مکمل بنزین
خبر

چند قدم با مرسدس S63

خودروهای مرسدس همیشه شکوه و عظمت مخصوص به‌خود را داشته‌اند که با گذشت سالها، اندکی از بزرگی این برند کم نشده است. شاخه‌های مختلف کمپانی مرسدس در رسیدن به جایگاه خودروسازی نمونه دنیا، بی‌تاثیر نبوده‌اند و باعث شده‌اند که مرسدس نیاز تمام سلیقه‌ها را برطرف کند.

برای اکثر افراد و برای مدت طولانی، مرسدس بنز S کلاس آخرین حرف را در بین خودروهای لوکس می‌زند اوج یک خودروی لوکس پرقدرت را می‌توان در AMG S63 یافت. نسل جدید این خودروها از هر لحاظ رشد داشته‌اند. موتور 5.5 لیتری ‌بی‌توربو V8 جای خود را به پیشرانه 4.0 لیتری biturbo V8 داده اما حداکثر قدرت آن افزایش یافته است. موتور ۵.۵ لیتری توانایی تولید 420 کیلو وات و 900 نانومتر گشتاور را داشت، در حالی که نمونه جدید 450 کیلو وات قدرت تولید می‌کند.

یک گیربکس خودکار اتوماتیک 9 سرعته نیز جایگزین گیربکس هفت سرعته قبلی شده که واکنش سریعتری را نشان می‌دهد. S63 واقعا هیجان‌انگیز است و در شتابگیری وحشتناک عمل می‌کند. در داخل این خودرو سادگی با عنصر لوکس بودن ترکیب شده و صندلی‌های چرمی فراتر از یک بالش راحت هستند. سیستم گرمایشی و ماساژور بر روی تمام صندلی‌ها نصب شده و صندلی‌های ردیف عقب نیز قابلیت تنظیم برقی را نیز دارند. صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی کنسول وسط شما را مبسیار متحیر خواهد کرد و هر اطلاعاتی که نیاز داشته باشید در آن نشان داده می‌شود.

وقت سواری با یکی از گران‌ترین خودروهای بنز رسیده است. پای خود را بر روی پدال گاز می‌گذاریم و خودرو از جای خود کنده می‌شود، شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۴.۳ ثانیه اعلام شده اما در محاسبات عملی ما به عدد ۴.۷ ثانیه رسیدیم. در ابتدای شما تمایل دارید خودرو را در حالت راحت قرار دهید و از مرسدس اس کلاس خود لذت ببرید. در این حالت، فرمان حساسیت متفاوتی دارد، هر چند هنوز هم سریع واکنش ارائه می‌کند. در واقع، تمام پارامترهای کلیدی مانند پاسخ موتور، انتقال، تعلیق ESP و سیستم تمام چرخ متحرک بر روی حالت صاف و راحت تنظیم می‌شوند. گیربکس در این حالت عملکرد خوبی دارد اما اگر بخواهیم دقت این گیربکس ۹ سرعته را بسنجیم باید در یک مسیر خلوت در حالت اسپرت و اسپرت پلاس، S63 را برانیم. در این حالت باید بگوییم که گیربکس این خودرو در دسته بهترین‌ها قرار می‌گیرد که تعویض‌دنده دقیق، باعث شتاب فوق‌العاده آن می‌شود.

S63 در پیچ‌ها حتی در حالت اسپرت هم نهایت دقت را دارد و شما بدون مشکل، می‌توانید از نهایت قدرت خودرو با پاسخگویی دقیق پدال گاز و فرمان‌پذیری عالی لذت ببرید. در خودروهای AMG، سیستم Race start اجازه می‌دهد تا راننده بیش‌ترین شتاب ممکن را تجربه کند. هنگام استفاده از این سیستم در حالت اسپرت پلاس، سیستم تعلیق S63 شرایط کاملا راحت را برای سرنشینان فراهم می‌کند، طوری که انگار خودرو روی جاده پرواز می‌کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا