مکمل بنزین
گوناگونخبر

دردسر جدید: آتش سوزی تسلا مدل S هنگام شارژ در نروژ!

در حوزه فناوری اطلاعات زیاد شنیده‌ایم که اسمارت فون‌ها در هنگام شارژ آتش گرفته‌اند و یا هنگام مکالمه در دستان کاربر حتی منفجر شده‌اند؛ اما این رویداد نه چندان دل‌چسب دیگر تنها متعلق به حوزه آی‌تی نیست و با حضور خودروهای الکتریکی باید شاهد این چنین اتفاقاتی در صنعت خودرو نیز باشیم.

بحث در مورد کمپانی تسلا و محصولات الکتریکی‌اش این روزها بسیار داغ است؛ اما خب حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند. یکی از محصولات خاص و مناسب این کمپانی شب سال نو، در هنگام شارژ دچار آتش سوزی شد. روز گذشته در یکی از ایستگاه‌های شارژ فوق‌العاده یا SuperCharger در کشور نروژ، یک دستگاه تسلا مدل S در اواسط شارژ گیری دچار آتش سوزی کلی شده و مسئولین ایستگاه پس از خاموش کردن آن، خودرویی که تماما سوخته بود را از آنجا خارج کردند.

2015-Tesla-Model-S

خوش بختانه به دلیل اینکه صاحب این وسیله نقلیه، در هنگام شارژ خودروی خود را برای انجام چند کار شخصی ترک کرده بود این حادثه هیچ مصدومی بر جای نگذاشت؛ اما خب این اتفاق به هیچ وجه برای این کمپانی صاحب نام نمی‌تواند اتفاق مناسب و جالبی تلقی شود.

یکی از افسران پلیس نروژ در این مورد می‌گوید:

شب گذشته ساعت 2.29 دقیقه در مورد آتش سوزی یک خودرو در نزدیکی یکی از کافه‌های شهر به ما اطلاع رسانی شد؛ اما هنگامی که ما و خودروهای آتش نشانی به محل اعزام شدیم، دیدیم که مسئولین ایستگاه شارژ خودروی سوخته را خود به بیرون منتقل کرده‌اند و مسئولین اورژانس نیز در محل حاضر هستند.

دلیل این آتش سوزی هنوز به طور کامل مشخص نیست اما پلیس این موضوع را به تسلا و سیستم شارژ سریع آن مربوط می‌داند. پس از این اتفاق نیز مسئولین پلیس و ایستگاه شارژی که در آن این اتفاق رخ داده بود در توییتی اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی شارژ سریع خودروی‌های تسلا امکان پذیر نخواهد بود. تسلا نیز وعده داده است که به زودی این واقعه را به طور کامل بررسی کرده و نتایج آن را برای اطلاع عموم منتشر خواهد کرد.

این اولین بار نیست که محصولات تسلا در آتش می‌سوزند. چند سال پیش نیز یک مدل دیگر تسلا هنگام توقف در گاراژی در تورنتو پیش از شارژ دچار آتش سوزی شدید شد. به نظر می‌رسد که حضور یک نیروی آتش نشانی در تمامی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی از این به بعد ضروری به نظر می‌رسد.

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا