Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کدام یک از خودروهای داخلی، دارای کمترین دید سر پیچ‌ها هستند؟

همواره این سوال برای اغلب خریداران و مشتریان پیش آمده است که چرا برخی خودروها در هنگام پیچیدن در سر پیچ‌ها، از دید جانبی کمتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار هستند. در این مطلب قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم و چند مدل از خودروهایی که کمتر از 150 میلیون تومان در بازار داخلی کشور قیمت داشته و دچار مشکل کمبود دید راننده در سر پیچ‌ها هستند را معرفی کنیم. (لازم به ذکر است که خودروهای نام برده شده در این لیست، همگی توسط نویسنده این مطلب با قدی برابر با 190 سانتی متر، مورد تست قرار گرفته‌اند)

به طور کلی، نحوه ساخت اتاق هر خودرو رابطه‌ای مستقیم را با دید راننده در سر پیچ‌ها دارد. زیرا در هنگام طراحی هر اتومبیل مخصوصا بخش ستون‌های جلویی و عقبی، در اکثر موارد به دید کامل راننده در سر پیچ‌ها توجه زیادی می‌شود، اما همیشه این امر به درستی پیدا سازی نشده و برخی شرکت‌ها برای بالا بردن ایمنی محصولات تولیدی و نمای ظاهری بهتر، به این نکته مهم توجه نمی‌کنند.

در این رابطه، اگر بخواهیم با یک مثال این موضوع را روشن کنیم،‌ باید بگوییم که بر فرض راننده‌ای با قد بیش از 180 سانتی متر سوار بر یک خودرو می‌شود که این خودرو ستون جلویی کشیده و پهن دارد و در هنگام پیچیدن به طرفین، مخصوصا طرف چپ که بیشتر راننده به آن طرف توجه می‌کند،‌ از دید خوبی بر خوردار نیست که همین مسئله باعث بالا رفتن احتمال تصادفات می‌شود.

حال به سراغ معرفی 5 مدل از خودروهای کمتر از 150 میلیون تومان با کمترین دید راننده به طرفین می‌رویم.

1-سیتروئن C3

یکی از خودروهایی که در این لیست نام آن به عنوان مدلی با دید کم راننده در هنگام پیچیدن عنوان شده، سیتروئن C3 است. در این رابطه، باید گفت سیتروئن C3 به عنوان اولین محصول مشترک گروه صنعتی سایپا با برند فرانسوی سیتروئن به شمار می‌رود و در سایت کاشان مونتاژ و به زودی عرضه خواهد شد. یکی از نکات منفی این خودرو، دید کم رانندگان نسبتا قد بلند در هنگام پیچیدن به طرفین است، زیرا ستون این مدل به صورتی طراحی شده که لچکی شیشه جلو در مجاورت آن به بهترین شکل ممکن جای گیرد و همین موضوع باعث شده است تا دید راننده در سر پیچ‌ها، کم و محدود باشد. (سیتروئن C3 از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید 163 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور است)

2-چری آریزو 5

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان از آن به عنوان خودرویی با دید کم راننده در هنگام پیچیدن یاد کرد، چری آریزو 5 نام دارد. چری آریزو 5 به دلیل طراحی ستون‌های کشیده در قسمت جلویی و ارتفاع سقف کم، رانندگان با قدی نسبتا بلند در هنگام رانندگی با این مدل در سر پیچ‌ها، با مشکل دید کم رو به رو خواهند بود.

3-ام وی ام x22

از دیگر اتومبیل‌هایی که می‌توان از آن به عنوان یک خودرو با دید کم راننده در سر پیچ‌ها یاد کرد، ام وی ام x22 نام دارد. ام وی ام x22 به دلیل طراحی کشیده ستون‌های جلویی و پهن بودن آن‌ها، یک راننده با قد نسبتا بلند، بدون شک برای پیچیدن با این خودرو در سر پیچ‌ها با مشکل رو به رو خواهد شد.

4-جیلی GC6

یکی دیگر از خودروهایی که در این لیست به عنوان مدلی با دید کم راننده در سر پیچ‌ها، نام آن به چشم می‌خورد، جیلی GC6 است. جیلی GC6 توسط شرکت خودروسازان بم مونتاژ و عرضه شده و یک سدان اقتصادی ارزان محسوب می‌شود. همانند دیگر مدل‌های نام برده شده، جیلی GC6 به دلیل وجود ستون‌های جلویی پهن و کشیده، از دید نسبتا کمی در سر پیچ‌ها برخوردار است.

5-دانگ فنگ h30

یکی دیگر از خودروهایی که نام آن در این لیست به عنوان مدلی با دید محدود راننده در سر پیچ‌ها، از آن یاد شده، دانگ فنگ h30 نام دارد. همانند سایر اتومبیل‌های موجود در این مطلب، ستون‌های جلویی این مدل نیز کشیده بوده و به دلیل نوع صندلی‌ها و قرار گیری راننده، افراد قد بلند در هنگام رانندگی با دانگ فنگ h30 در سر پیچ‌ها، همواره با مشکلی همچون دید محدود رو به رو خواهند بود.

 

2 دیدگاه
  1. روح ا... می گوید

    چینی دیگه نمونده از قلم افتاده باشه

  2. مهران می گوید

    سمند از قلم افتاد .اونهم زیر ۱۵۰ تومنه! میدان دید سمند که خیلی هم کاربرد داره واقعا روی مخه! خواهشن قبل ازاینکه شاسی بلندشو تولید کنید همین عیبش رو برطرف کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.