مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 در ایران؛ امید بزرگ ژاپنی‌ها برای بازار!

هفته جاری هفته مهمی برای برند میتسوبیشی در ایران بود چرا که آرین موتور تابان نماینده رسمی این برند از یک محصول ویژه رونمایی کرد. اکلیپس کراس 2018 همان خودرویی است که اواخر سال گذشته خبر ورود آن به ایران رسانه‌ای شده بود و بسیاری از رسانه‌ها منتظر حضور این محصول پرفروش میتسوبیشی در ایران بودند که این اتفاق در هفته جاری رخ داد و در مراسم مجللی توسان نماینده این برند به مشتریان معرفی شد.

اکلیپس کراس

به گزارش چرخان، آرین موتور تابان که یکی از شرکت‌های فعال در زمینه خودروهای برند خارجی است، در هفته جاری در یک مراسم از محصول تازه وارد خود به ایران رونمایی کرد که سال قبل، خبر از ورود آن به کشور داده بود. در این مطلب قصد داریم به بررسی هر چه بیشتر این تازه وارد ژاپنی به کشورمان بپردازیم و نکاتی از این کراس‌اوور زیبا بگوییم.

اکلیپس کراس یک کراس‌اوور از خانواده بزرگ میتسوبیشی محسوب می‌شود که از نظر آپشن و طراحی و هر آنچیزی که برای یک خودرو خوب در کلاس بالا انتظار داریم توسط شرکت ژاپنی در آن قرار داده شده و به عنوان یک نماینده عالی از این برند شناخته می‌شود.

طبق اعلام علی شکوهی مدیر بازاریابی این شرکت، قیمت اکلیپس کراس چیزی در حدود 262 میلیون تومان خواهد بود. وی در رونمایی از این خودرو گفت: ما در حال حاضر به دنبال این هستیم که اکلیپس کراس را با یک قیمت مناسب به بازار عرضه کنیم که این مستلزم ایجاد شرایط ثبات در بازار است که در صورت عملی شدن آن، عرضه این خودرو با قیمت مذکور شرایط ویژه‌ای را نسبت رقبای کره‌ای و ژاپنی ایجاد خواهد نمود.

وی در ادامه به سهم بازار پیش بینی شده این خودرو اشاره کرد و گفت: ما برای سهم بازار 5 هزار و 500 خودرویی برای این مدل پیش بینی کرده‌ایم و امیدواریم به این اعداد برسیم.

اکلیپس کراس

با توجه به اینکه رونمایی اولیه اکلیپس کراس بدون حضور رسانه‌ها و صرفا برای نمایندگان فروش این شرکت انجام شده است اطلاعات و تصاویر زیادی از حضور این کراس‌اوور خوش فرم ژاپنی در ایران نداریم ولی طبق رویه معمول، به زودی شاهد رونمایی عمومی از این خودرو خواهیم بود.

معرفی و قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران
معرفی و قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران

از دیگر نکاتی که می‌توان در مورد حضور اکلیپس کراس 2018 در ایران گفت، این است که نسخه عرضه شده در ایران به صورت فول آپشن خواهد بود. این از اطلاعات لایو آرین موتور در جشن رونمایی از این خودرو استخراج شده است. همچنین خروج آمریکا از برجام و رونمایی از این خودرو خبر خوبی برای صنعت خودرو کشور است که نشان می‌دهد ژاپنی‌ها برای خروج از بازار خودرو ایران عجله‌ای ندارند و کماکان به همکاری و حضور رسمی خود در ایران ادامه خواهند داد.

معرفی و قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران
معرفی و قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران

از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به فاصله محور مشابه به ASX اشاره کرد که طراحی فست‌بک آن از دیگر مشخصات خوبی است که می‌توان اشاره کرد. شاید اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی در این مدل به وضوح قابل مشاهده است چرا که طراحی بدنه خودرو و خطوط موجود روی آن نشان می‌دهد که میتسوبیشی در حال تغییرات بزرگی در خودروهای خود بود و جذابیت اکلیپس کراس 2018 نشان دهنده همین موضوع است.

معرفی و قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران

تولید اکلیپس کراس 2018 صرفا در ژاپن انجام می‌شود ولی طبق اطلاعات منتشر شده از این خودروساز ژاپنی به زودی شاهد تولید این مدل در سایر نقاط دنیا خواهیم بود تا سهم بازار این خودروی زیبا از بازار جهانی افزایش پیدا کند. به نظر می‌رسد مسئولین برند ژاپنی سعی دارند تا این مدل را به یکی از خودروهای پرفروش خود تبدیل کرده و حتی نیم نگاهی به رتبه‌های بالای فروش دنیا نیز دارند.

پیشرانه اکلیپس کراس 2018 در ابتدای معرفی آن توسط شرکت میتسوبیشی با یک پیشرانه هیبریدی بود ولی در حال حاضر اکلیپس کراس با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو تولید می‌شود که با یک گیربکس نسل جدید سی‌وی‌تی ، توان آن به چرخ‌ها منتقل می‌گردد.

استفاده از فناوری MIVEC در پیشرانه 1.5 لیتری توربو این محصول از دیگر مشخصاتی است که قابل ذکر بوده و از پاشش سوخت مستقیم در پیشرانه استفاده می‌کند. تولید 152 اسب بخار قدرت و گشتاور 250 نیتون متری از دیگر مشخصات فنی قابل ذکر برای اکلیپس کراس است.

معرفی و قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران
معرفی و قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران

استفاده از آلومینوم‌های بسیار با کیفیت در بعضی از قطعات و بخش‌های خودرو از جمله تغییرات این محصول نسبت به سایر محصولات این برند ژاپنی است. گیربکس سی‌وی‌تی 8 سرعته با قابلیت تعویض دستی و تنظیم حالت رانندگی است. میتسوبیشی برای مشتریان جهانی این آپشن را در نظر گرفته است که می‌توانند از بین دو حالت انتقال قدرت به چرخ‌های جلو یا تقسیم آن بین چهارچرخ با تکنولوژی S-AWC انتخاب کنند و سفارش مد نظر خود را ثبت کنند.

از آپشن‌های موجود در این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فناوری هدآپ، فرمان کمکی برقی، سیستم ترمز اضطراری، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر 7 اینچی لمسی، کروزکنترل هوشمند، رادار خطی، موس لمسی وسط، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، گرمکن فرمان، هفت کیسه هوا،  یخ زدای شیشه جلو، سقف پانارومیک، تنظیم بازه نور اتوماتیک، سنسور نور و باران، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو، دنده پشت فرمان، فناوری اتوهلد، استارت دکمه‌ای، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان خودرو، استارت استاپ اتوماتیک، کامپیوتر سفر حرفه‌ای و بروز، سنسور پارک،  رادار نقطه کور، نور بالای اتوماتیک، صندلی‌های عقب قابل تنظیم و روان، ترمز پارک برقی، تریم چرم داخل، روشن و خاموش کردن خودرو و تنظیمات سیستم‌های خودرو از روی موبایل و…

معرفی و قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران
معرفی و قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران

قیمت جهانی این خودرو در مدل تک دیفرانسیل ساده 23 هزار و 295 دلار و دو دیفرانسیل فول آپشن چیزی در حدود 28 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا