مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل آینده تویوتا کرولا با سرمایه‌گذاری 170 میلیون دلاری در خط تولید در حال توسعه است

تویوتا اولین کرولا خود در کارخانه Blue Springs می‌سی‌سی‌پی را در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۱ تولید کرد. این کمپانی ژاپنی در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۵ تولید ۵۰۰۰۰۰ تویوتا کرولا در این کارخانه را جشن گرفت. در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷ تولید این خودرو به یک میلیون نسخه رسید. هم اکنون این شرکت در حال آمادگی برای معرفی نسل آینده تویوتا کرولا است. 

تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودرو در سراسر جهان محسوب می‌شود. در حالی‌که نسل آینده تویوتا کرولا معرفی نشده است، این کمپانی ژاپنی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه این خودرو در سال ۲۰۱۹ به عنوان نسخه ۲۰۲۰ است. همانند نسخه هاچ‌بک کرولا که در اوایل سال جاری معرفی شد، نسل آینده تویوتا کرولا نیز بر پایه پلتفرم TGNA توسعه می‌یابد. 

نسل آینده تویوتا کرولا

تویوتا برای بروزرسانی خط تولید خود در کارخانه Blue Springs می‌سی‌سی‌پی نزدیک به ۱۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. علاوه‌بر این سرمایه‌گذاری، ۴۰۰ فرصت شغلی جدید تا ۱۲ ماه آینده ایجاد خواهد شد. 

سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیون دلاری تویوتا در می‌سی‌سی‌پی بخشی از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری این شرکت در کارخانه‌های واقع شده در آمریکا تا ۵ سال آینده است. از سال ۲۰۰۷ تا به امروز تویوتا ۱ میلیارد دلار برای کارخانه Blue Springs هزینه کرده است. در ابتدا قرار بود در این کارخانه خودرو SUV تویوتا هایلندر تولید شود که البته این برند ژاپنی تصمیم گرفت کرولا را در این کارخانه تولید کند. 

در حال حاضر ۱۵۰۰ کارگر در تولید نسل کنونی تویوتا کرولا در این کارخانه نقش دارند. ظرفیت کنونی تولید این کارخانه برابر با ۱۷۰ هزار خودرو در سال است. با توجه به استخدام نیروهای جدید و همچنین به‌روزرسانی خط تولید این کارخانه انتظار می‌رود که ظرفیت آن برای مونتاژ نسل دوازدهم تویوتا کرولا افزایش پیدا کند. 

لازم به ذکر است که نسل آینده تویوتا کرولا علاوه‌بر کارخانه Blue Springs در می‌سی‌سی‌پی، در کارخانه‌ای که تویوتا با همکاری مزدا در آلاباما راه‌اندازی می‌کند نیز تولید می‌شود. کارخانه آلاباما با سرمایه‌گذاری ۱.۶ میلیارد دلاری در حال ساخت است و فعالیت آن از سال ۲۰۲۱ با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار خودرو شروع می‌شود. با آغاز به‌کار این کارخانه ۴۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. مزدا قصد دارد در این کارخانه کراس‌اوور جدید خود را برای آمریکای شمالی تولید کند. 

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا