Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه هاوال H2 با چری تیگو 5: برتری مطلق!

در بازار شاسی‌بلندهای 100 میلیون تومانی در حال حاضر اکثر انتخاب‌های شما گزینه‌های چینی خواهند بود. برخی از این خودروها، جدید و به‌روزتر هستند و بعضی همان محصولات قدیمی‌تر بوده‌اند که دچار افزایش قیمت شده‌اند.

چندی پیش شرایط فروش هاوال اچ2 از سوی بهمن‌خودرو اعلام شد و شاسی‌بلند محبوب چینی‌ها بزودی در خیابان‌های شهر تردد خواهد کرد. هاوال یک کمپانی محبوب و تولیدکننده خودروهای ارزان قیمت و زیرمجموعه گریت‌وال چین است.

در گذشته محصولات این برند توسط شرکت نه‌چندان باسابقه عظیم‌خودرو عرضه شدند اما به‌دلیل مدیریت ضعیف نتوانستند در ایران فروش داشته و اکنون یک کمپانی معتبر و محبوب در ایران، به‌عنوان نمایندگی این خودروها، قصد دارد بخش اعظمی از محصولات هاوال را به بازار عرضه کند و با این شرایط ایران نیز مانند استرالیا، به یک بازار خوب برای هاوال تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر چری تیگو 5 چند سالی است که در کشور به‌فروش می‌رسد. مدیران خودرو توانست با شرایط فروش مناسب مردم را مجاب کند تا این خودرو را انتخاب کنند. این شرکت بعد از عرضه سری اول این خودروها، مدل نیوفیس آن را نیز عرضه نمود که مشخصات بهتری از لحاظ ظاهری در خود داشت و همچنان به‌فروش خود ادامه می‌دهد. کمپانی چری را نیز می‌توان یکی از خوب‌های چین دانست که با هدف‌گذاری صحیح، قصد دارد بازارهای جهانی را نیز تصاحب کند و موفقیت بیشتر این برند چندان دور از ذهن نیست.

هاوال اچ 2 از لحاظ ظاهری می‌تواند نظرات مثبت را به‌خود جلب کند. این خودرو از لحاظ ابعادی، چیزی در حد و اندازه‌های جک اس5 و اسپورتیج است که 4.3 متر طول دارد. ارتفاع خوب این خودرو از سطح زمین باعث شده تا با وجود ابعاد کوچک، حس سواری با یک شاسی‌بلند تا حدودی به شما منتقل شود.

بر خلاف برخی از محصولات چینی تناسب بین ابعاد این خودرو به‌شدت خوب بنظر می‌رسد، چیزی که در تیگو 5 دیده نمی‌شود. نمای جلویی هاوال با یک جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های کوچک، زیبایی و سادگی را باهم دارد و لامپ‌های درون چراغ‌‌ها نیز زیبایی این خودرو را دوچندان کرده‌اند. سپر هاوال اچ دو در داخل خود مه‌شکن‌های دایره‌ای را جای داده و در زیر آن چراغ‌های روشنایی روز قرار داده شده‌اند تا از سادگی این بخش بکاهند.

هاوال سعی کرده در تمام بخش‌های خارجی این خودرو عنصر سادگی را بگنجاند و این در نمای جانبی و عقبی نیز دیده می‌شود. کیفیت طراحی هاوال اچ2 را می‌توان در حد استانداردهای جهانی دانست.

چری تیگو5 از لحاظ ابعادی کمی ناقص به‌نظر می‌رسد و انتخاب این خودرو از روی ظاهر کمی سلیقه‌ای خواهد بود. در نمای روبرویی چری تیگو 5 بصورت خیلی دست و دلبازانه‌ای از نوارهای کرومی بهره گرفته و طراحی لامپ‌های داخل چراغ‌ها نیز زیبا و با رنگ‌بندی مناسبی هستند که در خوب شدن بخش‌ جلویی بی‌تاثیر نبوده‌اند.

نمای جانبی بهترین بخش تیگو 5 است که با خطوط بیرون‌زده مناسب، پختگی در طراحی را نشان می‌دهد. در طراحی بخش عقب اما چری چندان خوب عمل نکرده و چراغ‌ها با ابعاد خودرو و طراحی کلی تناسبی ندارند اما خطوط بدنه در این بخش نیز خوب در نظر گرفته شده است.

انتخاب این خودروها از روی ظاهر بیشتر جنبه سلیقه‌ای دارد اما هاوال اچ2 به‌نظر می‌رسد بخش‌های دوست‌داشتنی بیشتری دارد

طراحی داخلی هاوال را به‌جرات می‌توان در بین چینی‌های داخل کشور در بین بهترین‌ها قرار داد که حتی توان رقابت با برخی برندهای معتبر خارجی را نیز دارد. داشبورد بسیار زیبا و با رنگ‌بندی خوب و خطوط صاف و تیز طراحی شده است. غربیلک فرمان طراحی زیبایی دارد و با چرم پوشیده شده و متریال داخلی هاوال اچ 2 را می‌توان بسیار مناسب دانست و چرم مصنوعی روی درب‌ها باعث شده تا این خودرو نسبت به رقبا به‌راحتی برتر باشد.

تجهیزات داخل این کابین نیز بسیار مناسب هستند و تقریبا هر چیزی که شما برای رفاه احتیاج دارید در داخل این کابین وجود دارد. از جمله تجهیزات این کابین می‌توان به سانروف برقی، شیشه‌های برقی، آینه وسط ضد نور، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم کنترل پایداری، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های تاشوی برقی، استارت دکمه‌ای، تهویه هوای دوگانه خودکار، ترمز پارک برقی، اتوهلد، بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم نمایش فشار باد لاستیک TPMS و 6 عدد کیسه هوا، سنسور نور و باران، سنسورهای پارک عقب، پاور ویندوز اشاره کرد. در کاتالوگ ارایه شده از سوی بهمن خودرو گرمکن صندلی نیز ذکر شده و با این شرایط هاوال از لحاظ تجهیزات از چری تیگو 5 و سایر رقبا برتر خواهد بود.

چری نیز از لحاظ طراحی داخلی بسیار پر قدرت عمل کرده و معمولا خودروهای این برند فضای داخلی خوبی دارند. فضای داخلی تیگو 5 را می‌توان بسیار رضایت بخش قلمداد کرد ولی بخش تازه‌ای در طراحی این کابین دیده نمی‌شود و مانند سایر شاسی‌‌بلندها طراحی شده است. تمام ادوات در جای مناسب قرار داده‌ شده‌اند و دسترسی راننده به آنها بسیار راحت است.

در بخش تجهیزات تیگو 5 ضعیف‌تر نسبت به هاوال اچ 2 ظاهر شده است اما بازهم لیست تجهیزات این خودرو به‌اندازه کافی کامل است. صندلی‌های چرمی و برقی، مانیتور ۷.۵ اینچی لمسی، فرمان تلسکوپی و برقی، سانروف برقی و تهویه مطبوع خودکار، استارت بدون کلید، آینه وسط ضد بازتاب و سنسور پارک بخشی از تجهیزات این خودرو هستند.

هاوال اچ 2 از موسسه سنجش ایمنی استرالیا 5 ستاره دریافت کرده است و می‌توان از لحاظ ایمنی به ستاره‌های این خودرو بیشتر اطمینان داشت، در صورتی که تیگو 5 از موسسه ایمنی چین 5 ستاره ایمنی کسب کرده است.

هاوال H2 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که توانایی تولید 148 اسب بخار قدرت در دور موتور 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در دور موتور های 2200 الی 4500 دور در دقیقه را داراست که باتوجه به وزن 1500 کیلوگرمی، این خودرو می‌تواند خروجی مناسبی داشته باشد. گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد و عملکرد آن را نیز می‌توان مناسب دانست. مصرف سوخت هاوال H2 در حالت ترکیبی 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

پیشرانه چری تیگو 5 از نوع چهار 4 سیلندر خطی 2 لیتری است. این موتور توانایی تولید 139 اسب خار در دور موتور 5500 دور در دقیقه و گشتاور 182 نیوتن متر هم در دور موتور 4000 دور در دقیقه را دارد و از این لحاظ بسیار ضعیف‌تر از هاوال اچ2 عمل خواهد کرد. یک گیربکس CVT کوپل نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد و تیگو 5 در این بخش نیز باز ضعیف‌تر ظاهر شده است.

در بخش فنی هاوال اچ2 با اختلاف زیادی برتر عمل می‌کند

در زمان حرکت هاوال اچ2، چابکی مناسبی در آن دیده می‌شود و تا حد زیادی سرحال عمل می‌کند و فرمان برقی پاسخگویی خوبی به تغییر جهت‌ها دارد. به‌لطف پیشرانه توربودار از لحاظ  شتاب اولیه اچ2 شرایط خوبی دارد. بخش ضعیف هاوال زمانی مشخص می‌شود که دنده بالا می‌رود و افت گشتاور حس می‌شود. اما با چنین شرایطی با فاصله زیادی بهتر از تیگو 5 عمل می‌کند.

در ارتباط با قیمت این روزها خیلی سخت بتوان رقم دقیقی را عنوان کرد اما هاوال با قیمتی در حدود 105 میلیون تومان توسط بهمن موتور عرضه می‌شود، در حالی که تیگو در کمترین حالت، قیمت بیشتری از این خودرو دارد و این باعث می‌شود ارزش خرید هاوال اچ 2 بیش از بیش بالا رود.

عضو سوپر گروه هاوال H2 شوید

عضو سوپر گروه چری تیگو 5 شوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.