مکمل بنزین
گوناگونخبر

ارزان‌تر شدن خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ میلادی

امروزه قیمت خودروهای برقی به دلیل بالا بودن نسبت به خودروهای دیزلی و بنزینی زیاد خریدار ندارند ولی خبرهای تازه و خوشحال‌کننده‌ای منتشر شده که حاکی از ارزان‌تر شدن خودروهای سبز نسبت به خودروهایی با سوخت فسیلی در کمتر از ۷ سال آینده است.

بنا به گزارش خبرگزاری بلومبرگ بعضی از خودروهای برقی قیمتی مشابه با خودروهایی با سوخت فسیلی تا سال ۲۰۲۴ میلادی خواهند داشت و در یک سال بعد ازآن خودروهای برقی حتی ارزان‌تر نیز در بازار جهانی عرضه خواهند شد. در جهان امروزی درخواست تقاضا برای فلز و فولاد بالا رفته، در حالیکه قیمت بسته‌های باتری کم‌کم دارد پایین می‌آید. به دلیل اینکه در چندین سال اخیر کمپانی‌های بسیار زیادی در گوشه و کنار جهان در حال تولید انبوه باتریهای لیتیوم یونی هستند. از این رو کارشناسان با توجه به آمار و ارقام موجود پیش‌بینی کرده‌اند تا سال ۲۰۳۰ میلادی هزینه هر بسته باتری با ظرفیت تولید هر کیلووات ساعت تنها ۷۰ دلار خواهد بود. درحالیکه سال گذشته برای تولید هر کیلووات ساعت انرژی ۲۰۸ دلار بودجه نیاز بود.

در دنیای امروز به دلیل اینکه خودروسازان هزینه زیادی را برای تولید خودروهای برقی صرف می‌کنند؛ قابل ملاحظه هم هست که خودروهای سبز قیمتی بالاتر از خودروهای با سوخت فسیلی در بازار داشته باشند. اگر هزینه تولید بسته‌های باتری پایین نیاید، باعث می‌شود قیمت خودروهای برقی نیز هر ساله افزایش پیدا کند و در نتیجه تقاضا برای خرید این چنین خودروها پایین خواهد آمد ولی با برنامه‌های تشویقی که دولت‌های بزرگ مانند چین، هند و دیگر کشورها برای خرید خودروهای سبز می‌گذارند می‌توان انتظار پایین آمدن قیمت خودروهای برقی را داشت. به علاوه این دنیای خودروهای سبز می‌تواند حداقل بیش از ۱۴ هزار شغل جدید در صنعت خودروسازی به‌وجود آورد. نظر شما درباره خودروهای برقی چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا