مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

کاندیداهای بهترین خودروی سال اروپا معرفی شدند!

در انتهای سال 2015 میلادی هستیم و برخی از مناطق هنوز بهترین خودروی سال خود را انتخاب نکرده‌اند. اروپا یکی از معتبرترین بازارهای خودروی جهانی است و طبیعتا انتخاب بهترین خودروی آن منطقه موضوع مهم و البته جالبی است. حال هیئت منصفه انتخاب برترین ماشین اروپا، لیست نهایی و 7 فینالیست را برای رای نهایی انتخاب کرده‌اند. در ابتدا، لیستی متشکل از 40 خودرو توسط این گروه تهیه می‌شود و سپس 33 عدد از آن‌ها از دور مسابقه خارج می‌شوند. محصولاتی چون آلفا رومئو جولیا، اینفینیتی Q30، تسلا مدل ایکس، تویوتا میرای، فورد موستانگ و خودروی اسپرت لندروور دیسکاوری جز آن دسته بودند.

خودروهای واجد شرایط دریافت جایزه وسیله‌هایی هستند که هم اکنون در حال فروش بوده یا پیش از پایان سال در حداقل 5 بازار معتبر اروپایی عرضه شوند. این رای گیری در دو مرحله انجام می‌گیرد و برنده بزرگ این مسابقه جذاب در تاریخ 29 فوریه سال 2016 و در نمایشگاه اتومبیل ژنو معرفی می‌گردد.

سال گذشته میلادی برنده این مسابقه جذاب نسل جدید پاسات محصول کمپانی فولکس واکن بود. سال 2014 میلادی نیز این جایزه به پژو 308 رسید.

اما بیایید لیست نهایی فینالیست‌های بهترین خودروی سال 2016 اروپا را ببینیم:

Audi A4

این محصول زیبای کمپانی آئودی هم اکنون نسل پنجم خود را تجربه می‌کند. نسل جدید A4 از لحاظ ظاهری نسبت به نسل قبل کمی بهینه شده اما ظاهر داخلی‌اش به کلی به‌روز و بهتر شده است. این محصول سبک‌تر و البته بزرگ‌تر از نسل قبل است و از موتورهایی 4 و 6 سیلندر بنزینی و دیزلی بهره می‌برد. خروجی و قدرت این موتورها برابر 150 و 268 اسب بخار است.

audia4_2016_01 

BMW 7-Series

بی ام و سری 7 اوایل سال جاری رسما معرفی شد! این محصول در مقایسه با نسل پیشین خود از ظاهر بسیار جدیدی برخوردار بوده و وزن آن نیز تقریبا 200 کیلوگرم کاهش داشته است. همچنین فضای داخلی و طراحی آن نیز کاملا شبیه به یک سدان فوق لوکس و پرچم‌دار شده و می‌تواند با محصولاتی چون مرسدس بنز کلاس S رقابت کند.

2016-bmw-750li-inline3-photo-659873-s-original

Jaguar XE

جگوار XE، یک سدان لوکس و شیک بوده که رقیبی نزدیک برای Audi A4 محسوب می‌شود. این خودرو اوایل سال جاری در پاریس معرفی شده و به سرعت نیز جهت عرضه رسمی وارد بازارهای جهانی شد.

jaguar-xe-1

Mazda MX-5

نسل جدید Mazda MX-5 خودرویی مدرن، زیبا و جذاب است که از زبان طراحی جدید کمپانی مزدا به نام Kodo بهره می‌برد. این خودرو با یک شاسی سبک‌تر، فناوری‌های جدید و موتوری تازه عرضه می‌شود و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

2016-Mazda-MX-5-Miata-placement-1n-626x382

Opel/Vauxhall Astra

اپل استارا K نسبت به نسل پیشین خود کوتاه‌تر و البته کوچک‌تر است؛ اما با تمام این احوال فضای داخلی‌اش آن‌چنان کاهش نداشته و حتی بهینه‌تر نیز شده است. وزن کلی این خودرو حدود 200 کیلوگرم کمتر از مدل قبلی است. طراحی بیرون این خودرو بسیار جذاب و خاص بوده و آن را شبیه به خودروهای بزرگی چون گلف، فورد فوکوس و رنو مگان کرده است.

Opel-astra

Skoda Superb

کمپانی Skoda از سالن بزرگ‌تری نسبت به پاسات و فورد موندئو برخوردار است. این خودرو بر روی پلتفرم MQB قرار گرفته و از فضای بیشتری نسبت به نسل پیشین خود بهره می‌برد. موتور این خودرو در حالت‌های دیزلی و بنزینی می‌تواند تا 118 و 276 اسب بخار قدرت تولید کند.

2016-Skoda-Superb-(3)

Volvo XC90

شاسی بلند جدید این کمپانی سوئدی یک خودروی لوکس و خاص به شمار می‌رود. این SUV زیبا بر روی پلتفرم SPA سوار شده و محصولات دیگری چون S90 و V90 نیز از همین پلتفرم بهره خواهند برد. این خودرو همراه با چند پیشرانه 4 سیلندر بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود. بهترین نمونه آن T8 هیبریدی است که یک موتور 2.0 لیتری با سوپر شارژر و موتور الکتریکی است که می‌تواند تا 394 اسب بخار قدرت تولید کند.

Volvo-XC90-New-2016-1

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا