مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت تویوتا سوپرا فاش شد؛ 63 هزار دلار بهای محصول جدید تویوتا!

به تازگی اطلاعاتی در رابطه با قیمت تویوتا سوپرا منتشر شده است. بر اساس شایعات این محصول جدید تویوتا در ایالات متحده آمریکا با قیمت 63500 دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. در گذشته تویوتا اعلام کرده بود که خودروی کوپه آینده این شرکت قیمت بالایی خواهد داشت.

اطلاعات جدید تایید نشده‌اند با این حال گفته می‌شود که قیمت این خودرو توسط یک منبع معتبر در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. علاوه بر قیمت شاهد انتشار مشخصات فنی این خودرو نیز هستیم.

در گذشته اعلام شده بود که در این خودرو از موتور 3.0 لیتری بی‌ام‌و استفاده خواهد شد. این موتور 6 سیلندر خطی از توربوشارژر بهره می‌برد و قادر به تولید 335 اسب بخار (250 کیلووات) قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور است. این موتور می‌تواند سرعت نسل جدید تویوتا سوپرا را در مدت زمان 4.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

برخی از شایعات به استفاده از موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر به همراه توربوشارژر در نسخه پایه این دستگاه اشاره کرده بودند. این موتور قدرتی برابر با 248 اسب بخار (185 کیلووات) در اختیار راننده قرار می‌دهد. گفته می‌شود وزن این خودرو برابر با 1496 کیلوگرم است.

قیمت تویوتا سوپرابر اساس فروم Supra MkV این خودرو کوپه از تکنولوژی‌های فراوانی بهره می‌برد. این خودرو به کیلومترشمار دیجیتال، هدآپ دیسپلی، سیستم کمک راننده و سیستم ناوبری مجهز می‌شود. به نظر‌ می‌رسد تویوتا از سیستم iDrive بی‌ام‌و در نسل جدید سوپرا استفاده کند البته طراحی آن در این خودرو تغییر خواهد کرد.

این احتمال وجود دارد که اطلاعات مربوط به قیمت تویوتا سوپرا جعلی باشد چرا که در یک فروم منتشر شده است. لازم به ذکر است؛ اعضای این فروم در رابطه با اطلاعات منتشر شده ناراضی هستند.

در صورتی که قیمت تویوتا سوپرا برابر با 63500 دلار باشد، خریداران می‌توانند نسبت به خرید خودروهای دیگر این شرکت اقدام کنند. لکسوس RC F یکی از محصولاتی محسوب می‌شود که ارزش خرید بالاتری در مقایسه با تویوتا سوپرا 63 هزار دلاری دارد.

لکسوس RC F قیمتی برابر با 64500 دلار دارد با این حال قدرت آن را یک موتور 8 سیلندر با حجم 5.0 لیتر تامین می‌کند. این موتور قدرتی برابر با 467 اسب بخار (348 کیلووات) در اختیار راننده قرار می‌دهد. در حالی که این خودرو در مقایسه با نسل جدید تویوتا سوپرا نزدیک به 295 کیلوگرم سنگین‌تر است، سرعت آن در مدت زمان 4.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ثانیه می‌رسد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا