مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه سایپا کوئیک با پژو 207 اتوماتیک، رقابت دو هاچ بک!

 

در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو خودرو جدید در بازار داخلی کشور با نام‌های سایپا کوئیک (در نمونه فول آپشن) و پژو 207 اتوماتیک بپردازیم و با نگاهی دقیق و کلی به هر بخش، برتری هر کدام از این خودروها را نسبت به دیگری بیان خواهیم کرد، با ما در ادامه این مطلب جذاب همراه باشید.

1-معرفی کلی

کوئيک توسط ‘گروه خودروسازی سایپا در سال 1396 به بازار خودرویی ایران معرفی شد و فروش محدود آن در اواخر سال گذشته آغاز و فروش انبوه آن به امسال موکول شده است. این خودرو یک هاچ بک اقتصادی و با آپشن‌های رفاهی زیاد بوده و در واقع نمونه تکامل یافته تیبا 2 است.

اما در سوی دیگر این میدان، پژو 207 اتوماتیک مجددا در سال 1396 با تغییرات ظاهری وارد خط تولید ایران خودرو شد و دوباره به یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت خودروساز تبدیل گردید. لازم به یاداوریست که 207 اتوماتیک نیز همانند کوئیک، یک خودرو هاچ بک و اقتصادی است.

2-طراحی ظاهری

در رابطه با طراحی ظاهری هر دو خودرو، همانند مطالب قبلی باید گفت که نمای بیرونی هر خودرو با توجه به سلیقه مشتری هم می‌تواند زشت باشد و هم زیبا و نمی‌توان به صورت قطعی راجع به هر کدام از خودروها نظر خاصی را عنوان کرد. اما به اعتقاد کارشناسان، 207 اتوماتیک با توجه به الگوریتم بهتر طراحی در بخش جلو، جانبی و عقب، خودرویی زیبا تر از کوئیک به شمار می‌رود.

3-طراحی داخلی

حال نوبت به به بررسی نمای داخلی و کابین این دو خودرو می‌رسد که در این بخش نیز با توجه به نظر علاقمندان و کارشناسان، نمای داخلی 207 اتوماتیک با توجه به قرارگیری بهتر ادوات در مکان مناسب و هم چنین جنس متریال بهتر، مناسب تر از سایپا کوئیک بوده و در این قسمت نیز پژو 207 اتوماتیک پیروز میدان است.

4-پیشرانه و عملکرد

در رابطه با پیشرانه و عملکرد این دو خودرو نیز می‌توان گفت که پژو 207 اتوماتیک دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید 105 اسب بخار و 142 نیوتن متر گشتاور است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

207 اتوماتیک در زمانی برابر با 12.4 الی 12.6 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن 185 کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی، به صورت مجموع مسیر شهری و اتوبان برابر با 6.9 الی 7.1 لیتر بنزین اعلام شده و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است. (گنجایش باک این مدل برابر با 50 لیتر است)

اما در سوی دیگر این میدان، کوئیک دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 8 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 87 اسب بخار و گشتاوری برابر با 128 نیوتن متر که این نیرو تلوید در نمونه اتوماتیک، توسط یک گربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

کوئیک در زمانی برابر با 13.5 الی 14 ثانیه (با توجه به تخمین کارشناسان و مشخصات این پیشرانه) به سرعت صدکیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن در حدود 175 کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این مدل (با توجه به تخمین‌های انجام شده و نوع پیشرانه و وزن خودرو) در حدود 6.8 الی 7.0 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر در ساعت خواهد بود و استاندادر آلایندگی آن برابر با یورو 4 و قابل ارتقا به یورو 5 است. (گنجایش باک این مدل برابر با 41 لیتر است)

در این بخش با توجه به تمامی موارد، به طور کلی پژو 207 اتوماتیک برتری بیشتری را نسبت به سایپا کوئیک دارا است.

5-امکانات رفاهی

جال نوبت به بررسی امکانات رفاهی این دو خودرو می‌رسد که در این بخش سایپا کوئیک با داشتن مواردی همچون، کيسه هوای راننده و سرنشين جلو، کروزکنترل یا محدود کننده سرعت، قفل مرکزی، مجهز به سیستم ترمز ABS+EBD، طراحی شده بر مبنای محافظت از عابر پیاده، سيستم کمکی ترمز BAS، صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی كودک (Iso-Fix)، قفل ايمنی کودک برای درب‌های عقب، کمربند ۳ نقطه‌ای، گرمکن شیشه‌ای عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS)، قفل شدن اتوماتیک درب‌ها در سرعت بالای km/h 10، نشانگر باز بودن درب‌ها، باز شدن اتوماتیک درب ها هنگام تصادف، هشدار صوتی محدودکننده سرعت، سنسور پارک دنده عقب، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)، سیستم ضد سرقت ((Immoblizer)، صندلی برقی راننده، صندلی‌های عقب با قابلیت تاشو، جا لیوانی جلو، سیستم استارت دکمه‌ای، نشانگر وضعیت دنده، کامپیوتر سفری، نمایش دمای محیط بیرون، سوییچ تاشو، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، فرمان برقی، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، برف پاک کن عقب، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، نمایشگر لمسی ۷ اینچی+رادیو+USB، مجهز به رادیو + CD Player + USB، سیستم کنترل صوتی روی فرمان، مجهز به ۴ بلندگو در جلو و عقب مجهز به مسیریاب (Navigation)، مجهز به Bluetooth، دوربین دید عقب، خودرویی کامل از 207 اتوماتیک به شمار می‌رود.

6-قیمت در بازار

پیرامون قیمت این دو خودرو در بازار داخلی کشور باید گفت که پژو 207 اتوماتیک با رنگ سفید و مدل 1397 (سال جاری)، دارای برچسب قیمتی 58 میلیون و 400 هزار تومان و سایپا کوئیک فول پلاس دارای ارزش قیمتی برابر با 48 میلیون 500 الی 50 میلیون تومان است که در این بخش با توجه به قیمت های اعلامی، کوئیک تنها از لحاظ قیمتی خودرویی مقرون به صرفه تر است.

نتیجه گیری

سرانجام، نوبت به نتیجه گیری در رابطه با این دو خودرو می‌رسد که با توجه به تمامی موارد، پیشنهاد ما برای انتخاب یکی از این دو خودرو، قطعا پژو 207 اتوماتیک است. زیرا این خودرو به دلیل پیشرانه ای بهتر و قوی تر، شتاب اولیه بهتر، کیفیت ساخت بالا تر، کابینی زیبا تر، بازار دسته دوم بهتر (به صورت فرضی) و … خودرویی مناسب تر از کوئیک به محسوب شده و از ارزش خرید بالاتری برخوردار است. ضمن اینکه کوییک هنوز به طور انبوه وارد بازار نشده و از مشکلات احتمالی آن نمیتوان به طور قطع سختی به میان .آورد

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. چرا از نظر گیربکس مقایسه ای نشده من یکی کوییک ندارم ولی ب نظر من گیربکس کوییک ب کل 207می ارزد

    1. گیربکس cvt به انداره کافی کند و خنگ عمل میکنه حالا با وزن بالای کوییک و قدرت بسیار کمش طبیعتا خیلی بد هست.اما چقد بد هست رو وقتی اومد تا بازار میشه گفت.
      207 اتومات حداقل گیربکسش از کوییک بهتره !!!

    2. شما کوییک نداری چرا الکی چرت و پرت میگی .
      باشه گیربکس کوییک خوب اما ۲۰۷ یه موتور داره کلا خانواده پراید و تیبا و ساینا رو حریفه

  2. باید اخرش مینوشتی

    نتیجه گیری:
    این گزارش رو به درخواست ایران‌خودرو نوشتیم تا به هر قیمتی بگیم 207 بهتره.

    1. داداش الان شما معتقدی کوییک با این مشخصات که با ی سری اپشن ها بزک شده، از 207 بهتره؟

    2. خب تیتر مقایسه ی 207 با فورد فوکوس که نبوده.جانب داری از 207 نشده در مقایسه چیزهای خوب و بد هر دو ذکر شده.شما کوییکو دوست داری برو اونو بخر.

  3. کوییک اشغال به تمام معنا
    207 ایرانیزه هم چنگی به دل نمیزنه با اون مانیتور حال بهمزن
    همون ساندرو بخری باز بهتره

    1. 207 حداقل با توجه به قیمتش آپشن های خوبی داره اما ساندرو هیچ آپشنی نداره.
      از نظر موتوری هم زیاد فرقی ندارن.
      اگه ساندرو فیس لیفت تو ایران مونتاژ میشد از همه بهتر بود.ولی الان نسخه قدیمیش موجوده.

      1. منظورت کدوم اپشنه؟
        بعدشم فک کردی 206 آی ایرانیزه ایرانخودرو با اون تریم مشکی نقره ای بدترکیب 207 پژوعه؟
        کاملا در اشتباهی
        بعدشم ساندرو کیفیتش از زمین تا اسمون با 207 فرق داره
        تنها خودروهایی که هنوز ارزش خرید دارن ال نود و ساندرو هستن

  4. چرا به این نکته اشاره نکردی که کوییک ساخت کشور ایرانه و 207 ساخت پژو خائن که هم توقرارداد قبلی و هم تو قرارداد اخیرش سر ایران رو شیره مالیده
    بیایید مال خودمون رو استفاده کنیم و اینقدر به این اروپایی ها اجازه ندیم ما رو تحقیر کنن.

    1. داداش این ماشین ایرانی که میگی گیربکسش برای شرکت پانچ بلژیک هست
      موتورش همون موتور پرایده که توسط مهندسان شرکت fev آلمان تقویت شده وبعدا توی مگا موتور با یه مقدار تصحیح شده موتور m15 و قدرتش از 80 به 87 رسیده

      از طرفی دیگه 207 ( یا همون+ 206 ) رو نه پژو میزنه و نه توی هیچ کشور دیگه ای تولید میشه ، الان هم تمام قطعاتش یا ساخت چینه یا ایران .

      پس کلا دوتا انتخاب هست : یه آشغال که ی روزی فرانسه طراحیش کرده و توی دوتا کشور اروپایی فروخته شده
      یه آشغال دیگه که چهار تا مهندس بی سلیقه از پراید و ریو و تیبا طراحیش کردن و بجز ایران جای
      دیگه ای نفروخته

  5. وقتی دوتا ماشینو بررسی میکنن مهم ترین نکته قیمتاشونه کوئیک و 207اصلا بازه ی قیمتی یکسانی ندارن که مقایسه بشن کوئیک اتوماتیک باید با 206 تیپ 5دنده دستی 207اتوماتیک باید با رنو ساندرو اتومات مقایسه بشه با احتساب فاصله قیمتی زیاد قطعا 207بهتره و این مقایسه چیزی جز تبلیغ 207نیست همه ام میدونن اینو!!!!

  6. واقعا یکی که بین دوراهی ۲۰۷ و کوییک گیر میکنه عقلشو از دست داده آخه به چه دردی کوییک میخوره چه کوییک چه ساینا چه کوییک پلاس چه تیبا هیچ کدوم به درد نمیخورن همون پراید از اینا بهتره مثلاً اومدن برای کوییک آپشن گذاشتن استارتشو دکمه ای کردن که دو روز یه بار خراب میشه و باید عوضش کنی
    تازه کوییک موتور جهش یافته ی پرایده که کلاً خدا به حالشون رحم کنه
    اگه می خواین کوییک بخرین وایستی پولاتون که جمع شد کمی بیشتر شد یه ۲۰۷ بگیرید بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا