مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل بعدی آئودی Q5 با موتوری قدرتمند عرضه می‌شود

محصولات کمپانی صاحب نام آئودی همیشه جذاب بوده و هواداران بسیاری دارند. به تازگی اخبار جدیدی در مورد نسل جدید کراس اوور آئودی Q5 منتشر شده است که مهم ترین آن بهره گیری از یک موتور قدرتمند RS است. نسل جدید این خودرو دوباره از سوی طراحان این کمپانی باز طراحی شده و یک کراس اوور جمع و جور را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. بدنه خودرو و استایل آن را باید طرحی دانست که کمی از نسل دوم Q7 قرض گرفته شده است.

audi-sq5_tdi_plus_2016-970x0

شاسی این محصول نیز از نسل جدید Q7 به عاریه گرفته شده است و این محصول با کم کردن وزن خود (حدود 220 پوند) توانسته است خودرویی چابک‌تر باشد. از سوی دیگر پورشه ماکان نیز سیستم تعلیق خود را به Q5 جدید آئودی قرض داده است.

اما موضوع خوب و جذاب این خودرو همانطور که گفته شد، موتور Q5 است. به گزارش خبرگزاری AutoBild این خودرو نمی‌خواهد با موتوری که تنها توان تولید 300 اسب بخار را دارد، نسل جدید لقب گیرد. در واقع زیر کاپوت این محصول یک موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر از نوع توربوشارژر قرار دارد که می‌تواند تا 400 اسب بخار قدرت تولید کند.

بهره گیری از سیستم AWD در کنار یک گیربکس اتوماتیک خاص رانندگی را بیش از پیش لذت بخش می‌کند. این محصول که به RSQ5 مشهور خواهد شد عملکردی شبیه و برابر با BMW X3 M خواهد داشت. همچنین پورشه ماکان توربو نیز یک رقیب بسیار نزدیک برای RSQ5 آئودی خواهد بود.

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پاریس در سپتامبر سال 2016 به نمایش در خواهد آمد و عرضه آن احتمالا به اواخر سال آینده میلادی و یا ابتدای سال 2017 موکول خواهد شد. آئودی قصد دارد تا با عرضه Q5 و Q7 جدید خود فروش و درآمد خود را تغییر دهد.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا