مکمل بنزین
گوناگونخبر

استراتژی جدید سایپا؛ بازی با بازار!

حتما می‌دانید که در چند روز گذشته چه اتفاقاتی در بازار خودروی ایران افتاد و چگونه چندین و چند خودروساز داخلی قیمت‌های محصولاتشان را همزمان و در اقدامی خودجوش افزایش دادند.

قیمت جدید برخی از شرکت‌ها، بهت و حیرت همگان را به همراه داشت و برای نمونه باید به قیمت جدید GC6 اشاره کرد؛ زیرا از این لحظه به بعد خریداران اندک این خودروی چینی باید حدود 66 میلیون تومان پرداخت کرده و از خودروی کوچک و بازیگوش خود لذت ببرند!

اما در این میان داستان گروه خودروسازی سایپا کمی متفاوت بود. این شرکت بزرگ در اقدامی بی‌سابقه قیمت محصولات پارس‌خودرو را افزایش داد و این اقدام موجی از انتقادات را به همراه داشت؛ ولی بلافاصله و در کمتر از دو ساعت، گروه خودروسازی سایپا با انتشار مصوبه‌ای اعلام کرد که قیمت محصولات این شرکت مثل سابق بوده و فعلا خبری از افزایش قیمت نیست.

بله! در ظاهر شاید همه چیز به خوبی و خوشی تمام شده باشد؛ اما جو روانی قیمت‌های جدید گروه خودروسازی سایپا بازار خرید و فروش انواع تولیدات این خودروساز دولتی را داغ کرده است. در واقع سایپا با پیش دستی، قیمت جدید خودروهای خود را اعلام کرده است تا میزان فروش خودروهای خود را به دلیل طمع دلالان و برخی از مردم داغ کرده باشد.

سایپا با این اقدامات خود ثابت کرد که یک استراتژی جدید را در پیش گرفته و برای و فروش بهتر محصولاتش دست به هر کاری خواهد زد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام اگ این روند را پیش بگیرید محکوم ب شکست است چون قدرت خرید ملت پایین اومده ومحصولات چینی اش فروشش ب یک سوم قبل نمی رسد و در ضمن شرکت های ک خودروهای چینی مونتاژ میکنند ب همین سرنوشت دچار میشونند چون قدرت خرید مردم خیلی پایین امده

    1. سهم چینیها تو بازار ایران سال به سال بیشتر میشه، هر دو سه ماه یه بار آمار تولید ماشینها اعلام میشه

  2. با سلام
    همه با هم دست به دست هم دهیم تا خودرو سازان داخلی فربه تر شوند و جیب ملت خالی تر!!!

  3. افزایش قیمت بازار خودرو نسبت به قیمت نمایندگی، رانت موجود در این بخش افزایش میده و کاملا هدایت شده انجام میشه. سود فروش یک ساندرو در بازار حداقل 6 میلیون تومان بود، یک شبه شد ده میلیون سود!

  4. متاسفانه تا گرانی اتفاق نیوفته مردم اقدام به خرید نمیکنند و این مشکل تبدیل به تحریک از سمت فروشندگان شده
    دلیل گرانی به واسطه نیاز خودرو ساز به واردات و افزایش قیمت دلار منطقی هست ولی واقعیت ناراحت کننده اینجاست که افزایش قیمت از سوی خودروساز بیشتر از افزایش قیمت دلار در بازار هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا