مکمل بنزین
گوناگونخبر

ولوو V60، یک استیشن لوکس

برخی می گویند که ولوو پیشگام در تولید خودروهای واگن لوکس است و بدون تردید برخی از خودروسازان آلمانی در ارتباط با صحت این استدلال نظر متفاوتی دارند اما این نگرش چندان مهم نیست. مهم آن است که مالکان خودروهای استیشن ولوو از خرید خود راضی و خرسند هستند. برای سنجش محبوبیت خودروهای ولوو باید به سوئد و اروپا سفر کرد و با تعدد این خودروها در جاده‌ها روبرو شد. در بسیاری از بازار‌های مهم مانند استرالیا خودروهای شاسی‌بلند جایگاه ویژه‌ای دارند و V60 باعث می‌َشود نیاز این افراد نیز تامین شود چرا که شما با ترکیبی از SUV، استیشن و سدان روبرو هستید.

تیپ T6 این خودرو از یک موتور 2.0 لیتری سوپرشارژر بهره می‌برد که 228 کیلو وات قدرت تولید می‌کند، اما گشتاور 400Nm آن کمی شک برانگیز است. بنابر ادعای ولوو، V60 ىر 5.8 ثانيه‌ از شتاب صفر به 100 كيلومتر بر ساعت می‌رسد. یکی از دلایل اصلی خرید استیشن V60 فضای جادار کابین مخصوصا برای خانواده‌های پرجمعیت است. در بحث نمای خارجی، چراغ‌های جدید با لامپ‌های زیبا در بخش جلو و عقب دیده می‌شوند که با حفظ اصالت طراحی ولوو، چهره‌ای لوکس به خودرو بخشیده‌اند.

در V60 بیشتر بیشتر قابلیت‌های پویا و رانندگی با یک محصول لوکس و راحت مدنظر قرار گرفته که در برخی موارد از برادر بزرگتر خود یعنی کراس‌اور  XC60 بهتر ظاهر می‌شود. از لحاظ کابین V60 در کلاس خود منحصر به فرد است. سیستم سرگرمی با صفحه نمایش 9 اینچی کمی کند است و نمی‌تواند ایده‌آل باشد مخصوصا زمانی که متوجه خواهید شد برای کنترل تهویه و گرمکن صندلی‌ها باید از آن استفاده کنید. موتور را روشن کنید و بر روی بزرگراه حرکت کنید در این صورت به سرعت متوجه خواهید شد که V60 بسیار آرام و بی‌صدا است و سیستم چهارچرخ مترح این مدل باعث می‌شود در شیب‌های تند عملکرد نسبتا بهتری داشته باشد اما چیزی که بسیار به چشم می‌آید موتور کم جنب و جوش V60 است.

کیفیت سواری را نمی‌توان با آلمانی‌های بنز و بی‌ام‌و مقایسه کرد و سواری در جاده‌های صاف و هموار اروپا چندان نرم نیست حال تصور اینکه در جاده‌های استرالیا چگونه عمل خواهد کرد، کمی نگران کننده می‌شود. بر اساس بررسی سایت خودرو caradvice، ولوو  V60 از 10 نمرهف امتیازات زیر را کسب کرده است:

کارایی: 7.4
کیفیت سواری: 7.6
هندلینگ: 7.5
فناوری و تجهیزات: 8.1
راحتی: 8.7
راندمان سوخت: 7.8
ایمنی: 8.7
ارزش خرید: 8.2

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا