Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

شرکت آئودی بالاخره به سگمنت کوپه-شاسی بلند ورود کرد!

قرار است پرچم‌دار جدید سری Q شرکت آئودی در پایتخت کشور اسلواکی یعنی براتیسلاوا به تولید برسد.

بیش از 10 سال، از ابداع کلاس جدید شاسی بلندهای کوپه لوکس X6 توسط شرکت آلمانی بی ام و می‌گذرد. حالا در سال 2018 شرکت آئودی نیز تصمیم گرفته تا با ساخت اولین خودروی خود در این کلاس به بی ام و بپیوندد. خودرویی که نسبت به هم‌رده‌های سری Q خود یک سرو گردن بالاتر بوده و به مشتریانش دو مورد عالی یکی برتری یک خودروی کوپه 5 درب و دیگری نیز قابلیت‌های فراوان یک خودروی شاسی‌بلند را عرضه می‌کند.

این پرچم‌دار جدید به‌احتمال‌زیاد در ابعاد همان Q7 آئودی ساخته‌شده اما به لطف طراحی شیب‌دار سقف، کمی پایین‌تر از آن به نظر می‌رسد. همچنین بافاصله محوری در حدود 3 متر فضای داخلی سخاوتمندانه‌ای را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد.

اگر بخواهیم از دیدگاه طراحی به این خودرو نگاهی بیندازیم، می‌توان گفت که Q8 از مدل‌های دیگر این سری به‌صورت واضح قابل‌تشخیص و تمایز بوده و این تمایز به خاطر زبان طراحی جدید این شرکت در خودروهای جدید خود است. طراحی جدیدی که در قسمت جلویی آن شاهد یک جلوپنجره بزرگ و زیبا که توسط 6 خط عمودی تزئین شده‌اند هستیم.

جلوپنجره این خودرو همچنین بر روی طراحی چراغ‌های ماتریکسی و جدید این خودرو نیز تأثیر گذاشته و چهره‌ای جدید به نمای جلویی این خودرو بخشیده است.

شرکت آئودی قول داده است که این خودرو در بحث رانندگی و تجربه‌ای که از آن در ذهن سرنشینان باقی خواهد ماند یک تجربه بی‌نظیر و فوق‌العاده بوده و این تجربه نیز بیشتر به لطف پلتفرم آلومینیومی مقاوم آن است. پلتفرمی که به این خودرو وزن 2,145 کیلوگرمی بخشیده و با موتور 3 لیتری TDI قرارگرفته زیر کاپوت آن، ضریب درگی برابر با 0.34 دارد.

موتور 3 لیتری V6 TDI به‌کاررفته در Q8،286 اسب بخار (213 کیلووات) قدرت را در کنار 600 نیوتون متر گشتاور به چهارچرخ این خودرو منتقل کرده و این انتقال قدرت نیز از طریق جعبه‌دنده خودکار تیپ ترونیک 8 سرعته در کنار سیستم Quattro AWD آئودی صورت می‌گیرد. شتاب صفرتا 100 کیلومتر آن نیز تنها 6.3 ثانیه است.

رونمایی از این پرچم‌دار جدید آئودی نیز در نیمه سوم سال جاری میلادی در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بوده و فروش آن در بازار ایالات‌متحده از اوایل 2019 شروع خواهد شد.

 

 

منبع Motor 1
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.