مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

6 مورد از زشت‌ترین خودروهای تاریخ اروپا را بشناسید

در مورد طراحی خودروها این غول‌های آهنی دوست داشتنی، تاکنون زیاد صحبت کرده‌ایم. حال می‌خواهیم باز هم به زشت‌ترین خودروهای تاریخ، این بار در اروپا بپردازیم. البته شاید شما با دیدن این خودروها بگویید این محصولات از پراید و سمند ما زیباتر هستند! خب ما در مورد اروپا صحبت می‌کنیم! با چرخان همراه باشید.

BMW ISETTA

این محصول کمپانی بی‌ام‌و یکی از زشت‌ترین و عجیب‌ترین محصولات کل تاریخ اروپاست! این خودرو در اواسط دهه 1950 میلادی تولید شد که درب ورودی آن در جلوی خودرو قرار داشت. فرمان این خودرو به درب متصل شده بود و ظاهر این محصول به طور کلی شبیه به یک تخم مرغ بود!

BMW-Isetta-300

موتور ISETTA در واقع پیشرانه یک موتورسیکلت بود و حداکثر سرعت آن نهایتا به 50 مایل در ساعت می‌رسید. این خودرو یکی از پر فروش‌ترین خودروهای با موتور یک سیلندر در جهان به شمار می‌رود و اولین وسیله نقلیه‌ای‌ست که مصرف سوخت ترکیبی آن برابر 3.6 لیتر در هر صد کیلومتر است.

این خودرو که هنوز هم در برخی نقاط استفاده می‌شود، قیمتی بین 20 تا 30 هزار دلار دارد.

CITROEN 2CV

ظاهر ماشین برایتان کمی آشناست، این‌طور نیست؟ این محصول قدیمی سیتروئن نیز یکی از زشت‌ترین محصولات این کمپانی اروپایی است. این خودرو که اصلا ظاهر زیبایی ندارد از یک موتور هوا خنک بهره می‌برد.

Citroen-2CV

این محصول به عنوان یکی از ارزان‌ترین محصولات بازار در زمان خود شناخته می‌شد. 2CV به دلیل مصرف سوخت بسیار پایینش و البته موتور ساده و بی خرجی که داشت (با قدرت تنها 9 اسب بخار) به عنوان چتری بر روی 4 چرخ شناخته می‌شد. این خودرو برای اولین بار در سال 1949 و در فرانسه تولید شد و برای اولین بار از یک طراحی مینیمالیستی بهره می‌برد.

1970 Lancia Stratos HF Zero

این محصول نیز یکی از عجیب‌ترین و زشت‌ترین خودروهای اروپاست که معلوم نیست با الهام از چه چیزی طراحی شده است. این خودرو برای اولین بار در سال 1970 و در نمایشگاه اتومبیل تورین رونمایی شد. این خودرو با یک موتور V4 با قدرت 115 اسب بخار عرضه گشت. این پیشرانه در زیر یک پوشش مثلثی شکل در وسط خودرو جای گرفته بود.

1970-Lancia-Stratos-HF-Zero-from-the-Bertone-Museum

اگر چه قدرت این خودرو در زمان خود نیز پایین به شمار می‌رفت، اما نقطه مهم و قابل توجه آن دیزاین خاص و بهره گیری از شیشه‌های عجیب و حافظ محیط زیست بر رویش بود. شاید نزدیک‌ترین خودروی این روزهای بازار به این محصول را از دید مشخصاتش، بتوان Tesla Model S دانست.

1970 Ferrari (Pininfarina) 512 S Modulo

ظاهر این دستگاه نیز نشان می‌دهد که با یکی از عجیب‌ترین و زشت‌ترین خودروهای اروپا روبرو هستیم. این خودرو برای رونمایی در نمایشگاه خودرو 1970 ژنو تولید شد و بدنه منحصر به فرد آن بر روی شاسی فراری 512S قرار گرفت.

1970-Ferrari-512-S-Modulo

این خودرو برای طراحی خاص بیش از 20 جایزه متفاوت از جشنواره‌های مختلف را برنده شد. موتور این خودروی خاص یک نمونه V12 با توان تولید 550 اسب بخار قدرت بود. حداکثر سرعت این فراری تا 354 کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسید. این خودرو سرعت صفر تا صد کیلومتر را تنها در عرض 3.1 ثانیه طی می‌کرد.

Reliant Robin

یک محصول عجیب و بسیار زشت از یک کمپانی انگلیسی که از سال‌های 1973 تا 2002 در خیابان‌های اروپا تردد می‌کرد. این خودرو دارای تنها یک چرخ جلو بود و همین باعث می‌شد تا چرخیدن و دور زدن این خودرو را بسیار سخت کند.

1981-Reliant-Robin-Super

در هنگام تولید این محصول، سه نسخه متفاوت از آن تولید شد. این خودرو یکی از معروف‌ترین محصولات فایبرگلاسی دنیا نیز به شمار می‌رود. موتور این محصول 850 سی سی قدرت داشته و سرعت صفر تا صد کیلومتر آن نزدیک به 14 ثانیه زمان لازم داشت. حداکثر سرعت این سه چرخه انگلیسی 130 کیلومتر در ساعت بود.

Messerschmitt KR200

چه بگویم! یک خودروی آلمانی زشت و بد قواره که در سال‌های 1955 تا 1964 تولید شد. پیشرانه این خودرو 191 سی سی قدرت داشت و توان آن تنها 9.9 اسب بخار بود!

1955-Messerschmitt-KR200

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا