Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کشور آلمان، چگونه به مهد خودروسازی جهان تبدیل شد؟

بی تردید، آلمان را می‌توان به عنوان یکی از مهم ترین نقاط جهان در زمینه صنعت و تکنولوژی نام نهاد. این کشور در حال حاضر یکی از موثر ترین دولت‌ها در منطقه مالی یورو بوده و به عنوان معیاری برای تصمیم گیری‌های مهم این منطقه تجاری به شمار می‌رود.

بر این اساس، به جرات می‌توان گفت، یکی از صنعت های مهم و استراتژیک آلمان که آن را با دیگر کشورهای جهان متمایز ساخته است، صنعت خودرسازی و تکنولوژی‌های مربوط به این حوزه بوده که این امر به خودی باعث شده تا علاقمندان و کارشناسان دنیا خودرو، آلمان را به عنوان مهد خودروسازی جهان قلمداد کنند.

حال در این مطلب قصد داریم به این پرسش مهم پاسخ دهیم که چگونه کشوری همچون آلمان توانست خود را به عنوان مهم ترین و برترین خودروساز جهان معرفی کند؟ برای پاسخ به این پرسش با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

1-وجود سیاست‌های برنامه ریزی شده در حوزه تولید

یکی از مواردی که می‌توان در رابطه با چگونگی تبدیل شدن آلمان به مهد خودروسازی جهان عنوان نمود، وجود سیاست‌های برنامه ریزی شده در حوزه تولید و عرضه محصولات مختلف است. در این رابطه، باید گفت که هر شرکت خودروسازی آلمانی (متوسط و لوکس) دارای برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای محصولات خود هستند و با توجه به این سیاست طرح ریزی شده، ساخت و عرضه خودروهای خود در بازار داخلی و سایر نقاط جهان را پیش می‌برند.

به طور مثال، شرکتی همچون فولکس واگن که به دستور ادولف هیتلر (رهبر آلمان در سالیان دور) در دهه 30 میلادی تاسیس شد و هدف آن تولید خودروهایی ارزان قیمت و قابل دسترس برای همگان بود و از همان ابتدا تاکنون، این برند مشهور سیاست تولید و برنامه ریزی خود را همواره بر تولید خودروهایی با کیفیت، مقرون به صرفه و امروزی استوار نگاه داشته و طبق همین موضوع، فولکس واگن در حال حاضر به عنوان بزرگ ترین خودروساز آلمان شناخته می‌شود (لازم به یاداوریست که این شرکت دارای برندهایی زیر مجموعه‌ای همچون بوگاتی، بنتلی، پورشه، آئودی، لامبورگینی، اسکانیا، اسکودا، دوکاتی و … است)

2-تبلیغات هدفمند و رشد سهام در بازارهای جهانی

یکی دیگر از عوامل تبدیل شدن آلمان به عنوان مهد خودروسازی در جهان، تبلیغات هدفمند و رشد سهام در بازارهای جهانی بوده است.

همچنین این برندها با حفظ و رشد سهام خود در بازار بورس جهانی،‌ همواره در حال افزودن به اعتبار خود هستند که این موضوع باعث جذب هر چه بیشتر مشتریان و سرمایه گذاران از سایر نقاط جهان به سوی این کشور و برندهای موجود در آن شده است.

3-برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ خودرو به صورت هر ساله

از دیگر مواردی که می‌توان با توجه به آن، آلمان را به عنوان مهد خودروسازی در جهان نامید، برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای بزرگ حوزه اتومبیل در این کشور است. در این رابطه، می‌بایست گفت که آلمان از نظر اعتبار نمایشگاه‌های خودرو، دارای رتبه اول در جهان بوده و نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت به عنوان پادشاه تمامی رویدادهای خودرویی جهان، هر ساله شاهد حضور تمامی برندهای سازنده اتومبیل از سرتاسر جهان است که این موضوع هر چه بیشتر اهمیت این رویداد و نقش کشوری همچون آلمان را در دنیای اتومبیل آشکار می‌سازد. (لازم به ذکر است که تاریخچه نمایشگاه فرانکفورت به بیش از 100 سال پیش باز می‌گردد)

4-کیفیت تولید بالا در کنار معرفی محصولاتی متنوع

شرکت‌های خودروساز آلمانی در سرتاسر جهان، مشهور به تولید خودرو با کیفیت بالا هستند و این موضوع یکی از عوامل مهم در جذب مشتریان و وفاداری آن‌ها نسبت به برندهای این کشور است.

همچنین، تنوع بالا در محصولات برندهای مختلف این کشور باعث شده تا خریداران بتوانند با بودجه مورد نظر خود در تمامی کلاس‌ها همچون سدان، هاچ بک، فست بک، کراس اوور، شاسی بلند و … اتومبیل مورد نظر خود را انتخاب کرده و با خیال آسوده تا سالیان سال از آن استفاده کنند.

5-دارا بودن برندهای مشهور و پر طرفدار در این حوزه

یکی دیگر از مواردی که می‌توان در رابطه با تبدیل آلمان به مهد خودروساز جهان عنوان کرد، دارا بودن برندهای مشهور و پر طرفدار در این حوزه است. در این رابطه، باید گفت که نخستین بار یک خودرو کامل توسط یک مهندس المانی به نام کارل بنز در حدود 140 سال پیش طراحی و تولید گردید و برخی دیگر از شرکت‌های این کشور همچون آئودی، به عنوان پیشرو ترین کارخانه‌ها در بهره برداری از خط تولید مدرن در اوایل قرن 20 ام میلادی شناخته می‌شوند.

همچنین، آلمان با دارا بودن برندهایی همانند مرسدس بنز، بی ام و، آئودی، پورشه، فولکس واگن، اوپل و … دارای سهم بالایی از فروش خودروها در بازار جهانی بوده و در رده تولید اتومبیل‌های لوکس و پر قدرت، همواره به عنوان برترین کشور شناخته شده و مشتریان برندهای این کشور اروپایی، جزء وفادار ترین افراد نسبت به کارخانه سازنده اتومبیل خود به شمار می‌روند.

6-به کار گیری برترین تکنولوژی‌های روز در ساخت انواع خودروها

شرکت های خودروساز آلمانی همواره پیشرو در استفاده از تکنولوژی‌های نوین در محصولات خود هستند و در اغلب موارد، اتومبیل‌های ساخته شده توسط این شرکت‌ها دارای آپشن‌هایی بروز تر و یا جدید تر نسبت به سایر خودروهای تولید شده توسط کشورهای دیگر هستند که این موضوع نقش بسیار مهمی در تصاحب سهم بالایی از بازار فروش جهانی را دارا بوده است.

به طور مثال، می‌توان به گیربکس اتوماتیک DCT یا همان دو کلاچه اشاره کرد که این تکنولوژی نخستین بار توسط برند فولکس واگن تولید و استفاده گردید (لازم به ذکر است که سیستم DCT برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی و بر روی فولکس واگن R32 مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن سایر کمپانی‌های خودروساز نیز به سمت این سیستم آمدند)

4 دیدگاه
  1. مرگ قو می گوید

    مهد خودروسازی جهان فعلا ژاپنه
    اون اوپل هم دیگه آلمانی نیست چند دست چرخیده الان دسته فرانسه اس

    1. ///mahdispd می گوید

      یه مرسدس بنزه آلمان به کل ژاپن میرزه چی میگی تو..

  2. سالار می گوید

    فقط ژاپن

  3. متین می گوید

    فقط المان تمام
    مهد خودروسازی جهان بوده و هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.