مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین محصول مشترک فولکس‌واگن و JAC معرفی شد

SOL نام کمپانی مشترک فولکس‌واگن و JAC بوده و این شرکت تازه کار اولین محصول خود را با نام E20X معرفی کرده است. E20X یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت برای توده مردم کشور چین بوده و برای ساخت آن از خودروی JAC IEV7S استفاده شده است.

کمپانی JAC خودروی IEV7S را با قیمت 119500 یوان و با استفاده از یک پیشرانه الکتریکی با توان 116 اسب‌بخار وگشتاور 270 نیوتن‌متر عرضه کرده است. خودروی مذکور با یکبار شارژ کامل توان پیمایش 280 کیلومتر را دارد. در مقابل خودروی E20X هم برخلاف انتظارات اولیه؛ از پیشرانه الکتریکی IEV7S استفاده کرده و دقیقا مشخصات فنی آنها مشابه با یکدیگر است. اما با افزودن باتری‌های جدید به E20X، توان پیمایش آن حدود 20 کیلومتر بیشتر از IEV7S بوده و در مجموعه می‌توان با یکبار شارژ کامل 300 کیلومتر را با E20X رانندگی کرد.

بزودی عرضه خودروی E20X در بازار چین آغاز خواهد شد. این خودروی کوچک کاملا مطابق با محصولات الکتریکی JAC ساخته شده است.

محیط داخلی E20X کمی مشابه با JAC IEV7S بوده و از ویژگی های E20X باید به کنسول مرکزی جدید و دسته دنده‌ای متفاوت اشاره کرد. همچنین می‌توان بوی دخالت فولکس‌واگن را در طراحی صندلی‌های  E20X حس کرد!

یکی از اهداف تاسیس برند مشترک توسط فولکس‌واگن در کشور چین؛ احیاء دوباره برند Seat بود؛ اما مخالفت دولت چین آنها را مجبور به استفاده از نام SOL به عنوان برندی جدید در کشور چین کرد. نام اسپانیایی SOL به معنای خورشید بوده و تا حدودی به واژه چینی  Sihao (思 皓)  نزدیک است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایا کرمان موتور که نمایندهjac هست در ایران این خودرو را مونتاز خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا