مکمل بنزین
آموزشبرگزیده‌ها

عکاسی از خودرو:چگونه مانند حرفه ای ها عکس برداری کنیم؟

عکس‌برداری از خودرو می‌تواند کاری لذت‌بخش و درعین‌حال جذاب باشد که خاطره‌ خوبی را هم از خودروی فعلی‌تان و هم منظره‌ای که به آن سفر کردید باقی خواهد گذاشت.

با چرخان باشید تا مهم‌ترین نکاتی را که شرکت نام‌آشنای Canon برای یک تصویربرداری خوب خودرویی توصیه کرده است را به شما عزیزان بگوییم.

هرجایی که برایتان ممکن است تصویربرداری کنید

هیچ‌وقت از اینکه ممکن است عکستان بد از کار دربیاید و یا به نظر شخصی شما و دوستانتان، آن تصویر نتواند حس واقعی شمارا منتقل کند نترسید. سعی کنید تا جای ممکن عکس‌برداری کنید تا تجربه و تخصص کار را در این فرایند کسب کنید.

مراقب انعکاس نور باشید

احتمالاً گاهی اوقات برای شما هم پیش‌آمده است که یک تصویری را گرفته‌اید و بعدازاینکه با دقت به آن نگاه کردید متوجه انعکاس تصویر یک شخص، درخت، منظره و یا هر چیز دیگری که اصلاً توقع آن را نداشته‌اید شده باشید. انعکاسی‌هایی که می‌توانند آن منظره ذهنی ایده آل شمارا به‌هم‌ریخته و یک تصویر زیبا مطابق میل شما ایجاد نشود. اما عکس این موضوع نیز مانند همین تصویر شاسی‌بلند است که انعکاسش روی زمین به‌صورت آگاهانه به زیبایی تصویر افزوده است.

منظره را به‌درستی انتخاب کنید

باید قبل از عکس‌برداری از خودتان بپرسید که آیا این منظره با نوع خودرو، رنگ آن و شکل و شمایل ظاهری ماشین من هم‌خوانی دارد یا خیر؟ مثلاً منظره جاده‌های پیچ‌درپیچ کوهستانی هیچ‌گاه به درد یک خودروی اسپرت زردرنگ نمی‌خورند. بلکه این منظره بیشتر با ماشین‌های شاسی‌بلند، کراس اوور و ون‌ها سازگاری دارند.

گاهی اوقات اندازه تصاویر را بزرگ‌تر انتخاب کنید

شاید در بعضی از مناطق بتوان آن‌قدر زیبایی‌های طبیعت را یافت که نتوان دست از هیچ‌کدام آن‌ها در این عکس‌برداری کشید. بعضی وقت‌ها با انتخاب یک منظره بزرگ‌تر برای تصویرتان و قرار دادن ماشین موردنظر در آن مانند همین تصویر می‌توانید بر اثرگذاری آن بیفزایید.

تصویرتان را به سمت نور بگیرید

شما می‌توانید با قرار دادن لنز دوربینتان به سمت نور خورشید، زاویه‌ها و سطوح روی خودرو را بهتر ازهر حالت دیگری تصویربرداری کنید.

بیان جزئیات در تصویر

بهتر است در تصویربرداری از خودرو، نگاهتان را برای دیدن جزئیات بیشتر و ریزبینانه تر، دقیق‌تر کنید. جزئیاتی مانند دکمه‌ها، سطوح صیقلی روی بدنه، لبه درها، یا حتی زاویه‌بندی درست برای یک تصویر خوب از پنجره می‌تواند یک تصویر بسیار زیبایی از آب دربیاید. با استفاده از لنزهای ماکرو، شما می‌توانید تصاویری جذاب و زیبا را که باعث شگفتی خودتان خواهد شد، بگیرید.

سبک مخصوص خودتان را پیدا و انتخاب کنید

حتی اگر در این تصویربرداری‌ها، شما از کارها و سبک شخص دیگری تأثیر گرفته‌اید، بهتر است با تمرین و صحیح و خطا کردن، سبک مخصوص خودتان را در عکس‌برداری انتخاب کنید. سبک منحصربه‌فرد شما با صرف زمان و کسب تجربه حاصل‌شده و می‌تواند به‌عنوان یک امضای شخصی برای شما عمل کند.

محیط را قاب عکس خودتان کنید

اگر شما قصد تصویربرداری در یک جاده طولانی یا یک محیط بسته رادارید، به‌احتمال خیلی زیاد خط‌کشی‌های روی جاده و درختانی را پیدا خواهید کرد که با تکرار و تناوب خود، می‌توانند قاب عکس مناسبی برای خودروی شما باشند.

از ارتفاع دادن به چشم خودداری کنید

بهترین راه این است که یا ارتفاع خودتان را از سطح زمین کم کنید و یا برای رسیدن به بهترین تأثیرپذیری از خودروها، روی پل یا بلندی دیگری برای تصویربرداری بایستید. اگر چیزی هم در مسیر تصویر شما قرار دارد، آن را به‌عنوان یک عامل مهم در پرسپکتیو تصویرتان در کنار مقدار زوم دوربین قرار دهید. برای مثال، با ترکیب هوشمندانه ترافیک و قاب عکستان، می‌توانید ترافیک را تبدیل به یک نقاشی روشن نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا