مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال ورود چین به بازار ایالات متحده تا سال 2020!

کشور چین که چند سالی است باقدرت در حال پیگیری اهداف خود در حوزه صنعت خودروسازی است، حالا یکی از بزرگ‌ترین اهداف خود را ورود به بازار ایالات‌متحده دانسته و حالا انتظار می‌رود که یک استارتاپ چینی بتواند این مأموریت را به پایان برساند.

در این نوشتار کوتاه بحث را جلوتر برده و فرض می‌کنیم که شما خودروساز چینی Byton را می‌شناسید. اگر هم تابه‌حال اسمی از آن به گوشتان نخورده است به این خاطر بوده که این شرکت، تاکنون هیچ خودرویی را به تولید نرسانده است.

بایتون استارتاپی است که در پی تولید خودروهای برقی تا سال 2019 و رقابت با شرکت‌های جهانی در بازارهای جهانی به‌علاوه بازار ایالات‌متحده است. با بازگشت به اولین ماه سال 2018 یعنی ژانویه که نمایشگاه وسایل الکترونیکی سال 2018 برگزارشده بود، این شرکت یک کراس اوور برقی که حرف‌های زیادی برای گفتن داشت را رونمایی کرد.

حالا بایتون اعلام کرده است که این شرکت مبلغ 500 میلیون دلار را در مدل‌های سری B خود سرمایه‌گذاری کرده است. تعدادی از سرمایه‌گذاران ازجمله FAW، هولدینگ Tus و شرکت باتری‌ساز CALT نیز برای جهانی‌شدن این استارتاپ در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و دایره سرمایه‌گذاری این شرکت بلندپرواز چینی را تشکیل داده‌اند. استارتاپی که اعلام کرده است قرار است خط تولید خود را درنانجینگ چین راه‌اندازی کند.

بایتون همچنین اعلام کرده است که قصد دارد نسخه اولیه‌ای از این خودرو را در نیمه اول سال 2019 ساخته و مدل‌های تولیدی برای مشتریان نیز تا اواخر 2019 به تولید خواهند رسید. بااین‌وجود ما می‌توانیم اولین خودروی چینی را در سال 2020 باقیمت پایه 45,000 دلار در خیابان‌های آمریکا ببینیم.

مدل سدان این شرکت بعد از مدل شاسی‌بلند یعنی در سال 2021 و مینی ون نیز در 2022 بعد از سدان به مرحله تولید خواهد رسید.

این خودروی شاسی‌بلند همچنین می‌تواند 272 اسب بخار قدرت تولید کرده و با یک‌بار شارژ کامل مسافت 402 کیلومتر را بپیماید. نسخه دو موتوره این خودرو نیز می‌تواند قدرت قابل‌قبول 476 اسب بخار را تولید کرده و خود را یک خودروی قابل‌رقابت با دیگر مدل‌های قدرتمند بازار قرار دهد.

درنهایت نیز می‌توان گفت که شرکتی با سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری، چیزی فراتر از یک رؤیای ذهنی و بلندپروازی‌های یک شخص خاص باشد و این استارتاپ راه همواری را برای موفقیت در این صنعت، پیش روی خود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا