مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

با قابل اطمینان‌ترین خودروهای شاسی بلند لوکس بازار آشنا شوید!

با توجه به تقاضای بالا برای ماشین‌های شاسی بلند بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه از یک نمونه SUV رونمایی کرده‌اند که برای مثال می‌توان به شرکت‌هایی همانند بنتلی، مازراتی و لامبورگینی اشاره کرد. در حال حاضر خودروهای کراس‌اوور طرفداران زیادی دارند و موفق شده‌اند از نظر فروش خودروهای سدان را شکست دهند. همانند سایر بخش‌های این صنعت شاهد خودروهای شاسی بلند لوکس نیز هستیم.

مسلما خریداران خودروهای شاسی بلند لوکس هزینه زیادی را برای تصاحب خودرو خود باید پرداخت کنند به همین جهت باید این دستگاه‌ها قابل اطمینان باشند. در این مطلب به معرفی قابل اطمینان‌ترین خودروهای شاسی بلند لوکس بازار در سال 2018 می‌پردازیم، با چرخان همراه باشید.

لازم به ذکر است؛ خودروهای موجود در این لیست براساس اطلاعات منتشر شده توسط Consumer Reports و شرکت JD Power (با بررسی 37000 صاحب خودرو با مالکیت بالاتر از 3 سال) رده‌بندی شده‌اند. در نهایت باید گفت که تمامی خودروهای شاسی بلند لوکس موجود در بازار توسط این دو کمپانی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند چرا که برخی از آن‌ها به تازگی روانه بازار شده‌اند.

10. پورشه ماکان

این خودرو شاسی بلند کامپکت شرکت پورشه موفق شده در لیست قابل اطمینان‌ترین خودروهای شاسی بلند لوکس بازار حضور پیدا کند. پورشه ماکان توسط Consumer Reports و JD Power موفق به کسب امتیاز بالاتر از متوسط در بخش قابلیت اطمینان شده است. این خودرو کیفیت سواری مناسبی را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد.

9. لکسوس RX

لکسوس RX اولین کراس‌اوور سایز متوسط لوکس در جهان بوده که از محبوبیت بالایی در میان رانندگان برخوردار است. لکسوس در سال 2018 از نسخه L این خودرو نیز رونمایی کرده که ابعاد بزرگتری در مقایسه با نسخه عادی دارد. این کراس‌اوور از سوی Consumer Reports و JD Power موفق به کسب امتیاز بیشتر از میانگین شده است.

8. لکسوس NX

لکسوز فیس لیفت NX 300h 2018

این خودرو در مقایسه با دیگر نماینده لکسوس ابعاد کوچک‌تری دارد و یک کراس‌اوور کامپکت محسوب می‌شود. در حالی‌که این خودرو توسط Consumer Reports موفق به کسب امتیاز بالاتر از متوسط شده است، در بررسی‌های JD Power امتیاز بالایی را در بخش قابلیت اطمینان کسب کرده است.

7. بیوک انکور

این خودرو کامپکت در کشور کره جنوبی تولید می‌شود و از ارزش خرید بالایی برخوردار است. این برند در مقایسه با دیگر برندهای موجود در لیست قابل اطمینان‌ترین خودروهای شاسی بلند لوکس موقعیت پایین‌تری دارد. با این حال Consumer Reports این خودرو را به عنوان قابل اطمینان‌ترین خودروی شاسی بلند لوکس انتخاب کرده است. بیوک انکور موفق به کسب 5 امتیاز از سوی این شرکت شده است.

6. بی‌ام‌و X5

به اعتقاد بسیاری از افراد بی‌ام‌و X5 بیش از یک خودروی شاسی بلند لوکس یک SUV اسپرت است. در حالی‌که این خودرو ذاتی اسپرت دارد (البته در مقایسه با بی‌ام‌و X3 کمتر اسپرت است)، یک اتومبیل لوکس نیز محسوب می‌شود. این خودرو از سوی Consumer Reports و JD Power موفق به کسب امتیاز متوسط شده است. در زمینه موتور این خودرو امتیازی بالاتر از متوسط را به نام خود ثبت کرده است.

5. بی‌ام‌و X3

بی‌ام‌و X3 یک کراس‌اوور کامپکت بوده که نسخه شاسی بلند سری 3 محسوب می‌شود. این خودرو در حالی موفق به کسب امتیاز متوسط از سوی Consumer Reports و JD Power شده است که در بخش موتور توانسته امتیازی بیش از متوسط را کسب کند. این موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های نگهداری آن برای افراد کاهش پیدا کند.

4. بی‌ام‌و X1

برای خودرو بعدی به سراغ یکی دیگر از محصولات بی‌ام‌و می‌رویم. بی‌ام‌و X1 یک کراس‌اوور کوچک بوده که شاید به نظر بسیاری از افراد یک SUV لوکس نباشد. با این وجود این اتومبیل از سوی Consumer Reports و JD Power موفق به کسب امتیاز بالاتر از متوسط شده است.

3. آئودی Q5

آئودی Q5 یک SUV پرفروش بوده که در سال 2018 در بخش داخلی و خارجی بازطراحی شده است. این خودرو به صورت اسپرت طراحی شده و دارای فناوری‌های بسیاری است. Consumer Reports به این خودرو امتیاز بالاتر از متوسط داده است و JD Power نیز قابلیت اطمینان موتور این خودرو را بالاتر از متوسط ارزیابی کرده است.

2. آئودی Q3

آئودی Q3 نسخه کراس‌اوور آئودی A3 محسوب می‌شود. این خودرو لذت رانندگی بالایی را برای راننده به ارمغان می‌آورد و دارای فضای کافی است. در حالی‌که این خودرو به‌خاطر ابعاد خود از نظر بسیاری یک SUV لوکس محسوب نمی‌شود، موفق به کسب امتیاز بالاتر از متوسط از سوی Consumer Reports و بالاترین امتیاز توسط JD Power شده است.

1. آکورا RDX

این کراس‌اوور به خوبی در بخش‌های اسپرت و لوکس تعادل ایجاد کرده است. این محصول فروش بالایی را در بازار تجربه می‌کند و نسخه جدید آن در سال 2019 معرفی می‌شود. این خودرو از سوی Consumer Reports امتیاز بالاتر از متوسط را کسب کرده و توسط JD Power امتیاز متوسط را به نام خود ثبت کرده است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا