مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

همه چیز در رابطه با مزدا 323: این محصول قدیمی را بخریم یا نه؟!

خرید خودرو دست دوم و کارکرده، آن‌هم محصولی که سال‌ها از ورود آن به بازار گذشته است، ریسک خاص خود را دارد. وقتی این خودرو نام برند مزدا را بر روی خود ببیند شاید کمی خیال خریدار از انتخابش راحت شود؛ اما خب، همیشه شرایط خرید ماشین طوری پیش نمی‌رود که از نام برند و مدل ماشین به شتاب و سرعت بالایی دست پیدا کرد! از جمله این خودروها، مزدا 323 است. محصولی که در بدو ورود خود به بازار ایران، جز انتخاب‌های بی‌نظیر هم‌وطنان محسوب می‌شد.

Mazda-323_2000_800x600_wallpaper_02

اما خب با پیشرفت صنعت خودرو مزدا 323 نیز کمی از رقبا دور شد و با اینکه هنوز هم مشتریان خاصی در بازار دارد اما نمی‌توان از آن به عنوان یک انتخاب مناسب نام برد. شاید با شنیدن نام مزدا، یک خودرو پر شتاب و قدرتمند در ذهن شما تداعی شود. با هم نکاتی کنکوری را در مورد این خودرو می‌خوانیم؛ شاید این مطالب در خرید شما تاثیر بسزایی داشته باشد. سعی شده است تا در نگارش مطالب زبان ساده‌ای در نظر گرفته شود و از فضای تخصصی و فنی به دور باشد.

معایب:

در ابتدا سعی می‌کنیم تا با هم معایب و یا کاستی‌های این خودرو رامرور نماییم. (لازم به ذکر است که مطالب نگاشته شده، تجربه شخصی نویسنده است)

1 – اگر به دنبال شتاب و سرعت هستید، مراقب باشید که برند مزدا شما را منحرف نکند! بله درست شنیده‌اید، مزدا 323 با موتور 1600 سی سی و 16 سوپاپ خود نمی‌تواند شتاب زیادی را به شما اهدا کند!

2- شاید بگویید که حال در این خودرو خبری از شتاب نیست، حداقل قدرت پیشرانه آن جبران مافات می‌کند! خب، باید بگویم که مزدا 323 جز یک سواری و حرکت نرم و گهواره‌ای چیز دیگری عاید شما نمی‌کند!

3 – خب با توجه به سال ساخت این خودرو نباید توقع مصرف سوخت پایین و اقتصادی از آن داشته باشید! مصرف 10 الی 12 لیتر در هر صد کیلومتر (در فضای شهری) شاید خیلی نتواند شما را راضی سازد.

4 – یکی از ایراداتی که می‌توان به این خودرو گرفت این است که در سرعت بالا تا سرعت 140 یا 150 ماشین به راحتی اوج می‌گیرد، اما از این سرعت به بعد، انگار دیگر میلی به حرکت ندارد و از نوعی تنبلی مفرط رنج می‌برد! (حتما باید امتحان کنید)

5 – در مدل اتوماتیک، اگر خواستار یک حرکت آرام و بی‌دردسر هستید، این محصول می‌تواند انتخاب خوبی باشد؛ در غیر این صورت در گیربکس اتوماتیک مزدا 323 نه خبری از حالت تیپ ترونیک بوده و نه می‌تواند برای شما معکوس‌های جذابی بکشد! شاید 206 اتوماتیک از این خودرو پر شتابتر باشد.

6 – اگر خواستار تغییر در فضای داخل کابین هستید، بد نیست بدانید نور پشت آمپر این ماشین قابلیت تغییر به رنگ یخی یا همان سفید و جذاب را ندارد و شما را مجبور می‌سازد که تا وقتی صاحب این ماشین هستید، با یک داشبورد سبز رنگ و بی روح سر کنید.

7- ترمزهای عقب خودرو به صورت کاسه‌ای هست و خب، این اصلا خبر خوبی نیست!

8- قدرت این ماشین در دور 6500 به سختی به 106 اسب بخار می‌رسد! شاید با یک مقایسه ساده بتوانیم بگوییم که یک 405 به راحتی می‌تواند در شتاب از این خودرو رد شود!

9- خمره اگزوز بسیار پایین این خودرو از عقب باعث ایجاد نمای بدی می‌شود!

10- به دلیل مصرف بالای خودرو و موتور کم توان، مصرف کولر در تابستان کمی شما را اذیت می‌کند!

11-آخرین مدل ساخت این ماشین مربوط به سال 1386 است. البته در تیپ 5!

12- لاستیک‌های پیش فرض این خودرو سایز کوچکی دارند!

13- در صورت سوارشدن تعداد 5 نفر در این خودرو، مجبورید شبیه به یک تاکسی آرام و بی سر و صدا رانندگی کنید!

Mazda-323_2000_800x600_wallpaper_09

مزایا:

خب، ناراحت نشوید. حال کمی هم به مزایای این محصول شرقی می‌پردازیم:

1- اگر دنبال خودرویی هستید که تا 50 هزار کیلومتر رانندگی شما را اذیت نکرده و حتی شما را مجبور به باز کردن کاپوت نیز نکند، مزدا 323 بهترین انتخاب است.

2- هندلینگ بسیار خوب سر پیچ‌ها و در هنگام مانور شما را راضی نگه می‌دارد.

3- اگر دنبال ABS, EBD واقعی و متفاوت هستید این ماشین این گزینه‌ها را دارد.

4- صندلی راحت و جا دار برای تمامی سرنشین‌ها از ویژگی مفید دیگر این خودروست.

5- موتور دارای صدای خوبی است و شما را اذیت نخواهد کرد.

6- کم استهلاک بودن تمامی قطعات و در دسترس بودن آن‌ها بدون مشکل خاصی مزیت خیلی مهمی برای یک خودروی دست دوم است.

7- ستون خودرو، به دلیل باریک بودن و جا نمایی مناسب، دید بسیار خوبی برای طرفین را در هنگام رانندگی ایجاد می‌کند.

8- قابلیت سانروف برای تهویه بسیار مطبوع داخل کابین

9- آینه‌های برقی تا شونده

10- قابلیت نصب LCD روی داشبورد (به علت تعبیه شدن جای آن)

11- کولر بسیار خوب و پاسخگوی محیط

12- خوش رکاب و خوش رخ

13- از لحاظ کیفیت قطعات و کارکرد، بسیار بهتر از محصولاتی چون پژو 206، 405 و پرشیا است.

14- با وجود مدل پایین تولید این خودرو دارای یک ایربگ و در تیپ 5، دارای 2 ایربگ است.

Mazda-323-2003-06

شاید برای شما جذاب باشد بدانید که با وجود عدم تولید این خودرو، می‌توانید با صرف هزینه‌ای 10 میلیون تومانی، کیت توربو روی آن نصب کرده و تمام مشکلات قدرت و شتاب آن را برطرف کنید. این خودرو در چند تیپ در بازار خرید و فروش می‌شود.

تیپ 2 با داشتن فناوری‌های ABS و EBD؛ تیپ 3 با داشتن قابلیت‌های ABS،EBD و سانروف؛ تیپ 4 با گیربکس اتوماتیک و البته ABS و EBD و نهایتا تیپ 5 با داشتن تمامی موارد اعم از سانروف، گیربکس اتوماتیک و فناوری‌های ABS و EBD عرضه و بازار خوبی برای خرید و فروش دارد. لازم به ذکر است که مزدا 323 با کارکرد کم به سختی در بازار پیدا می‌شود!

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫357 دیدگاه ها

  1. با سلام
    با تجربه داشتن 2 سال مزدا 323 جی ال ایکس مدل 80، چنتا از معایب شما رو 100 در100 رد میکنم
    1. در مورد شتاب، دقیق اندازه نگرفتم ولی این جمله: 405 به راحتی ازش رد میشه یه مقدار بی انصافی هست.
    2 در مورد مصرف سوخت احتمالا خودروی مورد تست شما مشکل داشته. بنده با اندازه گیری دقیق و ثبت کیلومتر و مقدار زدن بنزین در برنامه اندروید در گوشی خود در جاده بهترین حالت 6.25 و کلا در شهر 8.5 بوده که ترکیبی اکثرا 7.5 هست.
    3. با تعجب فراوان از فرمایش شما برای عدم امکان تغییر رنگ چراغ دانلود. چراغ ها به راحتی قابل تعویض هست و الان ماشین بنده آبی یخی میباشد.
    4. نشستن 5نفر در خودرو هم این مشکلی که شما فرمودید هیچگاه ایجاد نکرد.

    1. سلام اقا مجتبی شما چطوری کیلومترشو یخی کردین منم میخوام ولی هرجا میبرم میگن نمیشه.بد من یه چراغ عقب مزدا٣٢٣میخوام طرف چپ اگر کسی از دوستان داشت خریداری میکنم.

      1. سلام
        داشبورد رو یخی کردم.
        البته کیلومتر هم میشه، ولی رنگ کیلومتر سبز استاندارده و برای چشم مناسب تر

      2. داداش تو گوگل لوازم سرچ کن فروشگاهی که داشته باشه رو معرفی میکنه

    2. سلام دوستای گلم منم یه مزدا ۳۲۳مدل ۸۵تیپ ۴دنده اتومات رنگ نقره ای مرتب وشیک دارم خواسحتید تماس بگیرید۰۹۱۷۶۴۹۲۰۰۱

      1. من هم مزدای ۳۲۳ مدل۸۴ دارم که بینظیره..ولی قصدفروش دارم .اگرتمایل به خرید داریدباشماره زیرتماس بگیرید

        1. سلام وقت بخیر،هنوز هم قصد فروش دارید،قیمت؟

      2. باکوییک مد ۹۸ سالم و به شرط کارشناس معاوضه میکنید ؟؟؟

    3. سلام اگه محبت کنید ادرس جای که این کار رو کردید به من

      هم بدهید

    4. قابل توجه نویسنده و مدیر سایت محترم :
      بنده ۷ سال هست که مزدا ۳۲۳ دنده ای مدل ۸۳ دارم که تا الان ۱۳ سال و ۳۶۷هزار کیلومتر در شرایط مختلف جاده و شهر و …استفاده شده . افت این ماشین نسبت به صفر کیلومتر شاید حدود ده درصد هست و استهلاک فوق العاده پایین که باورنکردنی و بدون مشابه است. در خصوص معایبی که اکثرا اشتباه گفته شده :
      ۱و۲- شتاب خودرو با توجه به وزن کم اتاق و قدرت و هماهنگی فوق العاده گیربکس بسیار مناسب و عالی هست در رنج خودش و شتاب صفر تا صد واقعی تجربی(در تهران) حدود ۱۰.۹ ثانیه داره که نزدیک به شتاب مزدا ۳ نیو هست . من با ۲۸ سال سن و تجریه رانندگی با اکثر خودروها(از جمله ۲۰۶ تیپ ۵-مزدا۳-پرشیاو…) از شتاب و سواری خودرو بسیار راضی هستم .
      ۳-صحبت شما در خصوص مصرف سوخت خودرو کاملا اشتباه و کاملا مردود هست . مصرف جاده این خودرو در حدود صدی ۵.۵ و در شهر ۷.۵ هست که مصرف تلفیقی حدود ۶.۸ را ایجاد میکند .
      ۴-تمامی خودروهای شهری(به جز خودروهای خاص مثل لامبورگینی!) در سرعتهای بالا افزایش سرعت کندتری دارند حال آنکه مزدا به لطف کیفیت بالای آلیاژ و موتور آلومینیومی و گیربکس قوی و هماهنگ این امر را به حداقل رسانده و شما میتوانید تا سقف ۲۱۵ کیلومتر در ساعت کاملا تجربی و دست یافتنی به سرعت خود بیافزایید.
      ۵-درست است که مثل تمام خودروهای دیگر مدل اتوماتیک این خودرو کمی کندتر میباشد اما نرمی و شتاب گیربکس بی نهایت بهتر از خودرویی هچون ۲۰۶ اتوماتیک میباشد .
      ۶-نور آمپر و صفحه آمپر قابل تغییر میباشد ولی ترجیح اکثر دارندگان بر حفظ قطعات اصلی و اورجینال خودرو ژاپن میباشد .
      ۷-ترمیزگیری خودرو بسیار فوق العاده و زبانزد میباشد و علاوه بر سیستم ABS دارای سیستم EBD توزیع مناسب ترمز بین چرخها میباشد و از بسیاری از خودروهایی که مدل ۲۰۱۷ هستند و قطاری از نکنولوژیهای ترمز با حروف انگلیسی را یدک میکشند بهتر عمل میکند . (خصوصا در بارندگی و برف )
      ۸-نه تنها ۴۰۵ بلکه پرشیا ای ال ایکس هم به گرد پای مدل دنده ای مزدا ۳۲۳ نمیرسد.
      ۹-با نصب یک سر اگزوز زیبا و شکیل مشکل دیده شدن منبع تا حدودی رفع میشود حال آنکه میتوان با نصب پوسته مشکی زیر سپر به طور کامل این قضیه را رفع کرد.
      ۱۰-کولر این خودرو فوق العاده خنک کننده است و تاثیر بسیار ناچیز و نامحسوسی در شتاب خودرو دارد که نسبت به سایر خودروها کاملا برتر است.
      ۱۱-این خودرو در صورت نگهداری صحیح تا بیست سال همچون روز اول سرپا و سرحال پرقدرت و بدون اذیت عمر میکند و حتی تا سی سال قابلیت سواری دارد.
      ۱۲-پهنای لاستیکهای پیش فرض ۱۸۵ است که به راحتی و بدون نیاز به تعویض رینگ میتوان لاستیک ۲۰۵ بر روی آن نصب کرد و بدون تغییر در سواری و استهلاک زیبایی خودرو را تکمیل کرد .
      ۱۳-در صورت سوار شدن ۵ نفر خودرو به هیچ وجه تغییری که باعث افت سواری شود نخواهد کرد و فقط به طور طبیعی و مثل تمام خودروهای دیگر کمی ارتفاع پایین تر میاید که باز هم استاندارد به هم نخورده و هیچ جا گیر نمیکند(در حالی که مزدا ۳ و کمری بدون سرنشین هم گیر میکنند!)
      ضمنا از مزایای دیگر این خودرو میتوان به فرمان فوق العاده نرم و بی نظیر خودرو و دید بسیار کامل اطراف و تسلط و لذت بی نظیر در سواری اشاره کرد .
      پاینده و با نشاط باشید . بدرود

      1. سلام عزیزان بادرامد ماهیانه 1500000میشه مزدا323سوارشد لطفا جواب بدین تشکر

        1. سلام من چند ساله که 323 تیپ 5 دارم فقط بعد چند سال روغن گیربکس.تسمه تایم و دسته موتور بالا و پایینشو عوض کردم بعد 150000 تا کارکرد هنوز لنتهاش فابریکیه خرجی نداره فقط روغن و بنزین میخواد با توجه به انواع ماشینهایی که داشتم(زانتیا 206 انواع پارس ریو. ماکسیما x33) به جرأت میتونم بگم کم خرج ترین ماشینیه که تا حالا داشتم

      2. دوست عزیز ،خیلی زیبا توصیف کردی ، منو به وجد آوردی. ممنون.

      3. مزدا ٣٢٣ يعنى آرامش و راحتى
        أكثر ماشينهاى موجود را بنده سوار شدم

      4. سلام من میخاستم مزدا بگیرم نمیدونم دستی بگیرم یا اتومات کدوم تیپ از مزدا بهتره مدلش پایین تر باشه بهتره یا بالاتر؟

      5. شاید ایشون یه مدل قدیمی سوار شدن و شما یه مدل تمیز ولی در کل این ماشین فوق العاده اییه

      6. من هم مزدای ۳۲۳ مدل۸۴ دارم که بینظیره..ولی قصدفروش دارم .اگرتمایل به خرید دارید

      7. مرسی داداش من قصد خرید ماشین رو داشتم .با توضیحات کاملی که دادی راهنمایی خوبی کردید و حتما یدونه سالم و سرحالشو میخرم .سپاسگزارم

      8. سلام من میخام بخرم ولی خیلی نگران تأمین قطعاتشم چجوریاست؟

        1. سلام بز رگوارمن تازگی مزدا خریدم و مشکلی که دارم مکانیک که مزدا کار باشه میخواستم ببینم کسی را سراغ دارید ممنون میشوم آگه راهنمایی کنید ممنون 09122988104

      9. اقانازنفست بنده یه دونه مدل f دارم تاحالاخیلی ماشبنهای که اسم اوردن سوسک شدن من باهوش زندگی میکنم

    5. دقیقا با شما موافقم
      شتاب مزدا ۳۲۳ قطعا از پژو ۴۰۵ بیشتر است

    6. ماشین که از ده سال گذشت می شه خودرو فرسوده و دیگه جای بحث نداره باید نظر اوراقچی ها رو پرسید

        1. سلام
          من بعد از خواندن چند سطر اول متوجه شدم دیگه نیازی نیست بقیه مطالب رابخوم.چونکه صددرصدمعایبی را که گفتی ردمیکنم،بهتره وقتی اطلاعات درستی درمورد چیزی نداری مطلبی منتشر نکنی‌من خودم مکانیکم ومدرک تحصیلیم هم مهندسی مکانیکه،الان ده ساله مزدا 323flسوارمیشم
          حیفه مزدا 323رابا خودروهای تولید داخل واین چینیها مقایسه کنی وخیلی……

      1. داداش تو کشور اروپایی ک نیستی اینجوری صحبت میکنی..
        اینجا ایرانه

    7. سلام جناب ماشين من مدل ٨١ولي مصرف سوختش راحت به ده ميرسه موتور ماشينو تازه تعمير كامل كردم و هيچ مشكي هم نداره ؟

    8. منم هم ۱۶ ساله که مزدا ۳۲۳ GLX مدل ۸۰ دارم و کاملا حرف شمارو تایید میکنم و حتی من اندازه مصرف کمتری در شهر و جاده بدست آوردم . با ۴۰۵ نو و سر حال درک زدم و با اختلاف ۵ ماشین جاش گذاشتم در شرایطی که رینگ ۱۷ اینچی ۲۲۵ زیر ماشین هست که بسیار هم سنگینه. به حرف کارشناسانی خودرو اصلا اعتماد نکنید

  2. بنده هم مزداد323 مدل 86 تیپ دارم که در مجموع 2000000کیلومتر راه رفته مسافرت های طولانی هم با این ماشین رفتم به هیچ وجه نظر شما رو در مورد مصرف ماشین قبول ندارم و با اطمینان رد میکنم در شهر حدود 8.2 و در جاده با سرعت 120 مصرف 7.5 رو داره بارها و بارها کنترل کردم در خصوص شتاب هم اغراق کردید در هیچ سربالایی 405 پرشیا و سمند تا حالا نتونستند به من برسند بارها تو سربالا ییهای اتوبان زنجان تبریز کل انداختم ولی در شتاب اولیه ممکنه 405 و پرشیا جلو بیافتند که با وجود اتومات بودن دنده امری عادیست.
    تا حالا با 5 نفر مسافرت نرفتم ولی با 4 نفر سرنشین کشش ماشین کم نشد.

    1. شما واقعا دومیلیون کیلومتر باهاش رفتی؟!!!
      آقا چقدر زمان برده این مسافت؟و کجاها رفتین؟!!!!

        1. عزیزانی که مزدا سوار بشن دیگه نمیتونن سواریه پژو و امسال پژو رو تحمل کنن.

      1. من چند سال مزدا داشتم تیپ 3 ولی العان ریو دارم واقعاا خیلی از مزدا بهتره از هر نظر

        1. ریو سواریش خوبه اما کابینش فضای نورد نیاز برای راحتی سرنشینا رو نداره
          در ضمن کف ماشین و صندلی هاش خیلی پایینه انگار روکف خیابون نشستی

  3. سلام . بنده با تجربه چندین سال داشتن کلیه محصولات ایرانخودرو… وهمچنین تجربه سواری مزدا ۳۲۳ به مدت چهار سال .معایبی که برشمردید رو خیلی اغراق امیز میدونم .ولی بعضیهاش رو قبول دارم. اما انتخاب من بین سمند.۲۰۶.۳۲۳.۴۰۵ و پرشیا.. هزار در صد مزدا ۳۲۳ هستش

  4. من همه جا از مصرف پایین این ماشین شنیدم تعجب کردم نویسنده گفته که پر مصرفه ومن مزدا ۳۲۳ را با رینگ ستارهای به تمام ماشین های ای رده ترجیح می دهم ممنون

  5. بنده نیز تمام خودروهای ایرانی را سوار شدم…..لاستیکهای مزدا323 به همه شون می ارزه.

  6. منم مزدا 323 دارم و بسیار ازش راضی هستم. تنها اسم مزدا می ارزه به ماشین های ایرانی و چینی.

  7. سلام منم مزدا دارم خیلی هم ازش راضیم هشتاد تا باهاش رفتم اصلا نشان نداد اینو ابولفضل کدو تایید کرده.

  8. اقا ایناها اشتباه هس ک شتاب نداره و …. حتی مدل اتوماتش اندازه پارس LX راه میره دیگه اگر دنده ای باشه ک بهتر بنده مدل ۸۴ رو دارم ماشین ۱۰۰ تا کارکرده هنوز قطعات داخلیش کوچک ترین صدایی نمیکنه سرعتش هم واقعا عالیه ۱۸۰ تا باهاش رفتم این ماشین ایرانیا ۱۰ تا بیشتر نشون میده اما این کیلو مترش دقیییق دقیققه واقعا ماشینه خوبیه

      1. آقا ترو خدا اسم این ماشینای تولید داخلو پیش ماشینهای ژاپنی نیاری مزدا کجا پژو کجا ،،،،فقط مزدا۳۲۳

    1. به نظر من مزدا فقط يه عيب داره اونم فرمونشه كه كم ميپيچه

  9. دوستان سلام
    من میخوام یه مدل 80 بخرم به نظر شما این کارو کنم یا یه 206 مدل 89 90 بخرم؟

    1. سلام مزداخیلی بهترازماشینهای ایرانی هست قبل من 206داشتم سرطان بود

    2. سلام علی هستم ازاستان گلستا خودم مدل80 جی ال ایکس دارم بخدا خاک داشبورد ماشینمو به این ماشیانی ایرانی چینی نمیدم داداش یکلام فقط مزدا323 جی وسلام بروحالشو ببر

    3. منم دقیقا همین وضعیتو دارم …یه مدل 80 خیلی خوش ظاهر گیرم اومده نمیدونم اونو بگیرم یا 206 مدل 89 90

      1. شک نکن تو خرید مزدا ، اگر تمیزو سالمه
        ۲۰۶ – ۴۰۵ اسباب بازی سایپا و ایران خودرو هستش

      2. دوس خوبم یکلام برو مزدا بخرخیالت راحته خرجی نداره.کلاسشم بالاس

  10. سلام ودرود . خوش به حال دوستاني كه مزدا 323 خوب دارند . بنده پدرم درآمده وشش ماهه دنبال يه اتوماتيك سالم وتميز نگهداشته شده مي گردم . …..و هنوز پيدا نكرده ام .

      1. سلام، اگه هنوز نفروختيد، لطفا شماره تون رو بفرماييد

      2. Rezaee jan.salam man talabe mashinet shodam.09124555512.ye shomare bede bah at hamahang konam.age forooshie??

      3. سلام رضایی جان میشه مشخصات ماشینت رو بگی اگه ممکنه قیمت رو هم

    1. من یه ۳۲۳ مدل ۸۱ بیرنگ فوق العاده سالم دارم میفروشم،

    2. من یه مزدا ۳۲۳ مدل ۸۶ فوق العاده و بی نظیر دارم کم نظیره تیب ۳ خواستی در خدمتم قیمت ۳۶۰۰۰میلیون

    3. اقا رضا گل من مگانتک میریزم ده چهل عالی جواب میده منکه راضیم

  11. دوستاني كه مزدا دارند لطفا بفرمايند روغن موتور چي مصرف مي كنند . تابستان و زمستان

    1. روغن موتور خود شركت بهمن موتور.قيمت 63 هزارتوان.هر پنج هزارتا عوض كن.

  12. سلام من هم مدل 85 تیپ 5 دارم بسیارتمیزوتمام فابریک هست عالیه عالی

  13. این مطالب کاملا اشتباه هست در مورد معایب مزدا.با اینگونه غرض ورزی دنباله چه اهدافی هستید!!!!

    1. هیچی میخوان به زور اشغالای ایرانی و چینی رو به خورد ملت بدن

  14. اصلا از لحاظ کیفیت و سواری و شتاب قابل مقایسه با ماشینای تولید ایران نیست و حتی با کارکرد بالاش هم بازم به ماشینای صفر ایرانی میارزه

  15. سلام من مزدا ۳۲۳ مدل۵۳ دارم.خداوکیلی خیلی ماشین خوبیه با یه نیش گاز ۴۰۵ وخودروهای در این راستارو میگیره از نظر من کسی که تو خرید این ماشین گیر کرده شک نکنه و این ماشینو بخره و رانندگیو باهاش تجربه کنه هم نرمه هم جادرو میخوره.باتشکر

  16. Slm dostan man 11 sale ke mazda savaram kamelan ergh daram be in mashin dar sorate kharido forosh va karshenasi 323 man dar khedmatam

    1. سلام اقای اذرهوش
      میشه شماره تلفنتون رو لطف کنید در صورت امکان باهااتون مشورت کنم

      1. سلام دوستان من جک جی 5داشتم گذاشتم بنگاه بفروشه واسم….حال نکردم باهاش..الان 323خسته گرفتم یه جورایی دارم اپدیتش میکنم به نظرتون ارزششو داره…آخه قطعاتش خیلی ارزون نیست..کمک اصلی ژاپن عقب گرفتم.1میلیوندویست….خوشحال میشم نظرتون بشنوم

    2. سلام آقای آذرهوش من یه مزدا مدل ۸۳ دارم نیاز ب راهنمایی دارم میشه شمارتونو بدین ممنون میشم.

  17. در مورد مصرف ماشین من هم باید بگم ایشون اشتباه میفرمایند ،البته اگر کیت بسته باشند مصرف ماشین در این حدی که گفتن میشه.

  18. سلام عزیزان.بنده دنبال مزدا تیپ 5 هستم.با 30 تومن گیرم میاد؟؟؟

    1. سلام یه مزدا خوش رکاب سالم دارم برا فروش مدل ٨٣تیپ ٢

      1. سلام قیمت ان چند است و شماره تماس بدهید و تهران هستید یا کرج

  19. سلام عزیزان.بنده دنبال مزدا تیپ 5 هستم.با 30 تومن گیرم میاد؟؟؟

  20. مزداهای مدل 83 به بالا به خاطر داشتن کاتالیزور 4 اسب بخار قدرتشون کم شده چون باید گواهینامه الایندگی رو پاس می کردند به همین دلیل شتاب بالایی ندارند . مدل های زیر 83 به علت نداشتن کاتالیزور شتاب بهتری دارن . ولی در کل با تجربه موجود 405 و پرشیا تو شتاب اولیه مزدا رو می گیرن و همین در اولویت است . چون هر خودروی در دور می تواند پرفرمنس بالایی داشته باشد که در داخل شهر ملاک نیست . ملاک شتاب در سبقتهای ناگهانی و شروع صفر تا صد است .

    1. همین که به کشتنمون نده ما راضی ایم.شتاب انچنانی نخواستیم

  21. سلام با معایب مطرح شده موافق نیستم مزدا 323 رو حدود 4 سال سوارم خیلی ماشیم عالیه
    هستش هم کم استهلاک و هم کم مصرف سرعت و شتابشم خوبه

  22. واقعا ماشین عالی کم سوخت و کم استهلاک هستن..

    بنظر من بینظیر هستن

  23. سلام من قصد خریدن یه مزدا 323s مدل 79 دارم، این مدل قدیمی تر از مدل هاییه که شما توصیف کردید، لطفا راهنمایی کنید چون هیچ تجربه ای از این ماشین ندارم، گزینه دیگم یه سمند 84 هست، واسه قطعاتش به مشکل برنمیخورم؟

    1. تا اونجا که من میدونم خیلی تفاوت با مدل های بالا نداره. اصلا مقایسه این دوتا اشتباهه. سمند پرخرج پردردسر.

    2. سلام دوست عزیز. اگر سالم گیر اوردی شک نکن خیلی عالیه. بنده هشت ساله دارم خیلی راضیم موفق باشید

      1. ببخشید دوستان و مهربانان یه ۳۲۳ تمیز در حد ۳۵ ت سراغ دارین معرفی کنید ممنونم

    3. سمند ۸۴ من دارم محکم وبی حیا شورلت سابق با هفتاد تا سرعت به پراید زدم پراید ونصف شد فقط سپر ماشین یه خورده خم شد اگه سالم گیر آوردی بگیر البته مزدا که سرور همه جسارت نمیکنم

  24. سلام دوستان من هم یه مدل 85 تیپ 3 دارم خیلی خیلی ماشین خوبیه اصلا هم این معایبی که گفته شده رو نداره مصرفش فوق العاده پایینه شتاب و سرعتش هم حرف نداره با اینکه الان سنش رفته بالا ولی هنوز هم عالی و بی صدا کار میکنه خیلی از ماشین های چینی و صفر تولید داخل الان بهتره. در یک کلام اینقدر خوب و راحته که تا حالا نتونستم فکر فروختنش رو بکنم

    1. سلام دوستان من ۸ساله ۲۰۶اتومات دارم خشته شدم ب خرج افتاده با ۴۰تومن میتونم مزدا۳۲۳بخرم.ش تماس یا پیامک ۰۹۳۰۸۴۲۹۰۰۱راهنمایی کنید پیامکی

      1. باسلام خدمت دوستان منم یک مدل۸۵ پیدا کردم بدون ضربه که چندجاش رو به دلیل آفتاب سوختگی رنگ کرده به نظرشما بخرم ؟

  25. من خوذم 4سال323آن هم مدل 82 را دارم ومصرف آن درجاده زیر6لیتر در100کیلومترودرشهرحدود7میباشد وشتابش هم بیشتراز405و206و…میباشد درضمن با200کیلومتروکولرروشن مسافت زیادی را طی کردم وفوق العاده بوده به نظرمن نویسنده 323چینی داشته…

  26. سلام دوستان
    بنده تصميم به خريد مزدا ٣٢٣ دارم،لطفا اگر در صورت تمايل به فروش به اين شماره پيامك بدين
    سپاسگذارم

  27. سلام دوستان.من میخوام ی مزدا 323 تیپ 5 بخرم مدل 85 ولی یکم میترسم چون ماشین 10 سال کارکرده.نظر شما چیه؟مزدا یا ماشین دیگه ای؟

  28. سلام
    من یه تیپ 2 خریدم که همون اول ماجرا سرسیلندر عوض کرد اما خدا وکیلی خیلی ماشینه… برای منی که با 206 و 405 و پرشیا و سمند تجربه داشتم مثل عوض کردن پراید با هواپیما میمونه

  29. نظر…سلام من هم میخوام مزدا ۳۲۳ مدل ۸۰ بخرم هر کس قصد برکت ماشینشو داره لطفا خبر بده من خریدارم

    1. به نظر می آد مزدا در نوع خودش ماشین خوبی هست اما ده سال از تولیدش میگذره این کمی نگران کننده هست

    2. سلام دوست عزیز کسیکه دستش بفرمان 323 بخوره شک نکن راضه چطور بشه بخواد بفرشه حکایت گشتم نبوده عله نکن تمیزشو پیداکن

    3. سلام اگه هنوز نخریدی من مزدا۳۲۳مدل۷۹سالم دارم زیر قیمت میفروشم پپول لازم شدم ۰۹۱۹۰۰۸۲۵۰۲

  30. مزدا 323 یکی از بهترین ماشین های موجود در حال حاضر در رنج قیمت 50 میلون در ایران میبا شد

  31. سلام من مزدا ٣٢٣ مشكي مدل ٨١ دارم براي فروش،دنبال دردسر نيستي مزدا بخر ٠٩١٢٩٤٧١٧١٩

  32. سلام من دنبال یه 323 سالم هستم تیپ 3 یه 405تی یو فایو دارم91 باهاش معامله کنم

  33. سلام من دنبال یه 323 سالم هستم تیپ 3 یه 405تی یو فایو دارم91 باهاش معامله کنم

    1. ۱منم یه مزدادا رم خیلی دوستش دارم الان ده ساله دارمش ولی اصلا خرجی نداره فقط روغن لاستیک بنزین حتی لامپ هم نمیسوزه باور میکنین یک سال هم میشه من کاپوت ماشین نمیزنم بالا فقط باطری یک ماه پیش عوض کردم

  34. سلام خدمت همگی / من دنبال خرید یه 323 مدل 82 یا 83 تمیز هستم که قیمتش منصفانه باشه / هر کدام از دوستان که تمایل به فروش دارن اطلاع بدن . ممنون

  35. سلام 323 سواران.
    دست ما رو هم بگیرید تا 323 سوار بشیم.با 30 تومن ی خوبش و میشه گرفت…
    حتی المکان تیپ 4 یا 555555555

  36. از همه ی ماشینای تولید داخل بهتر کم مصرف تر و کم استهلاک تره

  37. سلام
    من قبلا ۳۲۳ داشتم تیپ ۵ خیلی ماشین خوبی بود من به ناچار ۹۰۰ کیلومتر با رادیات شکسته رانندگی کردم یعنی آب میریخت آمپر میچسبوند بعد آب میریختم توی رادیات حدود ۱۴ بار اتفاق افتاد پشت سر هم اما موتور این ماشین آخ نگفت الانم که این ماشینو ندارم حسرتشو میخورم اصلا نمیشه با پارس و… مقایسش کرد مدلش ۸۵ بود

  38. من 323 سال 79 دارم واقعا راضیم . امنیت . سرعت . مصرف در حد خودش فوق العاده خوبه

    1. سلام منم مدل 79 دارم واقعاً عالیه اطاق بی صدا، مصرف کم، کولر عالی، خدا وکیلی حرف نداره هنوزم موتورش باز نشده.
      اولی ماشينم پراید111 بود بعدش پژو پارس خریدم بعدشم سمند ولی مزدا واقعا يه چيزه ديگه.

    2. سلام عزیزان باحقوق 1500میشه مزدا323سوارشد خواهش می کنم جواب بدین

  39. دوستان آلياژ موتور ٣٢٣ قوي تَر از اون چيزي هست كه يه ماشين نياز داره كيفيت قطعاتش بسيار بالاست من پارسال تيپ ٥ مدل٨٥ خريدم فقط دسته موتور عوض كردم اونم فابريك بود . قبلش ٢٠٧ داشتم نميدونيد چقدر اذيتم كرد .
    به هيچ عنوان نميشه با ماشيناي داخلي مقايسه اش كرد. سواري هندلينگ بسيار بالا تقسيم وزن دقيق آگوستيك خوب گيربكس بدون صدا و ضربه . عاليه ٤٤ ميليون پول دادم ولي يك لحظه هم پشيمون نشدم

  40. دوستان آلياژ موتور ٣٢٣ قوي تَر از اون چيزي هست كه يه ماشين نياز داره كيفيت قطعاتش بسيار بالاست من پارسال تيپ ٥ مدل٨٥ خريدم فقط دسته موتور عوض كردم اونم فابريك بود . قبلش ٢٠٧ داشتم نميدونيد چقدر اذيتم كرد .
    به هيچ عنوان نميشه با ماشيناي داخلي مقايسه اش كرد. سواري هندلينگ بسيار بالا تقسيم وزن دقيق آگوستيك خوب گيربكس بدون صدا و ضربه . عاليه ٤٤ ميليون پول دادم ولي يك لحظه هم پشيمون نشدم

  41. سلام دوستان مزدا سوار. بنده تازه مزدا ي تيپ 4 مدل 83 خريدم . صاحب قبلي روغن موتور پروفيكار استفاده كرده والان موتور ماشين حرف نداره . كسي از دوستان روغن بهتري امتحان كرده اند ممنون مي شم

    1. سلام آقا رضا بنده هم پرو في کار زرد استفاده میکنم البته منم به توصیه چندتا از همکارانم که چند ساله مزدا دارن گوش دادم و راضیم

      1. سپاس از شما آقاي ايمان . لطفا بفرماييد منظورتان از پروفيكار زرد 10 40 هست يا 20 50

  42. درو د بر همه عزیزان من مدل ۸۳ تیپ دو دارم تا کنون فقط روغن توتال ۱۰۴۰ ریختم .فوق العاده راحتم.یه نمونه تست خودرو مزدا ۳۲۳ در شرکت انجام میشده بصورتی که ماشین زیر نور شدید آفتاب و کولر روشن.هیچ تاثیری رو آمپر مشاهده نمیشه.دوستانی که دارند امتحان کنند.ماشین کاملا بی حرکت.حسرت بدل موندم آمپر به خط وسط برسه!نهایت شتاب از دنده ۴ شروع و در ۱۸۵ کیلومتر ثابت میشه.اتوبان پرند چند بار امتحان کردم.با تشکر.ارادتمند.

  43. سلام
    من دنبال مزدا 323 مدل بالای اتومات تمیزهستم اگه دوستی قصد فروش بهردلیل داشت ممنون میشم خبربده فوری

  44. سلام مزدا سوارا و مزدا دوستان این ماشین خوب اگه موقع خرید خوب کارشناسیش نکنید و فنی و ظاهریش خرج داشته باشه قطعاتش بالاست مثلا کمکها هر کدوم 206000 تومنه وایر سرشمع هر کدوم 80000 تومنه پلوسش هرکدوم 1200000 تومنه یه جلو بندی جمع کردنش 1100000 تومن خرجشه دستمزدها هم به اسم ماشین خارجی بالاست.خیلی از وسایل فنیش اصلیش هست و باقی تایوان وچینیش هست مثلا وایر دلکوش اصلیش با دلکو هست 280000 تومن که وایر تکش تایوان و چین 160000 تومنه. لنتاش اصلیش 140000 تومنه و عقب 100000 تومن وسایل بدنه و داخلیش اصلیش کمه و لی استوک و تایوان و چینش تقریبا پیدا میشه مثلا سپر عقبش حدود 400000 تومنه. دسته موتور حدود دویست هزار تومن هر یکیش . ایننارو گفتم تا اگه کسی خواست بخره خوب حواسشو جمع کنه اگه نه 5 تا 6 تومن البته به خاطر گرونی قطعات اصلی خرجش میشه و توی فنی ماشین هم غیر اصلیش دوام خوبی نداره. میل موجگیر عقب دوتاش 150000 تومن میل ناودونی عقب دوتاش207000 تومن. استهلاکش کمه اما نیاز به رسیدگی داره درضمن بهتره از نمایندگی قطعه اصلی بخرید چون تو بازار همین قطعه رو ازنمایندگی میخرن گرونتر میفروشن.سواری ماشین خیلی عالیه.گفتم تا دوستانی که قصد خرید دارن بهتر تصمیم بگیرن.

    1. با عرض سلام من یه تیپ‌دو ۸۴ دارم‌ وخیلی خیلی راضی هستم وخدمت شما عرض کنم که کلیه لوازم بدنه ایرانی هست وکیفیت وقیمت متاسب واز نظر فنی به‌ندرت پیش میاد خراب بشه البته به رسیدگی ومراقبت شما هم بستگی داره،مصرف سوخت خارج از شهر با استفاده از کولر ۶ ودر شهر ۷،۲ و تا ۲۱۰ کیلومتر سرعت رفتم بیشتر هم میره.ویه مطلب مهم قابلیت ارتقاعه موتوری با استهلاک کم تا ۱۰ اسب قدرت بیشتر و شتاب عالی رو داره،وبد انصافیه که ماشینه ژاپنی رو با ماشینهای فرانسوی وایرانی تو همین حجم موتوری با این وزن وکم استهلاکی مقایسه کرد.دید عالی هندلینگ عالی،نرمی وکم صدا بودن کابین عالی،کولر وبخاری فوق عالی،ترمز عالی،وبه نظر من گیربکس دنده ای بهتر از اتوماتیک باید باشه،تازه مزدا من دور رنگ هم هست اما من تصادف نکردم باهاش مربوط به صاحب قبلیه که خیلی بی عرضه و بد سلیقه جمع کرده.

  45. سلام
    سلامی بر دوستان عزیز و مزدا دوست.
    من که خودم مزدا نداشتم اما از اسمشم لذت می برم.
    لطفا اگه کسی مزدا323 تیپ 4 به بالا داره .که خداییش عالی باشه و قیمتش منصفانه بشه خبرم کنه.
    محمد هستم از شیراز

  46. مزدا عالیه.
    تا بوده و نبوده اسمش شرف داره به ماشین چینی و ایرانی بی کیفیت و زباله

  47. من خودم يك مزدا ٣٢٣سفيد مدل٨٥تيپ٥داشتم و تا ١٦٠ و ١٧٠ تا با ٤دنده راحت اومده و سمند هم چندين بار باهاش گرفتم و مزداي من حدود ٣٥٠هزار تا راه رفته بود و من ١ريال براي موتور و گيربكس ان خرج نكردم و من هر هفته كه خواستم برم تبريز اثلا كاپوت اين ماشين رو بالا نمي زدم و با هيال راحت تا تبريز رفته ام و الا ن هن پشيمونم كه چرا فروختمش

    1. من الان پنج ساله مزدا دارم شتاب قابل توجهی داره چهارصدو پنج ک جای خود دارد زانتیا هم باید فرار کنه هندلینگ عالی سر پیجا دوس دارم ببینم کدوم زانتیایی میتونه بپیچه باهاش شتاب عالیییی ک داده تا صدو هشتاد ادامه داره ولی به خاطر حجم پایین موتورش بعد صدو هشتاد یکم ضعیف عمل میکنه ترمزای خیلی داغونی داره بهتره بگم اصلا ای بی اس فقط اسمش روشه تجربیات شخصی من تویوتا کمری چهارسیلندر زانتیا ایلیکس پرشیا دویستو شیش میرن تو ایینه

  48. سلام من مزدا323مدل80دارم با ماشین های ,پژو سمند پارس 206 ریو زانتیا مگان ,مسابقه دادم هیچ موقع ماشینم کم نیاورده .خیلی ازش راضیم تمام امکاناتش نسبت به ماشین های هم قیمت بهتره .تو اتوبان تا200 تارفتم.درکل ماشین عالی

  49. بنده مزدا 323 راشش سال سواری گرفتم و150هزار کیلومتررانندگی کردم.دراین مدت یکبار لنت و2 بار شمع عوض کردم.یه بار منو اذیت نکردخیلی سگ جونه.الانم به آشنا فروختم واقعا راضیه

  50. بسیار ماسین خوبیه من 82 دارم قبلا زانتیا داشتم ریو .سیلو وتویوتا کرولا..
    مزدا یه چیز دیگست تو جاده با دید خوبی که داره ازنظر اتاق به صدتا پژو جماعت می ارزه با بی صدایی موتور از ریو بهتره از مصرف کمش از زانتیا بهتره کم استهلاکیش در رده تویوتا هست .واقعا 20 .20 ولی میخام بفروشمش چون خیلی بهش وابسته شدم وچون راننده شرکتم ماشینای دیگه اذیتم میکنه.

    1. ماهم خریداریم
      دنبال یه مزدا تروتمنیز بدون ایراد یگردم اگر فروشنده اید زنگ بزنید

      1. سلام. دوستان بین جنتو و مزدا 323 کدومو توصیه میکتید؟

        1. جنتو نداشتم ولی مزدا حرف نداره.
          ضمن این که مزدا ژاپنی و جنتو مالزیایی هست.

        2. جنتو، 1مشکل اساسی داره
          اون هم اینه که دور چرخشِ فرمان، خیلی کمه

          د ر دوربرگردان، با یه فرمون، نمیپیچه

          در عوض مزدا، کاملا برعکسه و فرمان عالی ای داره

  51. سلام خدمت دوستان.یه مزدا 323 تمیز در حد 25 میلیون خریدترم

    1. با درود
      مدل مزدایی که خریدید چند بود و تیپش هم همینطور ؟؟

  52. سلام به همه دوستان مزدا سوارمن ی مزدا323 مدل 80 دارم برای فروش به جرأت بگم لنگش تو ایران نیست قیمت 35
    در خدمتتون یاحق

  53. بإسلام به نظر من أين ماشيني كه معايب رو كفتند اصلا مزدا نبوده من يدونه ٨٦ دارم الان سه ساله فقط بنزين بهش ميزنم مصرفش كمه شتاب وكولرش هم حرف نداره

  54. سلام من سه سال مزدا 323 تیپ 3 دارم. واقعا کم اصطحلاک کم خرج کم مصرف (ترکیبی 7.5)هست. لوازم یدکی ژاپنی ، تایوان، چین توی بازار خیلی زیاده. کولر عالی داره. فقط روغن و بنزین و فیلتر خرج این ماشین هست. البته اتومبیل ظریفی و خونسردی هست اما خیلی بدنه محکم و امنی داره. معایب جنس بد رنگ که مربوط به همه ماشین های بهمن خوردو هست.

  55. سلام. من یه مزدا ۳۲۳ تیپ ۳ مدل ۸۶ سفید بدون رنگ و کارکرد ۸۶۰۰۰ دارم برای فروش .بدون نقص و با لوازم
    قيمت گذاشتم ۴۸ میلیون

    1. سلام دوستان
      یه مزدا 323 تیپ 5 مدل 83 که از نظر فنی و بدنه بسیار تمیز میباشد کارکرد واقعی 120 هزار تا و 5 سال خوابیده قیمت 40 تومن
      به علت خرید خانه میفروشمش کسی خریداره با این

      1. سلام دوستان
        هراچ هستم اسمم سخته چون ارمنی هستم
        ال 90 سفید دارم مدل 1390 با 2 ایر بگ کاملا سالم سر حال
        قصد خرید 323 دارم یا تعویض
        لطفا” اگر کسی فروشنده است تماس بگیرد
        تشکر

  56. سلام من يه تيپ 5 مدل 84 دارم 130 هزارتا راه رفته هيچ عيبي هم نكرده خداييش به همه ماشيناي ايران خودرو مي ارزه هرجا ميبرمش براش مشتري پيدا ميشه ولي واقعا ميبينم اگه بفروشم ضرر ميكنم چون تو اين رنج قيمت فقط دنا ميدن كه اونم شش ماه نشده همه جاش به صدا ميفته

    1. جناب احسان بنده هم تيپ 4 مدل83 دارم . به نظرم اين ماشين رو وقتي بايد بفروشي كه بتواني ماشين حدود 100 تومان بخري .

  57. واقعا جاي تاسفه كه اين همه مطالب اغراق آميز و نا صحيح رو انتشار ميديد بنده خودم اين ماشينو دارم و هيچكدوم از معايبي رو كه گفتيد رو به هيچ وجه نديدم و قبول ندارم مخصوصا قدرت و مصرف سوخت.

  58. با سلام مطالب سایت که هیچکدوم از نظر منم درست نیست با اینکه تیپ 5 هست و اتومات اگر راننده باشی هم شتاب خوبی میگیری هم کنترل خوبی روش داری. من با اینکه خیلی بد تو این 5سال روندمش جوری که تو پیچ های جاده لشگرک با دستی پیچارو رد میکردم که به حدی فشار اومد که تایر سمت راننده از رینگ در اومد بخاطر باد کمش ولی ماشین عین موم تو دست بودو خیلی قشنگ جم شدو خودشو نباخت.
    200عزار هم کارکرده الانم کاتالیزورو چند وقته درآوردم البته بخاطر پر شدنش نفسش باز شده و شتابش بهترم شده. فقط سوالی که دارم دوستان نمیدونن معاینه فنی میتونیم بگیرم یا نه کسی گرفته بدون کاتالیزور روی ماشیت تاحالا برای 323.

  59. سلام . من امروز تو بنگاه يه مزدا ٣٢٣ديدم يارو گذاشته ١٥ تومن. بنظرتون چرا اينهمه ارزون گذاشته. ميگه ماشين خرج نداره

  60. با سلام . منم خیلی دلم میخواد یه مزداد بخرم اما همه میگن تعمیرگاه ها نمی تونن درست کنند و حتما باید بری بهمن خودرو . و چون پولم نهایت به مدل 83 می رسه اکثرا میگن سه لکه رنگ دارن . حالا دو تا سوال
    اول اینکه تصادف چقدر این ماشین رو مستهلک میکنه ؟
    دوم اینکه آیا تیپ های مختلفش با هم از نظر ظاهری فرق دارند یا نه ؟
    ممنون

  61. سلام محتشمی در مورد تیپ بندی تو ظاهرهیچ فرقی ندارن فقط از لحاظ امکانات دنده اتوماتیک و سانروف فرق دارن

  62. من یه مزدا دارم یه زانتیا ، مزدا خیلی کم اصطلاک نرم صندلیها راحت با هندلینگ عالی ولی به درد جاده نمیخوره من محل کارم خارجه شهره با زانتیا میرم چون با مزدا قابله قیاس نیست از نظر استحکام و سرعت و پایداری و احساس امنیت ولی مزدا برای یه خانم توی شهر عالیه

    1. زانتیا و استحکام
      اگه تست تصادف زانتیا رو ببینید هیچ وقت سوار این ماشین نمیشید

  63. باسلام
    بنده توي اين قيمت ماشين كهنه ژاپني رو به ماشين نو ايراني و چيني و فرانسوي ترجيح مي دهم، كاري هم به معايبش ندارم كه به نظر من اصلا هم اين طور نيست ، مصرف كم ، امنيت بالا ، راحتي سرنشين ، اطمينان از موتور خودرو و ساير مزاياي ان ، اگه گيرم بياد سفيد و نقره اي ان را ميخرم

  64. سلام. من 4 ساله یک مزدا 323 مدل 82 دارم. خیلی ازش راضی هستم. اخیراً صدای موتور کمی توی اتاقش میپیچد که من خیلی به آن حساسم. منبع اگزوز عقب و کاتالیزورش رو عوض کردم، درست نشد. اگه دوستان همچین مشکل مشابهی داشتند ، لطفاً بنده را راهنمایی کنید. یا اگر تعمیرگاه خوبی می شناسید ، معرفی بفرمایید. ممنون

  65. دوستان سلام و ادب
    روغن گيربكس اتومات ام پنج يا mv
    كجا عوض مى كنيد ؟

  66. سلام من خودم مزدا دارم یدونه از لاستیکاشو با 405، 206…… عوض نمی کنم

  67. من ديروز معاينه فني گرفتم بدون كاتاليزور اتفاقا صاحب اونجا هم ميخواست ماشينو بخره . اون دوستي هم كه گفته بود صداي موتور تو اتاق مياد اين اتفاق براي منم افتاد اول كم بود فكر كردم موتوره بعد فهميدم بلبرينگ چرخ جلو بود . كره اي خريدم با اجرت تعميرگاه و تراشكاري شد ١٠٠٠٠٠ تومان

  68. سلام
    دوستان بنده دنبال یه تیپ 5 سرحال و خوش رخ می گردم
    دوستان کسی داشت پیشنهاد بده

  69. بنده سیناد 2 دارم تا حالا بلبرینگهاش رو هم عوض نکردم

  70. من یه مزدا fدارم 78مصرفش از پراید 82که داشتم پایینه با اینکه پراید میگن کم مصرفه پراید ولی پدرمو در اورد از مزدا خیلی راضیم هم از شتابش هم از مصزفش

  71. سلام
    لطفا راهنماییم کنین
    اگه بخوام15_16میلیون برای خرید ماشین هزینه کنم مزدا323 مدل 80 تمام رنگ عقب و جلو پلمب رو 15میلیون بخرم یا نه؟
    موتورش سال 90تعویض شده توی سند هم قید شده

  72. باسلام علی هستم ازگلستان منم مزدا323جی ال ایکس دارم مدل 80 خدایش ازش راضیم. یکلام خاک ماشینمو با ماشینای ایرانی وچینی عوض نمیکنم. تادلتون بخاد خواستگار داره جیگرمو دوسش دارم. عروس گلستانه

  73. “۶ – اگر خواستار تغییر در فضای داخل کابین هستید، بد نیست بدانید نور پشت آمپر این ماشین قابلیت تغییر به رنگ یخی یا همان سفید و جذاب را ندارد و شما را مجبور می‌سازد که تا وقتی صاحب این ماشین هستید، با یک داشبورد سبز رنگ و بی روح سر کنید.”
    سلام
    وقت بخیر

    لطفا در باره مورد فوق الاشاره تجدید نظر بفرمایید
    بعنوان یک مجری و نورپرداز صفحات کیلومتر شمار خودرو ، عرض میکنم ، حرفه ای ترین و زیباترین نورپردازی را بر روی این نوع از صفحه کیلومتر شمار میتوان اجرا نمود .
    گواه ادعا :
    http://s8.picofile.com/file/8269849326/323_1.jpg
    http://s5.picofile.com/file/8150933426/323_BLUE_RAY_1.jpg
    http://s4.picofile.com/file/8172833476/B_R_4.jpg
    با احترام
    95/7/28

  74. با سلام درود ب دوستان عزیز علی. هستم از گلستان من روغن مگناتک میریزم برا ماشین مزدام دوستانیکه استفاده کردن این روغن رو نظر بدن ممنون میشم روغن 10.40

  75. دوستا عزیز علی هستم ممنون میشم راهنمایی کنید چه روغنی بهتر جواب میده مگنا تک فعلا میریزم چطور روغنیه ممنون میشم کمک کنین

    1. جناب نوري روغن مگناتك 10 40 خوبه به شرطي كه تقلبي نباشه .اما روغن معتبر غير تقلبي 10 40 با سطح كيفي sj يا sl مانند پارس پايا يا پروفيكار هم خوبه .

      1. مرسی داداش. روغن قبلیم بهران سوپر پیشتاز ریختم بدکارمیکرد ماشین 20 .50 میریختم. ولی حالا 10.40 مگناتکمیریزم ماشین نرم بی صدا شده موتورش داداش اینکه شما پیشنهاد میدین 10.40یا2050

  76. با سلام.بنده قصدخريد مزدا ٣٢٣ تيپ ٣ مدل ٨٣ و٢٢٥٠٠٠ كاركرد را دارم.با توجه به كاركرد و مدلش آيا خريدنش ريسك هست يا خير؟

    1. اگه سالم باشه وروغن سوز نشده باشه دیگه صبر نکنید واسه خرید.

  77. سلام دوستان من یه ماشین مزدا 323 اتوماتیک مدل 85 سراغ دارم با 200 هزار کارکرد که جلو و عقب و سقفش بی رنگه و فقط دور یعنی دربها را رنگ پاشیدن و صاحبش میگه 35 تومان بنظر شما قیمتش مناسبه که بخرم؟
    در ضمن از کجا بفهمم که این ماشین سالمه و مشکل فنی نداره ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

    1. جناب مهرداد تيپ 4 يا تيپ 5 . اختلافش در سانروفه . كاركرد معقول اين ماشين بايد دور وبر 140 الي 160 باشه . ويه كارشناس ببريد ببينه كه موتور ترجيحا آچارنخورده باشه . و روغن سوزي نداشته باشه . گيربكسش رو تست كنه از نظر تقه وتاخير ورنگ وبوي روغن گيربكس از روي گيج مخصوص خودش. و كمك ها وسيستم ترمز و جعبع فرمان روغن ريزي نداشته باشه . 35 براي تيپ 5 دوررنگ سالم قيمت معقوليه

  78. با سلام
    من یه مزدا 323 مدل 81 دارم از اولشم دست خودمه.
    از لحاظ شتاب خداییش حرف نداره من نمیدونم شمایی که این مطلبو نوشتی سوار چی شدی که میگی مزدا شتابش خوب نیست.
    از لحاظ مصرف سوخت هم واقعا توی جاده صدی 6.5 مصرف میکنه با اینکه موتور ماشین من تنظیم نبود و بعد 14 سال یکم به روغن سوزی افتاده ولی هنوزم تو جاده مصرف سوختش چک کردم همینه دقیقا صدی 6.5 تا نهایت 7
    اینکه نوشتید مصرف سوخت صدی 12 بنظرم یا مزدا سوار نشدی یا یه چیزی از ایرانخودرویی ها بهت میماسه میخای بزنی تو سر مزدا.
    استهلاک قطعات این ماشین خیلی پایینه..البته اینم بگم که قطعات چینی این خودرو توی بازار زیاد شده بهتره لوازم اصلیشو بگیرید و جنسای متفرقه نندازید روی ماشین.
    در کل ماشین کم خرجیه و رانندگیش خیلی لذتبخشه… فرمان هیدرولیکش زمین تا اسمون با ماشینای صفر ایرانخودرو فرق داره و خیلی بهتر و روان تره.صدای موتور خیلی کمه جوری ک حس نمیکنی ماشین روشنه. من ک راضیم ازش و فعلا هم حاضر نیستم عوضش کنم چون توی رنج قیمت 20 تا 40 میلیون بهتر از این گیرم نمیاد.
    یه توصیه هم به اونایی که میخان مزدا بخرن….این ماشینو اگه بتونین سالمش رو گیر بیارین که زیاد راه نرفته باشه و خرجاش انجام شده باشه به جرات میتونم بگم که تا چند سال از تعمیرگاه و … راحتید.این خودرو اخرین مدلش سال 86 اومده بیرون ولی با این حال با اینکه 9 سال از اخرین مدلش میگذره ولی سگش شرف داره به ماشینای صفر ایرانخودرو و سایپا و بقیه ماشینای بی کیفیتی که از چین وارد میشه .

  79. با سلام ب دوستان
    من یه ماشین مزدا 323 پیدا کردم مدل 86 یک برگ سند میگه 36 ملیون بخرم یا نه
    آخه با این پول یه ال90 مدل بالا بهم میدند

  80. با سلام من مدل 84 با دویست هزارتا کارکرد قیمت 26میلیون میخوام بخرم ایا می ارزد فقط یک طرف رنگ دارد خیلی کم لطفاً راهنمایی کنید

    1. اصلا ارزش خرید نداره این ماشین با دویست هزارتا کارکرد!

  81. سلام دوستان ماشینم زمانیکه خریدم۲۱۳هزار کار کرده بود مدل۸۰درحال حاضر۲۲۷هزارتا صاحب قبلیش هم تسمه تایم عوض نکرده مکانیکم میگه حتی پاره کنه تسمه تایم مورد نداره سوپاپ نمیزنه مث پژو دوستان نظر بدین چکار کنم مزدا سواران عزیز۳۲۳

  82. سلام.مزدا۳۲۳ فوق العاده ماشین بی آزاری.من در حدود ۸ ساله که این ماشین رو دارم. فقط باطری .لنت. لامپ.تیغه برف پاک کن .لاستیک.تعویض کردم.فقط یکبار نمایندگی رفتم اونم برایه تعویض تسمه تایم.اگر دقت کنید تعویض هایه من قطعات مصرفی بوده.من ۸ ساله دارم با ۳۲۳ زندگی میکنم.وچند بار خواستم بفروشم وبه روز سوار شم باز دلم نیومده.چرا باید ماشینی که ۸ سال حتی یکبار منو اذیت نکرده رد کنم بره تا پول به چند تا آپشن بدم.اکثر خودروسازها تو فروش ماشین سودی در نمی آورم.چون بیشتر سودشان حاصل از فروش قطعه هستش.به جرات می تونم بگم که کارخانه مزدا تو مدل ۳۲۳ سود زیادی نبرد.به دلیل کیفیت خوبه قطعات این خودرو.من ۸ ساله دارم با لذت رانندگی میکنم.وهر روز برایم تازه گی داره.در ضمن فقط قطعه اورجینال و اصلی براش تهیه کنید.و البته اگه دوست داشتید همانند من فقط بنزین سوپر بزنید چون لیاقته این ماشین کمتر از سوپر با اکتانه بالا نیست.درود به هر کی مزدا ۳۲۳بازه.

  83. مزدا ۳۲۳ یکی از شاهکارهای صنعت خودرو سازی دنیاست اونایی که سوار شدن میدونن من چی میگم

  84. را سلام دوستان من شدیدا دنبال مزدا ۳۲۳ تمیز بدون خط و خش کم کار و بدون تصادف حتی موج و مالیدگی در حد صفر هستم دنده ای بهتره اما تیپ ۳ یا ۴ ترجیحا سفید یا نقره ای مشکی هم اگر در حد باشه خریدارم

  85. صادق
    من میخوام وام بگیرم،و یه مزدا اتوماتیک بگیرم،حدود۲۷م
    چون کمردرد دارم،اتوماتیک میگیرم
    و میخوام با ماشین کار کنم
    اتوماتیک ها پر خرج نیستند؟
    مکانیک خوب دارند؟قطعات گیر میاد.؟

    1. سلام یک پیکان وانت دارم معاوضه بامزدا ۳۲۳میکنم ماشینم اخر۹۳است با کلی تشکیلات که هرکس خواست کامل توضیح میدم ومابقیشم سر میدم اینم شمارمه

    2. سلام داداش اتوماتش در کل خیلی خوبه ولی مشکلش نداشتن تیپ ترونیکه به غیر از اون مورد فوق العادست لوازم یدکی شم مفته تعجب از اون دوستیه که میگه جلو بندیش یه تومنه من با اجرتش تو نمایندگی کله جلوبندی رو کامل عوض کردم ۴۵۰ همه رو هم فابریکی بود ماله خوده مزدا موتور برا تعمیرشم فقط نمایندگی اللخصوص نمایندگی مزدا حنیفه

  86. سلام دوستان.منم میخوام مزدا بخرم.لطفا راهنمایی کنید.آخرین مدلشون ۸۶یابالاتر هم دارن؟

    1. دوست عزیز تا مدل ۸۶ داره فقط اگر خریدار هستید ما قصد فروش داریم

  87. سلام دوستان من یه مزدا تیپ ۵ ۸۴ دارم چند وقته از تایرش صدا میده ب نظرتون بریرینگ چرخ جلو خراب شده؟

  88. ارزیابی بسیار چرت بود و معلومه که نویسنده از نزدیک یه ۳۲۳ رو ندیده. فقط یه چیزایی شنیده. مصرف ۱۲ لیتر در داخل شهر؟ عدم تعویض لامپ سبز داشبورد؟ شتاب بیشتر ۴۰۵ نسبت به ۳۲۳ که شونزده سوپاپ هم هست؟
    لطفا یه ذره مطالعه کنید

  89. ممنون از نظراتی که دادین هر چی راجب خوبیش گفتین کم گفتین من یه GLX 81 دارم الانم دارم جلوشو FL میکنم ۷ ساله این ماشین رو دارم هر روز صبح که پشتش میشنم به انتخاب روز اولم احسنت میگم با ۲۰ ۳۰ تومن بهترین گزینه خرید هستش فقط از بروبچ مزدا باز یه سوال دارم
    کسی میدونه قربیلک فرمون FL به GLX میخوره یا نه {منظورم همون هزار خاریه که قربیلک روش سوار میشه } ؟

  90. سلام من تا الان دوتا ۳۲۳ داشتم. .معیبی که شما میگیو هیچکدوم نداشتن.مصرف شهری ۷جاده۶.توشتاب ۴۰۵.پرشیا.ریو.ال نود.۲۰۶.زانتیا۱۸۰۰.سمند ef7.لیفان۶۲۰.مگان ۱۶۰۰.حتی تا ۸۰کیلومتر پا به پای پارس موتور زانتیا را رفتم.موتور ماشینم کاملا فابریکه .دویستو ده تا به سه سرنشین رفتم.استهلاکم که اصلا نداره.سگش شرف داره به کل ماشینای ایرانی.صد تا ماشین دیگه ام بخرم.۳۲۳رو نگه میدارم.

  91. سلام من خریدار مزدا تیپ ۳ مدل۸۵ تمیز با قیمت مناسب هستم دوستان اگه امادگی فروش دارن در خدمتم.

  92. با سلام.یه سوال داشتم.این مزدا۳۲۳ از نظر ایمنی خوبه یانه؟اتاقش خوبه یانه

  93. ۹۰درصد گفته های شما رو تکذیب میکنم چون اولا درباره مصرف سوخت مصرف سوخت این ماشی۷لیتره نه ۱۲لیتر بعدشم تو شتاب هم میتونه ۲۰۶رو بزنه هم ۴۰۵ودر کل ماشین بسیار با کیفیت و خوبی هستش

  94. سلام دورد ب مزداسواران عزیز واسکازین چ مارکی بریزم خوبه دوستان راهنمایی کنید ممنون

  95. سلام به دوستای عزیز.
    من قصده خرید مزدا ۳۲۳رو دارم و بیشتر دوس دارم مدل۸۵ یا ۸۶ باشه.این مدلاش که مشکلی نداره؟ و اینکه اتومات خوبه یا دستی

  96. سلام
    من ۶ سال هست که ۳۲۳ مدل ۸۶ دارم و بسیار راضی هستم و در تست شتاب و سرعت تاکنون هیچ مدل پژو سمند و حتی زانتیا نتوانسته مزدا را بگیرد ۱۰۰%

  97. نقل قول :
    ۶ – اگر خواستار تغییر در فضای داخل کابین هستید، بد نیست بدانید نور پشت آمپر این ماشین قابلیت تغییر به رنگ یخی یا همان سفید و جذاب را ندارد و شما را مجبور می‌سازد که تا وقتی صاحب این ماشین هستید، با یک داشبورد سبز رنگ و بی روح سر کنید.

    پاسخ :
    مجری نورپرداز حرفه ای (تک رنگ – رنگی ) صفحه کیلومتر شمار مزدا ۳۲۳ در ایران
    کسب اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل siramir45@yahoo.com

  98. سلام من دنبال ۳۲۳مدل ۸۳هستم اگر تمیزش دارید با رنگ نوک مدادی خریدارم

  99. با سلام خدمت دوستان

    همه راجع به مزایای مزدا ۳۲۳ صحبت کردید ولی راجع به لوازمش صحبت نکردید که آیا راحت گیر میاد یا نه
    من ساکن تهران هستم و محل کارم رشت و مدام تو جاده هستم
    الان ۲۰۶ دارم میخاستم ببینم مزدا بخرم تو تهیه لوازم یدکیش به مشکل نمیخورم
    اگه جای خاص برای خرید لوازمش هست عنوان کنید ممنون میشم

  100. سلام من ی مزدا ۳۲۳ fl مدل ۸۳ رنگ نقره ای تیپ ۲ برای فروش دارم.از کیلومتر ۱۷ هزار از صاحب ملک اصلی در سال ۸۴خریداری کردم…مدت ۱۱سال کیلو متر اون به ۱۴۶ هزار رسیده که خیلی کم کار کرد هست برای مزدا ۳۲۳….علت فروش هم خرید ماشین ماگزیماست که اگر استطاعت مالی داشتم مزدا رو هم نگه میداشتم…تلفن تماس …لطفا فقط خریدار تماس بگیره

  101. دوستان یکسالی میشه ماشین خریدم تسمه تایم عوض نکردم هر چند هزارتا بایس عوض بشه زمانی خریدم ۲۱۳ هزارکیلومتر بودحالا۲۳۰ هزارکیلومتر کارکرده دوستان ممنون میشم کمک کنید دوستون دارم مزدا سوارای گل

  102. سلام علی هستم از سیرجان واقعا ماشین خوبیهست من مدل ۷۸دارم خیلی ازش راضیم ماشین نو خریدم. به اسرار بچه‌ها میخوام بفروشمش کسی خواست با شماره. ۰۹۱۳۹۴۵۸۳۷۶ تماس بگیره رنگ یشمی

  103. من یک مزدا مدل پایین تیپ f دارم چندین سال هم انواع پژو و سمند را داشتم ولی واقعا قابل مقایسه نیس

  104. سلام دوستان من یه مزدا ۳۲۳ مدل ۸۲ دارم خیلی ازش راضی هستم ۱ سال خریدمش حتی ۱ بارم به آب و روغنش نگاه نکردم
    شاید توی این مدت ۱۰ دفه کاپوت رو بالا نزدم واقعا موتورش عالیه
    الان یه نفر پیدا شده زانتیا مدل ۸۵ داره ماشینش سالمه میگه بیا معاوضه کنیم
    از اونجایی که از زانتیا هم خیلی خوشم میاد دارم وسوسه میشم ولی نمیدونم این کارو بکنم یا نه
    لطفا یکی که زانتیا و مزدا ۳۲۳ داشته راهنمایی کنه
    مرسی

  105. سلام دوستان کسی مانیتور برای ۳۲۳ نداره ،یا اطلاعات داره درموردش،میخام مانیتور بزارم براش میخام ببینیم چه پخشی بندازم فابریکو تمیز در بیاد رو داشبورت،کسی اطلاعات داره ممنون میشم راهنماییم کنه
    ۰۹۱۲۱۸۹۳۸۱۷

  106. سلام،میخام رو داشبورد مانیتور بزارم،میخام ببینیم چه پخشی بگیرم که فابریک و تمیز دربیاد،کسی اطلاعات داره راهنمایی کنه،ممنون۰۹۱۲۱۸۹۳۸۱۷

  107. سلام خدمت دوستان میشه لطفا راهنمایی کنید که ۳۲۳ مدل ۸۴ نقره ای تیپ ۵ با کارکرد ۱۰۰هزار و بدون رنگ چقدر ارزش داره؟

  108. سلام خدمته تمامه دوستانه گلم . دوستان گرامی بنده مزدا ۳۲۳ نقره ای مدل ۸۵ تیپ ۵ دارم و واقعا ازش راظیم اما بدلیله برخی مشکلات مالی مجبور بفروشش هستم اگر کسی مایل بود در خدمتم و رینگ اسپرت و دزدگیر تصویری ماجیکار و ضبطه مانیتوردار لمسیه تاشو با قابلیته بلوتدث و تلفنو … تازه روش گذاشتم . ۲ عدد آمپیلی و یک سابه جعبه ای بزرگ و روکشه مخملیه تازه و سانروف برقیه ۲ حالته و اتومات هست و گیربکس و موتور و تمامی فنی ماشین با تائید کارشناس شما و ماشین ۱۹۲۰۰۰ کار کرده و ۱ سال بیمه داره و ۷ سال تخفیف و عقبو جلو سقفو ستونها کاملا بدونه ضربه و بدونه رنگ هست و ماشین واقعا سالم هست فقط بدلیله پول لازم بودن مجبورم که بفروشم و یه ۱۰۰۰ تومن خرج نداره و لاستیکهاشم تازه خریدم و روش انداختم و به قیمت میدم فقط ۳ ت وسایله جانبی روش انداختم و با همه وسایلایی که گفتم روی ماشین هست ۲ ایربگ و ABS . در خدمته شما هستم تلفن . ۰۹۳۵۴۸۳۴۹۶۶ واقع در چهارباغ نزدیکه هشتگرد و میتونید هر کارشناسی برای بازدید بدنه یا فنی با خودتون بیاریید . مچکرم از تمامیه دوستانه گلم

  109. داداش من کسی توضیحاته کامل در مورده وسیل ای که برای فروش میزاره شما بهش میگید . نشان دهنده فرهنگه شماست . شما مثله اینکه کارتون اینه که تمامه نظرها رو بخونی ببینی کی عقده ای یا کی عقده ای نیست متاسفم براتون آقای قدرت خان . آفرین به تو که عقده ای نیستی داداش

  110. ادمین ظاهرا مزدا ٣٢٣رر خوب نشناخته و سواریه عالیشو تجربه نکرده وگرنه متوجه نظر دوستان میشد، راحتی و بی خرجی این ماشین فوقالعادست، یه چرخش میارزه به ١٠٠ تا ۴٠۵ و ٢٠۶ و پرشیا
    در ضمن وقتی که پراید ۶ تومن بود مزدا حدود ٢۴،میلیون بود یعنی حدودا ۴ برابر بود که با توجه به قیمت الان پراید صفر این ماشین الان باید ٨٠ میلیون میبود

  111. ادمین ظاهرا مزدا ٣٢٣رر خوب نشناخته و سواریه عالیشو تجربه نکرده وگرنه متوجه نظر دوستان میشد، راحتی و بی خرجی این ماشین فوقالعادست، یه چرخش میارزه به ١٠٠ تا ۴٠۵ و ٢٠۶ و پرشیا
    در ضمن وقتی که پراید ۶ تومن بود مزدا حدود ٢۴،میلیون بود یعنی حدودا ۴ برابر بود که با توجه به قیمت الان پراید صفر این ماشین الان باید ٨٠ میلیون میبود

  112. سلام
    دوستان میشه بفرمایید بجز مزدا ۳۲۳ GLX مدل دیگه ایی هم وجود داره و فرقاشون چیه؟

  113. سلام. دوستان من دنبال مزدا تیپ ۴ یا ۵ میگردم. اگر کسی قصد فروش داره لطف کنه خبر بده. ۰۹۱۲۵۶۰۴۲۳۷. تهران و کرج. میزان کارکرد و رنگ و تصادفش برام مهمه.سپاس

  114. سلام من یک سال ونیمه مزدا ۳۲۳ مدل ۸۵ تیپ ۴ دارم فوق العاده راضی هستم قبلش هم ۴۰۵ داشتم به هیچ وجه قابل مقایسه نیست فقط اگه مشکل مسکن نداشتم هیچ وجه به فکر فروش نمی افتادم

  115. سلام دوستان منم دنبال یه مزدا تمیز هستم. باسمند هم معاوضه میکنم. اگه کسی داشت تماس بگیره. ممنون ٠٩٢١٧٧۶١٧۵٢

  116. اول که همشون تک ایربگن
    دوم تیپ سه مدل ۸۶ تولید شده خودم دارم شتاب خیلی خوب مصرف ۱۰ نیست بدترین حالت ۹ واقعا متاسفم حتی یکبرا هم پشت این ماشین نشستی بعد می گی تجربه شخصی ترمز از سراتو ۲۰۱۶ بهتره اینم تجربه بنده و تا ۱۰۰ تا که موتور هیچ خرجی نداشته

  117. باسلام
    بعضی از ژاپنی ها سرکارازخستگی زیاد میمیرندواین براشون یه افتخاره ولی ما ایرانی ها پراید تولید میکنیم یادمون میره تو گریبکسش واسگازین بریزیم،،،

  118. با سلام
    دوستان من ميخوام ي 323 مدل81 بخرم از نظر فني و ضاهري عين صفر هست
    تنها مشكلم اين هست ك ماشين دور رنگه ولي جلو و عقب پلمپ هست
    ممنون ميشم راهنماييم كنيد ك ايا بگيرم يا نه با تشكر

  119. مرتضی نوروزی هستم قبل پراید داشتم و مزدا 323 نداشته ام قصد خرید دارم یکی می گوید خوب است دیگر ی میگوید بد است قطعات سخت گیر مآید تو را بخدا واقعیت را بگوید مزدا سواران در کل خوب است توضیح بیشتر یدهید ارزش اریسک را دار مدل 83 تیپ 2 یا 3 خوبه یا نه اگر کسی هم قصد فروش دار بگوید و شما ره تماس من 09374141756 با تشکر

  120. سلام دوستان مدتیه دنبال یه خودروی خارجی میگردم یه مدت پیله کردم به کریسیدا یه مدت کرولا الان هم ببا این تعریف ها که از مزدا شنیدم متمایل شدم ایا خودروی تمیز وسالم سراغ دارید؟

  121. ژاپنی ها واقعا وجدان کاری دارن واقعا مایه میزارن انگار چیزی که درست میکنن برای خودشونه انصافا قابل تحسینن افرین به انسانیت این نژاد اما ما مدیر سایپا گفت ما باید خداحافظی خوبی با پراید داشته باشیم

  122. خداحافظ ای پراید ای عزیز فراموش نشدنی ای فسقلی که جان هزاران ایرانی را گرفتی وتعادل جمعیتی رابر قرار کردی هزاران نفر را خانه نشین ومعلول کردی بای بای

  123. دوستان سلام خوب هستید کل نظرهارو خوندم و دارم مزدا میخرم 323 اف ال 83 رینگ ولاستیکش اسپرته و به دلم نمیشینه میخوام عوضش کنم به نظرتون چی واسش بهتره لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم ؟

  124. سلام دوستان عزیز من میخوام یه مزدا323مدل83 تیپ 3 بخرم چطوره خداییش ماشینش چطوره

  125. سلام من مزدا٣٢٣دارم مدل٨٢واقعا هيج ماشيني مثل أين نديدم

  126. سلام. مزدا 323 مدل 81 دارم صبح وقتی خنک عالیه اما وقتی گرم بشه تو اوج گیری سرعت ریب میزنه حتی تا سرعت 60-کیلومتر بیشتر نمیره وتو این سرعت مدام ریب میزنه.لطفا راهنماییم کنید یا یه مکا نیک خوب معرفیم کنید. ضمنا پمپ بنزین کامل ،سنسور روی هواکش،شمعها،وایرها رو عوض کردم

  127. سلام من یه مزدا مدل ۸۴ خریدم بدون رنگ ۱۸ تومن ۳ تومنم خرج کمک هاش و زیر بند و ظاهر ماشین کردم از پارسال تا الان فقط پول بنزین و روغن دادم واسش یه پژو ۹۳ هم داشتم تو دوسال از بس خرجش کردم کمرم شکست. مزدا ماشین خیلی خوبیه. الانم واسه داداشم میخام بخرم اگه کسی داره برای فروش مدل ۸۳ یا ۸۴ میخام تیپ ۳ دنده ای هم باشه.
    ۰۹۱۳۴۸۹۸۰۲۲ شماره تماس

  128. اقا سلام وقت همگی.بخیر
    داداشای گل یه سوال داشتم مزدای من چراغ استوپ ترمز دستی که پشت امپریه وچراغ در باز روشن مونده ،دمتون گرم اگه کسی میدونه یه راهنمایی کنه ازونجا که ماشینم همه چیش فابریکه دوسندارم دست هرکسی بدم

  129. داداشای گل باعرض سلام ووقت بخیر
    عزیزان یه سوال داشتم از خدمتتون ،منم یه.مزدای ترتمیزو فابریک دارم خدایی حرف نداره وبه.کل.حرفای این عزیز نویسندمونو رد میکنم چون همه.جور.ماشین زیر پام بوده ولی این واقعا چیز دیگس،و سوالم اینه که الان چراغ استوپ پشت امپرم وچراغ بازبودن در چنوقتیه روشن مونده وچون ماشینم فابریکه دلم نمیاد دست هرکسی بدم اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه دمتون گرم

  130. بنده فکر میکنم این دوست عزیزی که این وبسایت رو طراحی کردن و مطالب رو نوشتن با برند مزدا یا ماشین خارجی مشکل شخصی دارن و یا اینکه تو ایران‌خودرو سمتی چیزی دارن که اینهمه مطالب غلط رو درباره ماشین مزدا ردیف کردن
    من چندین سال سه تا مزدا ۳۲۳ داشتم و از هر سه تاشون راضی بودم
    این ماشین همین الان به هیچ عنوان قابل مقایسه با خودروهای صفر ایرانخودرو نیس
    مصرف پایین… شتاب بالا… قدرت قابل قبول موتور
    طراحی داخل کابین که هنوز ایرانخودرو نتونسته بهتر از اون بزنه از محاسن این ماشین هستش
    استهلاک هم که میشه گفت نداره چون ماشینی هست که اگر سالم باشه حالا حالاها خراب نمیشه
    در مورد کولر هم که وقتی کولر میگیری شتاب ماشین چندان افت نمیکنه و به شما باد خنک واقعی میده
    نه فقط باد تند و الکی مثل ماشینهای ایرانخودرو.
    در ضمن نیازی نیست شما هر سال گاز کولر بزنید و یا سرویس کنید موفق باشید

  131. سلام دوستان.این عیب هایی که این نویسنده نوشته والا فکر کنم پژو 200 سوار بوده..اقا مطمئنی مزدا 323 بوده که همچین چیزایی نوشتی..
    والا من مدل 81 دارم4 سال این ماشین رنگ مکانیکیو ندیده.
    مصرفش بخدا از پراید هم کمتر اینی که شما ذکر کردین یه دروغی بیش نیست.
    مزدا ماشین خیلی خوبیه هم شتاب هم ترمز هم مصرفش که اصلا با هیچ یک از این ماشین های ایرانی و چینی قابل مقایسه نیس.
    دوستان هر کسی قصد خرید مزدا 323 داره شک نکنه و بخره.
    ممنون.

  132. و دوستانی که میخواید پشت امپرتون یخی کنید.
    اگر از کارای فنی سر در میارید که نیازی به باطری ساز و این کارا نیست.
    امپر ماشین و باز کنید.
    3عدد لامپ یخی یا هر رنگی که میخوایید بخرید.
    و مهمترین و حساس ترین قسمت اینه که امپر و وقتی باز کردید با حوصله و بدون عجله کامل بازش کنید و با کمی تینر و پنبه پشت صفه کیلومترو اروم و باز هم میگم با حوصله پاک کنید و اون رنگ سبز فابریکیو از بین ببرید و در نهایت لامپ های یخی رو بعد از اتمام کار که کیلومترو بستید میتونید داخل سوکت جا بزنید..
    چرا میگن عوض نمیشه رنگش چون کمی وقتگیر و حوصله میخواد که هیچ اوستا کاری حاضر به دست زدن این کیلومتر نیست و نمیصرفه براش.

    باز هم سوالی بود من در خدمتتون هستم.

  133. سلام
    من یه 323 تیپ دو مشکی مدل 81 رو دارم برا فروش 160 تا راه رفته و موتورش واقعا سالمه
    دوستان کسی خواست بگه

  134. نظر…سلام
    منم مزدا 323 دارم یه لاستیکش به ماشین های دیگه می ارزه

  135. سلام دوستن پس درکل ماشین خوبیه دیکه من پرشیا دارم میخوام بفروشم و دنبال مزدا ۳۲۳ هستم پس بنظرتون بخرم مرسی ازهمگی

  136. بعد از خوندن این مطلب مطمئن شدم که شخص نویسنده مزدا سوار نبوده..
    من تیپ ۴ مدل ۸۳ دارم
    هنوزم دارم
    مصرف اصلا بالا نیست تمام محاسباتم میشه ۶.۵ جاده دور و بر ۷ شهر
    تعویض دنده که اصلا با ۲۰۶ قابل مقایسه نیست
    کیفیت ساختم که بالاخره ژاپنیه

  137. سلام. آخرین مدل مزدا323 چه سالیه؟ وباچند تومن میتوان یکی را خرید؟باسپاس

  138. سلام خریدار مزدا۳۲۳ هستم ولی فنی سالم معاوصه هم میکنم با۴۰۵ مدل۸۴

  139. سلام عزیزان مزدا سوار ایا با درامد 1/500/000میشه مزدا سوار شد لطفا جواب بدین تشکر

    1. سلام : باورکنید حقوق ماهانه من 1400000تومان است ومزداسوارم. به عقیده بنده مصرف کم ودیرترخراب شدن قطعات وملزومات آن باعث بصرفه معرفی شدن این ماشین میباشدتوضیح اینکه قطعات این ماشین گران است ولی صحبت اینجاست که چون قطعات آن بسیار بادوامند دریک ارزیابی ساده وحساب سرانگشتی بسیارباصرفه ترازاتومبیلهای داخلی وچینی است.مثلا من درطول 7سالیکه ازماشین مزدا323آنهم مدل81 استفاده میکنم فقط یکبار لنت ترمز عوض کردم و…

  140. سلام با سلام دوستان عزیز .. بنده یک سمند ای اف سون مدل 92 دارم با کارکرد 96000 یبار سر سیلند باز کردم .این بارم موتور کامل تعمیر کردم سه ملیونو هفتصد ..خلاصه عذاب ..الان گذاشتم فروش یه 7 ملیونم میذارم رو ماشین ینی حدود 31 ملیون بنظرتون مزدا 323 بگیرم (که واقعا اطلاعاتی ندارم درموردش)یا کیا ریو مدل 91 با کارکرد 40000بدون خطو خش …ملاکم برا خرید خوردو کم استهلاک بودن.با کیفیت بودن قطعات .. صدای داخل کابین چون سمند ملی که دارم یه باریکه آبو که رد میکنی انگار میفته کانال آب .. بیشتر شبیه کامیونه تا ماشین .ترمز ای بی اس ماشینای ایرانخودرو افتضاح افتضاح.خلاصه ماشینی میخوام منو از تعمیرگاها جمع کنه..فقط هم ایرانی نباشه پرسوجو کردم ریو تا 200000اکثرا موتور پلمپه

  141. سلام دوستان مزدا سوار من دنبال ماشین مزدا اتومات مدل ۸۵ البته تمیز و سرحال هستم اگه کسی خواست بفروشه در خدمتیم

  142. دوستان ما دوتا مزدا ٣٢٣داريم مدل هتادو پنج و هشتادو سه بايد خدمتتون عرض كنم اين نويسنده نمى دونم تو كودوم فاز اينارو نوشته….مصرف اين ماشين واقعا كمه شتابش خوبه ولى اينو بگم يعنى هر چقد گاز بدى ميره من ٢٠٠تا باهاش راحت رفتم بدون اينكه حتى ماشين به لرزه بيوفته …اگه مدل تميز و خوبشو پيدا كنين واقعا ماشين عالى و بى نقصى هس…قطعات اصلش يكم گرونه ولى به راحتى ميتونم بگم ده سال اول ماشين و هر جور ميخواى برون ولى عيب ايراد نميكنه….شايد فك كنيد دارم اغراق ميكنم …ولى جدا ازش راضى هستم نزديك ٧-٨ساله ازش استفاده ميكنم

  143. یک مدل 83 تیپ 3 همکارم داره فقط 120 تا کار کرده با اینکه هیوندا اکسنت هم خریده اینو نمیفروشه البته قرار شده قیمت روش بذاره فقط دو کف دست رو صندوق رنگ داره به نظر شما چند قیمت میخوره؟

  144. باسلام : بعنوان یک شهروند قائمشهری(ازاستان مازندران)ِِ که قریب به 7 سال صاحب وراننده مزدای 323مدل 81میباشم احساس میکنم نگارنده مقاله فوق درمورداین ماشین بسیار بی انصافی کرده بگونه ای که(نه تنها صاحبان این ماشین )بلکه ، هرخواننده ای پس ازخواندن این مقاله احساس میکنندایشان صاحب ومالک بی چون وچرای ایران خودرویاسایپا هستندکه پژو206و405وحتی پژوپارس رادربرخی زمینه ها برتر ازمزدامعرفی میکنند!!؟؟ازشتاب-مصرف-سرعت-فضای داخل کابین-ترمز-شکل اگزوز-مصرف درهنگام استفاده ازکولر-لاستیک-وسرعت درهنگامی که تعدادسرنشینان کامل باشدو…گفتند(فقط مانده که بگویندروی این ماشین بیشترازماشین های داخلی گردوغبار می نشیند) وبقول پروین این شاعره شیرین سخن ایران زمین “” گفتن اززشت روئی دگران — نشودباعث نکو روئی”” باور کنیددر80%موارد بعدازکارواش وپارک ماشینم درکنارخیابان ،جوانان دور ماشینم دورمیزنندتاصاحبش راپیدا ، وازمن سوال کنندکه فروشی است یانه؟وعلت آنهم ناگفته پیداست..درخاتمه عارضم که درسفرخانوادگی به مشهد “مصرف 6.6هنگام رفت و7.2هنگام برگشت “را داشتم..

  145. سلام خدمت دوستان مزداسوار,من خودم ال90مدل88 دارم دوساله ماشین کم استهلاکیه ولی خشکه.واینم بگم که از مزدا323خیلی خوشم میاد.میخواستم بدونم فروش ال90 و خریدمزدا کاردرستیه.واینکه ازنظرقطعات کدوم گرونتره؟

  146. سلام
    من دوساله
    مزدا ۳۲۳ مدل ۸۵ اتومات دارم خیلی راضی ام مصرفشم خیلی کمه هیچ خرجی هم نداشته لذت رانندگیشم خیلی خیلی عالیه وکسی که سوار نشده نمیدونه چیه به نظر من یه ماشین خوب اول باید سواری خوبی داشته باشه
    واقعا اشتباهه خرید ماشینهای ایرانی
    اگه یه روز بفروشمش باز مزدا میخرم
    شب همه مزدا سوارا خوش

  147. سلام
    من دوساله
    مزدا ۳۲۳ مدل ۸۵ اتومات دارم خیلی راضی ام مصرفشم خیلی کمه هیچ خرجی هم نداشته لذت رانندگیشم خیلی خیلی عالیه وکسی که سوار نشده نمیدونه چیه به نظر من یه ماشین خوب اول باید سواری خوبی داشته باشه که مزدا داره
    واقعا اشتباهه خرید ماشینهای ایرانی
    اگه یه روز بفروشمش باز مزدا میخرم
    شب همه مزدا سوارا خوش

  148. سلام
    مزدا عالیه هر کسی سوار شده ودنبال سواری خوبه میدونه من چی میگم
    شب خوش

  149. سلام
    من میخوام یه 323 مدل 80 تمیز بخرم.
    حدود 200 تا کارکردشه.اگه کسی وارده لطفا شماره بده تا از تجربه ش استفاده کنم.ممنون.

  150. البته من ساکن مشهدم.اگه یه نفر از اساتید مشهدی باشه که چه بهتر.اگر هم نه تلفنی از راهنماییش استفاده کنم.
    شماره م:
    ۰۹۱۵۷۲۴۲۴۷۲

  151. دوستان سلام، دننبال یک مزدا 323 تمیز کارکرد زیر 150 هستم دنده ای،برای خودم میخام، فروشنده واقعی لطفا تماس 09192698200

  152. با سلام خدمت همهء دوستان. باوجود اینکه مزدا حتی در بین اتومبیلهای ژاپنی, بهترین کیفت را دارد (حتی بالاتر از تویوتا و نیسان) اما من چون چند سالی مزدای 626 مدل 92 داشتم که خیلی خیلی منو اذیت کرد. چه از نظر خرابی و مشکلات پی در پی و چه از نظر نبود قطعات یدکی که البته مطمئنآ همگی این مشکلات بدلیل نگهداریِ بد صاحب قبلی و انگشت شمار بودن تعداد این مدل از مزدا در ایران بوده. در حال حاضر هم مدت 8-9 سالی میشه که یه 206 تیپ 6 دارم که از صفرذدست خودم بوده و واقعا اذیتم کرده و مخارج سنگینی هم بهم تحمیل کرده. حالا میخوام بدونم که اگر یه مزدا 323 نسبتا سالم بگیرم, واقعا دیگه میتونم با خیال راحت و بی دغدغه سوار بشم و بتونم یکم نفس بکشم و زندگی کنم؟؟!!!

  153. سلام.سال 81 پدرم مزدا 323 خرید.هنوز که هنوز است موتور ایراد پیدا نکرده جز سرویس دوره ای خودرو.خودروی فوق العاد کم اصطحلاک،نرم و راحت،فرمان پذیری عالی،کولر فوق العاده(رو درجه 1 دستم پشت فرمون یخ می زند!)،موتور بسیار کم صدا و اتاق بی صدا در چاله چوله های شهر.
    به علت لذت و ارامش در رانندگی از مزدا 323 ،سال 92 مزدا 3 هم گرفتیم که در کنار هم هستند.مزدا برای ما لذت رانندگی شهری و سفری را فراهم کرد.البته در حد بودجه.

    تشکر

  154. با درود و احترام
    ممكن است بفرمائيد مزيدا ٣٢٣ كاربراتورى است يا انژكتور ؟؟
    سپاسگزارم

  155. سلام خدمت دوستان. متاسفانه بنده دیروز یه مزدا خریدم که بدلیل ریختن روغن spمتوجه روغن سوزی نشدم، ولی بعد از تعویض روغن با دودآبی مواجه شدم، که دیگه کار از کار گذشته ، چون سند زدم. الان دونبال یه تعمیر کار خوب ، وارد و منصف میگردم. اگر بتونید راهنماییم کنید منت سر بنده گذاشتید

  156. سلام دوستان مزدا ۳۲۳تیپ۲ مدل ۸۳ انژکتوری هستش یا کاربرات؟لطفاََ راهنمایی کنید میخوام بخرم اونایی که شناخت دارن کمکم کنن بخرم یانه؟ ممنون میشم

  157. فقط مزدا۳۲۳ بابا جان اسم پژو آشقالی رو نیارید ترو خدا

  158. سلام
    وقتتون بخیر
    یه سوال داشتم من یه مزدا ۳۲۳ تیپ ۵ دارم وقتی تو حالت ایست کامل هستم و ماشین تو R یاD&S هست ماشین خیلی میلرزه ولی به محض اینکه میزارم تو N یا P آروم میشه
    میخواستم بپرسم مشکلش چیه؟؟؟
    این اتفاق وقتی موتور خوب گرم شده باشه بیشتره تا حالت سرد

  159. سلام دوستان مزدا سوار: بنده میخوام مزدا 323 بخرم ویکی دیدم تیپ 3 مدل 83 . و ماشین قبلیم هم دوو سیلو بوده که دوروزه فروختم ومیخوام مزدا323 بگیرم ولی تا حالا 2تا مزدا سوار شدم ولی زیرپاش ونرمیش نسبت به سیلو یکم تو ذوقم زد و سیلو خودم خیلی بهتر به نظر میرسه و حالت گهواره ای داره- بنظرتون همشون همینطورن؟ شتاب دو تا مزدا هم خیلی پایین بود و در حدی که با سیلو میخورمش ولی واقعا مزدا323 دوست دارم . نمیدونم چکار کنم؟؟ میتونم کنار بیام باهاش؟ چون من فقط حدود 12.13 ساله 3.4 تا سیلو عوض کردم و فقط سیلو سوار شدم. پژو که اصلا نمیتونم سوار بشم ، میکوبه و خشکه. ولی الان مدتیه دنبال ماشینم و زیر پای هیچ کدوم راضیم نکرده و ماشینی که نزدیک به زیرپا سیلو بوده فقط ریو بوده ولی ریو زیاد دوست ندارم وعاشق 323 هستم. نمیدونم چکار کنم !! لطفا راهنماییم کنید. ممنون بزرگواران

  160. سلام بر بزرگواران .
    منیک مزدا ۳۲۳ دارم که نور پایین ان کار نمیکنه یه تعمیر کار هم بردم‌یه سیم منفی از بدنه به سوکت لامپ داد اما الان نور پایین که میزنم هم نور بالا هم نور پایین با هم‌روشن میشه ..لطفا راهنمایی کنید من رو
    مچکرم

  161. سلام به همه عزیران
    من تازه یه مزدا خریدم و دنبال یه تعمیرکار خوب وبا انصاف میگردم اگه سراغ دارید معرفی میکنید ممنونم محدوده غرب تهران

    1. آقا شما برو کرج پیش اصغر موسالو. همه بهش میگن اصغر مزدا تو کرج هس.

  162. خطاب به نویسنده گرامی :
    گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید
    گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم
    مزدا ۳۲۳ شاهکار تکرار نشدنی صنعت خودروسازی‌جهان ، تکرار میکنم :
    **شاهکار تکرار نشدنی** خودروسازی جهان
    یا حق

  163. با سلام .
    مزدا ۳۲۳ ماشینی فوق العاده خوش رخ و با سواری نرم و بی نظیر و بسیار کم اصطحلاک اب اصلا” کم نمیکنه تو این چند سالی که من دارم اصلا” درب رادیاتور رو باز نکردم حتی برای تعویض زد یخ که تو دوسال میگن باید عوض بشه از نظر شتاب عالی چون تو شهر از ۸۰ ودر جاده بیشتر از ۱۲۰ کیلومتر هم نمیشه رفت و کلا” می ارزه به تمام ماشینهای تولیدات داخلی مثل ۲۰۶ و ۴۰۵ و پرشیا پراید و غیره قطعات تا ۳۰ سال دیگه بعد از این هست چراغ برق تمام لوازماشو داره شبانه روز ارسال میکنن در محل واز نظر قیمت قطعات بیشتر لوازمش از تولیدات داخلی ارزون تره ولی کار کن و با کیفیت بالا و هر چی از خوبی و خوشگلی این ماشین نصبت به قیمتش بگم کم گفتم و دارنده های این ماشین هم زیاد راضی به فروختنش نیستن مگر اینکه در شرایتی باشه که بخوان بفروشن

  164. سلام وقت بخیر. من یه 206 تیپ 2 مدل 90 خیییلی تمیز و لاکاغذ دارم. ولی از چندین سال پیش مزدا 323 رو دوس داشتم و قسمت نشد که بخرم.
    الان یه مزدا 323 تیپ3 مدل 85 پا داده و دو دل هستم چون الان سال 97 هست و 12 سال از ساختش میگذره…….
    راهنمایی لطفا

  165. سلام دوستان.ی مزدا۳۲۳ مدل۸۰ طاهرا تمام رنگ هست ک موتورش میگه تازه تعمیره و سواریشم خداییش خوبه میخوام ببینم چن می ارزه اونم تو این شب عید بردارمش؟؟؟؟؟

  166. سلام عرض میکنم ، من قبلا پراید و سمند ال اکس مدل 93 داشتم با مشورت یکی از دوستان ماشین بازم یک مطدا 323 مدل 82 گرفتم … حدود یکساله این ماشین رو دارم و باید بهتون بگم واقعا ارزشش رو داره یک بار سواری نرمشو با ماشینای ایرانی قیاس کنید … معرکه س این ماشین یدونه تمیزشو گیر بیارید 20 سال ماشینه براتون !!!! بهتون قول میدم پشیمون نمیشید

  167. سلام به همگي
    لطفا من و هم راهنمايي كنيد
    من دنبال يه ماشين خوبم
    به نظرتون الان ٩٨/٠١/١٠ ماشين مزدا ٣٢٣ خوب و كم كاركرد مدل ٨٣ اينا چنده؟
    ممنون ميشم كمك كنيد منم ماشين خوب بخرم ممنون

  168. مزدا 323 ماشین خوبیه حتی تو سال 98. فقط حواستون باشه هر مدلی از مزدا 323 می‌خرین بدین یه کارشناس که خودتون ازش مطمئن هستین ببینه. که این روزا کلاهبرداری زیاد شده. همه چی این ماشین چک کنین از مدارک ماشین که شماره موتور با شماره ای که تو سند نوشته و دستکوب نیس تا بدنه مخصوصا بدنه و سقف و شاسی. جلوبندی. موتوری. چراغ ایربگ. زمان تعویض تسمه تایم. تسمه دینام. لنتها. دیسک چرخ ها. زوار زیر درها. کف صندوق عقب. سرقتی بودن ماشین. کولر. بخاری. گرمکن شیشه عقب. برف پاکن ها. آیینه ها. نور داشبورد و کیلومتر. چراغ ها. کمک ها. سیم کشی. زیر موتور. رو موتور. مخصوصا گیربکس. پلوس ها. آب بندی اتاق ماشین. که صدا باد نده. ترمز دستی. شیشه بالابر ها. کامپیوتر ماشین. استارت. دینام. باطری. رینگ. لاستیک و بیمه. خلاصه از سر جلو ماشین تا عقب. اینا رو که میگم بخاطر تجربه هس. حتی یه لامپ صندوق شما چک نکنین هزینه گزافی پشت این کار هس. فکر نکنین فقط یه سیم و یه لامپه. نه. ممکن همه یه عیب ساده نشانگر خرابی کل مجموعه سیم کشی ماشینه.. حواستون باشه. حیوون صفت های زیادی هستن که ماشین میفروشن و به شما ایراداشو نمیگن…. البته ممکنه یه ماشین بعدا یه عیب پیدا کنه که اون تقصیر فروشنده نیس. آقا جان شما جنس دست دوم و سوم خریدین خب خرج هایی هم ممکنه ناخواسته بیاره…

  169. این ماشین حرف نداره اصلا رو دستش نیومد نخواهد اومد مرگ نداره فوقالعاده کم استهلاک شما کافی ی قطعه عوض کنی تا 5سال خیالت راحت هست فقط فقط مدل دنده شتابش ب قول گفتنی برو تر بسیار نرم سواری لذت بخش ماشین خوش اسپرت جون میده برا اسپرت خواهشن با 206 پرشیا سمند اینا مقایسه نکنید بعد شما ک میگی اپشن این ب اندازه صفر 206 اپشنش ی سر گردن بالاتر خدایش 206 پرشیا چی دارن ک این نداره ال 90 ک خنده داره پیش این تکنولوژی 20سال پیش مزدا از 100سال دیگه ایران خودرو سرتر باید واقعیت پذیرفت. در مورد مصرف باید بگم انگار داری اسپری اپاش میکنه بهش در این حد بو میکشه بنزین نمیسوزنه صفر تو یکی از ننایشگاه کرج همین چند وقت پیش 189م طرف پول داد مدل 85 سفید اتومات نقد کارت کشید فرمان پذیری فرمان مزدا مثل دنبه میمونه فوقالعاده نرم خلاصه هرکسی در خرید این ماشین شک داره تردید نکنه مثل این ماشین دیگه ساخته نمیشه اینم بگم ترمز این ماشین بسیار نرم عالی هست گفتتیا گفتم شک نکنید مدل تر تمیز صد درصد بخرید

  170. سلام منم یه مدل ۷۹ دیدم میخوام بخرم خیلی ازش راضیم خخخخ

  171. من ۵۵سال بااتومبیل های مختلف منجمله اُپل،تویوتا،لانسر،گالانت واتومبیل های ایرانی رانندگی کردم ودرحالِ حاضریک مزدا۳۲۳fعروسک دارم که حاضرنیستم باهیچ اتومبیل دیگری تعویض کنم زیرالذتی که دررانندگی بامزدابه انسان دست میدهدقابلِ قیاس”به نظرِ من”باهیچ اتومبیای بالاخص ساخت داخل نیست،درست است که لوازم یدکی آن باسایراتومبیل خیلی گرانترممکن است باشدولی استهلاک آن بسیارپائین است قریب به ده سال است که نه دیسک وصفحه ونه لنت عوض کردم واقعاعروسک است وخیلی دوستش دارم وهمراهِ خوب وراحتی است،فقط بایدمراعات کردوخوب رانندگی کرد:هرکس داردمبارکش باشد

  172. سلام.
    بچه ها الان مزدا ۳۲۳ تیپ ۳ تا چه مدلی هست ؟
    تا ۸۶ زده یا تا ۸۳ ؟
    و اینکه چه قیمتیه الان؟

  173. جناب نویسنده عزیز کاملا مشخصه نظرات دیگران و تجربه شخصی اصلا برای شما ملاک نیست بنده کارشناس نیستم 323 هم دیگه عمری ازش گذشته و نمیخوام متعصبانه نظری بدم ولی مزدای من مدل 81 هست دو ساله دارمش و 380هزارتا راه رفته و با بیشتر معایبی که گفتید کاملا مخالفم،نظرتون بیشتر شبیه خصومته شخصیه… 1شتاب اولیه و ثانویه323 واقعا توی کلاس زیر 2000 سی سی عالیه کشش موتور و گیربکسش خیلی خوبه و بارها توی کل کل دیدم هیچ پژو یا سمند و 206 استانداردی شتاب و کشش 323 رو نداره و حتی وقتی کولر روشنه یا ماشین پر هست توی جاده کم نمیاره انصافاً خیلی کم پیش اومده توی سربالایی معکوس بدم مگر شیب تند یا توی کل کل
    درضمن مصرف سوخت روبارها با کیلومتر و گوشی و…
    اندازه گرفتم توی شهر9 و توی جاده 7.5 هستش البته با 17سال سن و صفحه کلاج ضعیف.
    مکانیک خوب کم داره ولی عیب هم نمیکنه به آسونی
    لوازمش گرونه ولی دوامشون عالیه بجاش،
    بنزین بی کیفیت خیلی اذیتش میکنه و لوازم اسپرت کم داره درضمن نور صفحه کیلومترش هم قابل تغییره خواستید آدرس هم بدم درعوض این معایبه کوچک
    سواری نرم دلپذیر و خیلی مطمئنی داره،
    سیستم تعلیق و تعادل و قدرت مانورش فوق‌العادس
    بسیار کم استهلاکه، امکاناتش از اکثر داخلی ها بیشتر و باکیفیت تره، صندلی های خیلی راحتی داره
    ترمزهاشم انصافاً خیلی خوبه و چیزی که برام خیلی مهمه اینه که هنوز کلاس و شخصیت خیلی خوبی داره و حتی خیلی ها بالاتر از اونی که هست تصورش میکنن

  174. من حدود5 سال هست که مزدا 323دارم وسوارم. واقعا استهلاک خیلی کمی دارد وهر کسی که مزدا سوار شد سراغ ماشین دیگه نمیتوند برد

  175. سیاست ایران خودرو وسایپاست که اینجوری رقبای خودشونو ازمیدون بیرون کنن درجاده وخیابان که حرفی ندارند .

  176. من امروز (۵ بهمن ۱۳۹۸) یک مزدا ۳۲۳ جی ال ایکس مدل ۸۰ خریدم . تازه طفلی مشکل موتوری داره . با همین مشکلش هر چی ۴۰۵ بود خاک کرد . هر چی سمند بود زد زمین . مزدااااااااااست اخوی ها . پژو ساخت ایران نیست . مزدا تیپ داره . قدرت داره . عشق کردم به مولا . هر چی خرج موتورش بشه پرداخت میکنم . ارزش داره

  177. لطف کن یه مزدای سالم سوار شو بعد بشین نظریات درج کن
    مرد حسابی من با مزدا بزرگ شدم
    ثانیه ای پشت ماشینای ایرانی میشینم حالم بهم میخوره زود پیاده میشم!
    فکر کنم شما میخوای طالبایی که این ماشینو نداشتن رو کم کنی که واسه شاه ماهی گیری خودت تور پهن کنی!

  178. سلام دوستان
    به نظر بنده یه چرخ مزدا ۳۲۳ میارزه به کل کمپانی پژو و خودرو سازی فرانسه به غیر از رنو

  179. من الان پنج ساله مزدا دارم شتاب قابل توجهی داره چهارصدو پنج ک جای خود دارد زانتیا هم باید فرار کنه هندلینگ عالی سر پیجا دوس دارم ببینم کدوم زانتیایی میتونه بپیچه باهاش شتاب عالیییی ک داده تا صدو هشتاد ادامه داره ولی به خاطر حجم پایین موتورش بعد صدو هشتاد یکم ضعیف عمل میکنه ترمزای خیلی داغونی داره بهتره بگم اصلا ای بی اس فقط اسمش روشه تجربیات شخصی من تویوتا کمری چهارسیلندر زانتیا ایلیکس پرشیا دویستو شیش میرن تو ایینه

  180. من ۳۲۳ مدل ۸۶ تیپ ۳ دارم و به یقین میتونم بگم که تقریبا ٪۹۰ معایبی که توی این سایت راجب ۳۲۳ گفته شده اشتباهه دوستان
    یکیش اینه که شما هر رنگی بخواید میتونی روی کیلومتر اجرا کنید
    بنده خودم کیلومتر یخی دارم
    گفته شده با ۵ سرنشین مثل تاکسی حرکت میکنید که کاملا اشتباهه
    و در کل میتونم بگم این ماشین نسبت به خودرو های داخلی مثل پژو و خانواده سایپا خیلی سر تر‌ و بهتره و توی خریدش شک نکنید.

  181. سلام ، الان شهریور 99 قصد خرید یه ماشین تا 60 میلیون رو دارم و چند گزینه سر راهم هست .

    من سررشته از ماشین ندارم فقط دارم وبلاگ ها و صحبت های تو سایت ها رو میبینم . لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    در حال حاضر میتونم اینا رو بخرم :

    405 glx بین سال 80 تا 84

    پرشیا بین سال 80 تا 84

    سمند بین سال 80 تا 84

    ریو بین سال 80 تا 84

    لیفان 520 – 520i تا 88

    vela v5

    پراید صندقدار تا 95

    مزدا 323 با حداقل 75 تومن که من ندارم . حداکثر 60 تومن دارم. مشکلی ندارم خورد خورد خرج ماشین کنم ولی نه اینکه سرطان باشه

    همه میگن این ماشین ها حتی بی رنگ ش هم چندبار سرسلیند سوزونده و تراشیده شده و تهش به من میرسه.

  182. منم مزدا رو روندم خیلی جالب بود ۱۷۰ باهاش رفتم انگار نه انگار

  183. قابل توجه خریداران
    دوستان گلم من تا این تاریخ ماشینهای مختلفی رو سوار شدم که بدون شک میتوانم بگویم بهترین آنها ماشینهای ژاپنیست مخصوصا مزدا323 . وانواع مدلهای انرا تجربه کردم از مدل81 دنده ای بگیر تا 83 سانرف دار و اتوماتش وبنده 10 سال هست که مزدا ۳۲۳ اتومات مدل ۸5 دارم که تا الان سال99 است و 210هزار کیلومتر در شرایط مختلف جاده و شهر و …استفاده شده . در خصوص معایبی که اکثرا اشتباه گفته شده :
    ۱- شتاب خودرو با توجه به وزن کم اتاق و قدرت و هماهنگی فوق العاده گیربکس بسیار مناسب و عالی هست
    2-صحبت شما در خصوص مصرف سوخت خودرو کاملا اشتباه و کاملا مردود هست . مصرف جاده این خودرو در حدود صدی ۵.۵ و در شهر ۷.۵ هست که مصرف تلفیقی حدود ۶.۸ را ایجاد میکند .
    3-من با دنده اتوماتضش تا سرعت 200 کیلومتر رفتم . شما میتوانید تا سقف ۲۱۵ کیلومتر در ساعت کاملا تجربی و دست یافتنی به سرعت خود بیافزایید.
    4-درست است که مثل تمام خودروهای دیگر مدل اتوماتیک این خودرو کمی کندتر میباشد اما نرمی و شتاب گیربکس بی نهایت بهتر از خودرویی هچون ۲۰۶ اتوماتیک میباشد .
    5- نور آمپر و صفحه آمپر قابل تغییر میباشد ولی ترجیح اکثر دارندگان بر حفظ قطعات اصلی و اورجینال خودرو ژاپن میباشد .
    6-ترمیزگیری خودرو بسیار فوق العاده و زبانزد میباشد و علاوه بر سیستم ABS دارای سیستم EBD توزیع مناسب ترمز بین چرخها میباشد
    7-نه تنها ۴۰۵ بلکه پرشیا ای ال ایکس هم به گرد پای مدل دنده ای حتی اتومات مزدا ۳۲۳ نمیرسد.
    8-کولر این خودرو فوق العاده خنک کننده است و تاثیر بسیار ناچیز و نامحسوسی در شتاب خودرو دارد که نسبت به سایر خودروها کاملا برتر است.
    9-این خودرو در صورت نگهداری صحیح تا بیست سال همچون روز اول سرپا و سرحال پرقدرت و بدون اذیت عمر میکند و حتی تا سی سال قابلیت سواری دارد.
    ۱0-پهنای لاستیکهای پیش فرض ۱۸۵ است که به راحتی و بدون نیاز به تعویض رینگ میتوان لاستیک ۲۰۵ بر روی آن نصب کرد و بدون تغییر در سواری و استهلاک زیبایی خودرو را تکمیل کرد .
    ۱1-در صورت سوار شدن ۵ نفر خودرو به هیچ وجه تغییری که باعث افت سواری شود نخواهد کرد و فقط به طور طبیعی و مثل تمام خودروهای دیگر کمی ارتفاع پایین تر میاید که باز هم استاندارد به هم نخورده و هیچ جا گیر نمیکند
    ضمنا از مزایای دیگر این خودرو میتوان به فرمان فوق العاده نرم و بی نظیر خودرو و دید بسیار کامل اطراف و تسلط و لذت بی نظیر در سواری اشاره کرد .
    تنها عیب این خودرو کمکهای عقب آنست که مسافرین عقب احساس میکنند.
    پاینده و با نشاط باشید . غلامی از شاهرود بدرود

  184. سلام دوستان کسی هست که مکانیک فوق حرفه ای مزدا 323 سراغ داشته باشه؟

  185. سلام من یه مزدا پیدا کردم مدل 80-81 دقیق نمیدونم که رنگش ابی بوده ولی صاحبش رنگش رو با اجازه پلیس عوض کره الان ماشین سفیده ولی شاتون و رینگ و پیستون رو عوض کرده میرزه بخرم یا یه 405 یا پارس جدید بگیرم به نظر من 405رو بهتر از مزدا بشه اسپرت کرد و الان بازار بهتری نسبت به مزدا 323داره…… چه کنم؟؟؟

  186. یه هفتس دارم نتو زیر رو میکنم نتونستم پیدا کنم ارتفاع استاندارد کف مزدا ۳۲۳ جی ال ایکس تا زمین چقدره

  187. نویسنده اصلا نمی دونه مزدا چیه . چرت و پرت گفته . خیالات بافته . یکی از حرفها واقعیت نداره. فکر کنم از ایران خودرو یا سایپا برای این حرفها پول گرفته . یکی بهش بگه آگر چیزی بلد نیستی و نمی دونی بپرس بیخودی حرف نزن . آخه مزدا 323 یه ماشین اسم و رسم دار تو دنیا که از شاهکارهای مزدا ست رو با 206 و 405 مقایسه می کنند. .؟ بی دانش

  188. سلام
    من 7 سال هست که مزدا 323 مدل 85 تیپ 5 دارم . فوق العاده ماشین خوبیه . مصرف سوخت 6/2 البته در شهر طبیعتا” مصرف بالا میره . چند تا از کشورهای همسایه شمالی را با اطمینان مسافرت کردم . به خاطر کیفیت بالا و حس آرامشی که این خودرو به آدم میده ، هیچوقت نگران موندن تو جاده خارج از کشور را نداشتم .
    اگر شتاب اولیه براتون خیلی مهم هست میتونید یه دونه گیربکس مزدا 3 روش سوار کنید . خیلی ساده و بی دردسر میشه گیربکسش را عوض کنید .

  189. بهتر است که مزایا در اول می نوشتید. برای تراشیدن موی صورت، اول آن را با صابون نرم کرده و بعد با تیغ می تراشند. نوشتن مزایا و معایب کالاها و محصولات شبیه به این قضیه اس.

  190. سلام من میخوام سورن پلاس بخرم یا ۳۲۳ ؟؟ با توجه به سال تولید و … لطفا راهنمایی بفرمایید

  191. سلام ی مزدا دارم میخوام باز سازی کامل کنم
    اصفهان کسی رو سراغ دارید

  192. سلام دوستان
    بدون تعصب و کاملا با علم و اطلاع میگم
    ژاپن و آلمان آشغال نمیسازن
    لوازم شاید گرون ولی عمری
    شک نکنید و بجون بخرید

  193. با سلام ببخشید یه راهنمای میخام من حقیقت میخوام دوو سیلو بخرم ترو خدا رهنمایم کنید چطور ماشینی هست بخرم یا نخرم چکار کنم ممنون میشم

  194. با سلام ببخشید یه راهنمای میخام من حقیقت میخوام دوو سیلو بخرم ترو خدا رهنمایم کنید چطور ماشینی هست بخرم یا نخرم چکار کنم ممنون میشم

  195. با سلام دوستان ترو خدا راهنمایم کنید میخوام دووسیلو بخرم چطور ماشینی هست لطفا رهنمایم کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا