مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

نگاهی به میتسوبیشی اکلیپس و رقبای آن در بازار داخلی کشور!

بی تردید، برند ژاپنی میتسوبیشی را می‌توان یکی از بهترین و با سابقه ترین خودروسازان جهان نام نهاد. محصولات تولید شده توسط این برند خوش نام در سرتاسر جهان از طرفداران بی شماری برخوردار بوده و همواره آمار فروش تولیدات میتسوبیشی در تمامی بازارهای خودرویی، خوب و در اغلب موارد عالی اعلام شده است.

در این مطلب قصد داریم به سراغ جدید ترین محصول این برند ژاپنی با نام اکلیپس برویم و با نگاهی کلی به این خودرو، شرایط رقابت آن را با دیگر خودروهای هم رده در بازار داخلی کشور را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

1-اکلیپس چگونه خودرویی است؟

در رابطه با این خودرو باید بدین صورت گفت که اکلیپس یکی از جدید ترین تولیدات برند ژاپنی میتسوبیشی بوده و به عنوان یک کراس اوور شهری، با توجه به چهره بسیار خاص و زیبا، می‌توان انتظار استقبال بسیار زیادی را از این مدل در سرتاسر جهان داشت. در بازار ایران نیز با توجه به علاقه مشتریان به خودروهای ژاپنی، پیش بینی میشود که اکلیپس بتواند آمار فروش بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد.

2-طراحی ظاهری و داخلی این خودرو به چه صورت است؟

در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو باید بدین صورت گفت که اکلیپس دارای نمای بیرونی اسپرت و مدرن بوده و در دیدگاه اول به راحتی می‌تواند هر شخص را شیفته خود کند، طراحی چراغ‌ها، خطوط کناری، نمای منحصر به فرد عقب و سایر موارد، از جمله نکات جالب در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو هستند که با توجه به علاقه خریداران ایرانی به انتخاب یک اتومبیل مدرن با چهره ای خاص، به احتمالا فراوان اکلیپس از سایر رقبای خود در امر فروش پیشی خواهد گرفت.

پیرامون طراحی داخلی و اتاق این خودرو باید گفت که کابین میتسوبیشی اکلیپس دارای نمایی جذاب و امروزی بوده و جنس متریال به کار رفته در ساخت آن مرغوب و رضایت بخش قلمداد می‌شود. طراحی و نوع قرارگیری ادوات و ابزارک‌های درون اتاق نیز به درستی و به بهترین شکل ممکن انجام شده و تمامی تلاش میتسوبیشی برای به دست آوردن موقعیت بهتر در سگمنت کراس اوورهای شهری، بر روی این خودرو معطوف شده است.

3-امکانات رفاهی و ایمنی اکلیپس به چه صورت است؟

پیرامون امکانات اکلیپس باید گفت که این خودرو در بالاترین نمونه از سطح امکانات رفاهی خود دارای مواردی همچون رینگ‌های 18 اینچی، هدآپ دیس پلی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، حسگرهای پارک جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، ورود و استارت بدون کلید، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، رکاب‌های جانبی نقره‌ای، ترمزدستی الکترونیکی، مانیتور 7 اینچی، نویگیشن،تریم چرم، صندلی‌ راننده برقی، سقف پانورامیک برقی، سیستم صوتی راکفورد با 9 بلندگو، سیستم‌های کمکی ‌راننده، چراغ‌های LED، دوربین 360 درجه، رادار نقاط کور، رادار عقب، رادار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، استارت دکمه‌ای وورود بدون کلید به خودرو است.

4-مشخصات فنی و عملکرد اکلیپس به چه صورت است؟

این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۶۲ اسب بخار و گشتاوری برابر با 250 نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (CVT) در نسخه استاندارد به چرخ‌های جلو (FWD) و در نسخه اسپرت، به هر چهار چرخ (AWD) این خودرو منتقل می‌شود.

میتسوبیشی اکلیپس برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، به زمانی در حدود 9.9 الی 10.4 احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

5-قیمت آن در بازار چقدر خواهد بود؟

پیرامون قیمت این خودرو در بازار داخلی کشور باید گفت که با توجه به شرایط نابسامان قیمت ارزهای خارجی و حواشی به وجود آمده در مقوله واردات خودرو به کشور، پیش بینی میشود که قیمت نهایی اکلیپس در ایران مابین 290 الی 310 میلیون تومان اعلام شود که در این صورت، این مدل دارای قیمتی نزدیک به برادر بزرگ تر خود یعنی اوتلندر خواهد بود.

6-رقبای اکلیپس در بازار داخلی کشور چه خودروهایی هستند؟

پیرامون رقبای میتسوبیشی اکلیپس در بازار داخلی کشور، باید گفت که خودروهایی همچون هیوندای توسان، کیا اسپورتیج، تویوتا راو4، بورگوارد BX5، سانگ یانگ نیو کوراندو و … به عنوان رقیب این محصول در بازار داخل کشور به شمار رفته که اغلب دارای پیشرانه‌ای بیش از 1.8 لیتر بوده و از قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به اکلیپس سود می‌برند و طبق همین مورد، از شتاب اولیه و حداکثر سرعت بیشتری نیز برخوردار هستند.

یر این اساس، حال اگر شرکت آرین موتور که به عنوان نماینده و شریک تجاری برند ژاپنی میتسوبیشی در ایران می‌خواهد اکلیپس به آمار فروش خوبی در بازار داخلی کشور دست یابد، می‌بایست تبلیغات بیشتری را برای جذب مشتریان به سوی این خودرو انجام داده و تنوع بیشتری را در شرایط فروش خود ایجاد نماید.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اگر قیمت بالای ۲۶۲ که اعلام کردن درنظر بگیرن شکست میخوره .با توجه به حجم موتور تنها مزیتش با توجه به تعرفه ها قیمت نسبتا مناسبش بود که میتونست فروش مناسبی داشته باشه ولی با این قیمت هایی که سایت ها میزنن بعیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا