مکمل بنزین
اپلیکیشن

مسیرتو پیدا کن؛ Here اینجاست!

برنامه‌نویسان با پیاده‌سازی نرم‌افزارهای مسیریاب، خدمت بزرگی کردند و باعث شدند مسیریابی به‌جای روش سنتی آدرس پرسیدن، از طریق تلفن همراه ممکن شود. اپلیکیشن «Here WeGo» را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های مسیریاب تلفن‌های اندرویدی دانست که با جزئیات دقیق می‌تواند مسیر مورد نیاز شما را کوتاه کند و بهترین راه را به شما پیشنهاد دهد. حجم کم این برنامه نسبت به اپلیکیشن‌های مشابه یکی از دلایل محبوبیت آن است که باعث شده بیش از ۵۰٬۰۰۰ بار، از طریق کافه بازار دانلود شود و ۴ ستاره نیز به‌خود اختصاص داده است. در ادامه بررسی اپلیکیشن هر را خواهید خواند.

برنامه موبایلی «Here WeGo» با بخش‌های متنوع، باعث می‌شود تا شما هیچ کم و کاستی نداشته باشید و فقط کافیست آن را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید. اولین خدمت‌رسانی این نرم‌افزار به شما، امکان جستجو و یافتن مقصد است و با یک سرچ یا همان جستجوی ساده می‌توانید محل مقصد خود را بیابید. برای این کار در بالای اپ بخشی وجود دارد که باید قسمتی از نام مقصد خود را وارد کنید تا جستجو آغاز شود. برای ما ایرانی‌ها این اپ بیشتر در مسافرت‌های خارجی کاربرد خواهد داشت، چراکه نرم‌افزار متناسب با جغرافیای ایران داده‌گذاری نشده و بخش‌های مختلف کشور ما را نمی‌شناسد. شاید در آینده این برنامه جزئیات دقیق ایران را نمایش دهد ولی در حال حاضر این امکان مهیا نیست.

در این اپلیکیشن بخشی باعنوان Nearby قرار داده شده که درست در پایین اپ قرار دارد و این امکان را به شما می‌دهد تا برخی مناطق خاص نزدیک خود را جستجو کنید. هتل‌ها و مراکز استراحت، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های پمپ بنزین، سیستم‌های حمل و نقل شهری، مناطق دیدنی، مراکز درمانی، بانک‌ها و خودپردازها، رویدادهای مهم مانند نمایشگاه‌های سالانه، مناطقی هستند که می‌توانید نزدیک‌ترین آنها را از Here WeGo بخواهید. رابط کاربری این بخش بسیار خوب و قوی است اما باز هم برای ایران این بخش درست برنامه‌نویسی نشده است. این بخش‌ها با نام‌های انگلیسی Accomodation، Shopping، Gas & Parking، Getting Around و … در اختیار شما هستند.

Here WeGo توانایی نمایش مسیرهای مختلف را دارد و شما تنها باید چند ثانیه انگشت خود را بر روی مقصد قرار دهید و گزینه‌های پیشنهادی اپ را مشاهده کنید. اگر بر روی فلش به‌نمایش درآمده در قسمت مسیر اشاره کنید، می‌توانید مسیر وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن تا مقصد را ببینید. این گزینه علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، در هزینه نیز به شما کمک می‌کند. با کلیک بر روی تصویر یک خودرو شما این امکان را خواهید داشت تا مسیر را بعنوان راننده خودرو دنبال کنید و مقصد را بیابید. این روش برای ما ایرانی‌ها هم کارا خواهد بود Here WeGo باتوجه به عدم تطبیق‌پذیری با ایران، در این گزینه می‌تواند قابل استفاده باشد.

در بخش دیگری از برنامه Here WeGo شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های برنامه نقشه را بانام‌های Map، Transit Traffic، انتخاب کنید و هر یک به‌روشی خاص، مقدس و نقشه مسیر را به‌شما نشان می‌دهند. Here WeGo به‌دلیل طراحی زیبا و گرافیک مناسب می‌تواند یک گزینه مناسب باشد و همچنین رابط کاربری عالی این برنامه در کنار سرعت بالا، کندی سایر اپلیکیشن‌ها را جبران می‌کند. از دیگر مزایای Here WeGo می‌توان به جزئیات دقیق با امکان نقشه‌خوانی خوب و بخش‌های متنوع زیاد است. عدم نمایش جزئیات مناطق ایران یک ضعف بزرگ برای ما محسوب می‌شود که این برنامه را تحت تاثیر قرار داده و باعث می‌شود مالکان گوشی‌های اندرویدی به سراغ اپلیکیشن‌های مشابه دیگر روند. اما اگر قصد استفاده از این برنامه را دارید، می‌توانید از طریق لینک زیر آن را دانلود کنید.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا