها مدل هاچبك خودروها را به علت ظاهر اسپورت تر بيشتر ميپسندند كه ساندرو مخصوصا استپ وي بنظر من زيباتر از ال ٩٠ است كه البته اين موضوع كاملا سليقه اي است.
    نهايتا يك مساله ديگه هم خدمت عزيزان عرض كنم كه در كابين ساندرو تفاوتهايي نسبت به ال ٩٠ وجود دارد كه گرچه زياد نيست ولي نسبتا كاربردي اند مثل كنترلر ضبط كنار فرمان.

  4. عاااااااااقااااااااااااااا

    سواری نررررررررررم آخه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    خدایی مثه درشکه س.فنراش توی دست اندازا کار نمیکنه.توی دست انداز های کوچیک هم کلا میلرزه.ماشین فقط سمند ef7 توی این رنج.اگه داشتین بدید به یه کمری se یا glx یا le که le از همشون بهتره و فول آپشنه.

    خدایی داره در حق ما ظلم میشه که باپول یه هوندا آکورد میایم توی ایران ال 90 و ساندرو و آشغالایی مثه اونو سوار میشیم و میگیم خدایا این خوشیو ازمون نگیر.امیدوارم که مسئولاش یه روزی جزا شو ببینن(همچین بگو آمین که ستون های عرش هفتم بلرزه).

    منم دارم پول جمع میکنم برم ترکیه.یا شایدم رفتم اروپا.اینجا جای موندن نیست.

    یا علی…

  5. در کل خلایق هر چه لایق درسته استپ وی مال رومانیه اشغاله اما باید دید چقدر طرفدار داره تو این ات و آشغال های چینی سگش شرف داره به خودرو های چینی اول اگه بخواهیم بد چیزی رو بگیم باید تو این رنج قیمت جایگزین اون رو مشخص کنیم چه ماشینی تو این رنج قیمت معرفی می فرمایید که چینی نباشه الان یکی از دوستان می گفت علت پایین اومدن کیفیت ۲۰۶ و ۲۰۷ استفاده از قطعات چینیه حال تصور کنید اصلا مال خود چین باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا