Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

هر آنچه باید راجع به برلیانس سری 300 بدانید را از چرخان بپرسید!

همان‌گونه که می‌دانید، وب سایت تحلیلی خبری چرخان مدتی است که سرویسی به نام راهنمای خرید و مشاوره را در رابطه با خودروهای موجود در بازار ایران طرح ریزی کرده است که در این بخش، شما علاقمندان می‌توانید اطلاعاتی را راجع به هر یک از خودروهای موجود در کشور به دست آورید.

حال در جدیدترین بررسی انجام شده در این بخش، به سراغ یکی از محصولات نسبتا پر فروش بازار به نام برلیانس سری 300 می‌رویم و مدل‌های مختلف این اتومبیل را که در بازار داخلی کشور حضور دارند را معرفی و ارزیابی خواهیم کرد.

1-معرفی کلی برلیانس سری 300

در رابطه با معرفی کلی این سری از خودروهای برلیانس باید گفت که دو خودرو H320 و H330 در این سری قرار دارند که مدل 320 یک هاچ بک شهری و مدل 330 یک سدان اقتصادی هستند. این دو خودرو نخستین بار در سال 1394 به واسطه همکاری گروه خودروسازی سایپا (پارس خودرو) با برند چینی برلیانس، به عنوان دو محصول ارزان قیمت وارد بازار داخلی کشور شدند و از آن زمان تاکنون دو مدل H320 و H330 توانسته‌اند آمار فروش خوبی را به خود اختصاص دهند.

2-طراحی بیرونی و درونی برلیانس سری 300 چگونه است؟

پیرامون طراحی بیرونی این سری از خودروهای برلیانس باید گفت که مدل H320 و H330 دارای طراحی ظاهری نسبتا بروزی هستند و در دیدگاه کلی مشتریان جوان و میان سال در سالیان اخیر اسقبال خوبی را از این دو خودرو به عمل آورده‌اند و این موضوع به خودی خود ثابت می‌کند که نمای بیرونی این سری از خودروهای برلیانس مورد علاقه مشتریان ایرانی بوده و می‌توان از آن‌ها به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای خوش قیمت یاد کرد.

پس از نمای ظاهری، نوبت به طراحی داخلی و کابین این سری از خودروهای برلیانس می‌رسد که در این رابطه، باید گفت که همچون نمای ظاهری، طراحی داخلی و کابین H320 و H330 نسبت به قیمت آن‌ها در بازار داخلی کشور و در مقایسه با سایر رقبا، خوب ارزیابی شده و کیفیت متریال استفاده شده در ساخت کابین، ادوات و ابزارک‌ها با توجه به کیفیت مونتاژ بسیار خوب شرکت پارس خودرو، قابل قبول قلمداد می‌شود.

3-پیشرانه و عملکرد برلیانس سری 300 چگونه است؟

پیرامون پیشرانه استفاده شده در این سری از خودروهای برلیانس باید گفت که نمونه قبلی H320 و H330 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بود که این موتور قادر به تولید 103 اسب بخار و 138 نیوتن متر گشتاور بود. اما در سال گذشته (1396) نمونه ارتقا یافته از پیشرانه این دو خودرو معرفی شد که حجم آن به 1650 سی‌سی ارتقا یافته و قدرت تولید آن نیز به 114 اسب بخار و 154 نیوتن متر افزایش یافت که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلو (FWD) این دو مدل منتقل می‌شود.

در زمینه عملکرد دو خودرو H320 و H330 نیز باید بدین صورت بگوییم که این دو مدل برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، در بهترین شرایط (گیربکس دستی و ارتفاع پایین از سطح دریا) به زمانی در حدود 13.2 الی 13.7 ثانیه نیاز داشته و حداکثر سرعت آن در حدود 185 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، میزان مصرف سوخت دو مدل H320 و H330 در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با 6.8 الی 7.0 اعلام شده است. (گنجایش باک بنزین این دو مدل، برابر با 55 لیتر است)

4-امکانات رفاهی و ایمنی برلیانس سری 300 به چه صورت است؟

در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی این سری از محصولات برلیانس باید گفت که دو مدل H320 و H330 در بالاترین سطح از امکانات خود، دارای مواردی همچون ترمزهای جلو و عقب دیسکی (ABS – EBD)، کیسه هوای سرنشینان جلو، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف، بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، آینه‌های جانبی برقی، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارتر و … هستند.

5-قیمت مدل‌های مختلف برلیانس سری 300 در بازار چقدر است؟

 برلیانس H320 دنده دستی با مدل ساختاری ۱۳۹۷ دارای قیمتی برابر با 62 میلیون تومان است.

برلیانس H320 دنده اتوماتیک با مدل ساختاری ۱۳۹۷ دارای قیمتی برابر با 72 میلیون تومان است.

برلیانس H330 دنده دستی با مدل ساختاری ۱۳۹۷ دارای قیمتی برابر با 61 میلیون و 600 هزار تومان است.

برلیانس H330 دنده اتوماتیک با مدل ساختاری ۱۳۹۷ دارای قیمتی برابر با 77 میلیون و 700 هزار تومان است.

(قیمت‌های اعلام شده در این بخش مربوط به تاریخ 97/03/27 هستند)

6-استهلاک و هزینه‌های جانبی برلیانس سری 300 به چه صورت است؟

پیرامون استهلاک و هزینه سرویس‌های دوره‌ای این سری از خودروهای برلیانس باید گفت که دو مدل H320 و H330 در هر 5150 الی 5500 کیلومتر، نیازمند بررسی و سرویس‌های دوره‌ای بوده که این موارد شامل هزینه‌ای برابر با 135 الی 160 هزار تومان است.

همچنین، لازم به ذکر است که قیمت هر جفت لاستیک این دو خودرو که دارای سایزی برابر با 195 هستند، برابر با 375 الی 400 هزار تومان توسط شرکت‌های تایر ساز ایرانی همچون بارز، کویر، دنا و … اعلام شده است. در زمینه بیمه نامه نیز باید بگوییم که اگر شخصی یکی از این دو خودرو را به صورت صفر کیلومتر (در این بخش مدل اتوماتیک مد نظر است) خریداری نماید، می‌بایست برای بیمه شخص ثالث خودرو خود به مدت 12 ماه و با سقف پوشش مالی 7 میلیون و 700 هزار تومان، مبلغی برابر با یک میلیون و 640 الی یک میلیون و 690 هزار تومان را طبق اعلام شرکت‌های بیمه داخلی همچون آسیا، معلم، دانا، پارسیان و … پرداخت کند.

 

7-معایب برلیانس سری 300 چیست؟

در زمینه معایب این سری از خودروهای برلیانس باید این نکته را خاطر نشان کرد که به گفته مالکان این دو خودرو، اتومبیل‌های مذکور دارای معایبی همچون قطعات مصرفی گران قیمت نسبت به رقبا ایرانی، سواری نسبتا خشک، گیربکس قدیمی در نمونه اتوماتیک، افت قیمت نسبتا زیاد در بازار دسته دوم و … هستند.

8-خدمات پس از فروش

شرکت پارس خودرو وظیفه مونتاژ و عرضه این محصولات را به بازار داخلی کشور بر عهده داشته و با توجه به نمایندگی‌های گسترده پارس خودرو و ساپیا در سرتاسر کشور، مشتریان علاقمند به خرید این دو خودرو می‌توانند با خیال آسوده نسبت به به خرید اتومبیل‌های مورد نظر اقدام نمایند.

در پایان، لازم به یاداوریست که در صورت به‌وجود آمدن هرگونه سوال در بخش‌های مختلف سرویس بررسی و مشاوره خرید خودرو، می‌توانید نظرات و سوالات خود را در انتهای هر مطلب مطرح و جواب کارشناس مورد نظر را دریافت نمایید.

6 دیدگاه
  1. حامد می گوید

    صفر تا ۱۰۰برلیانس دستی با موتور ۱۵۰۰ تو سایتهای خارجی ۱۱.۵ زدن، برلیانس اتومات حدود ۱۳ ثانیه میره
    شما موتور جدید دنده دستی رو تو بهترین شرایط بالای ۱۳ ثانیه نوشتید
    اگه تست شتاب گرفتید یه مقاله بذارید اگه منبع دیگه ای دارید رفرنس بدید

  2. 206//320 می گوید

    سلام ۲۰۶ دارم .تمام جهات را که در نظر بگیریم(هندلینگ.کیفیت ادوات.ایمنی.خدمات پس از فروش.کلاس خودرو و…) آیا قابل توجیح است که به جای ماشینم h320 بخرم ؟
    گیربکس اتومات جدید ۴ سرعته است یا ۵ سرعته ؟

    1. حامد می گوید

      یکم توضیح میدادید: اگه ماشین نداشتید با در نظر گرفتن همه جهات (قیمت ،کیفیت، خدمات پس از فروش و …) برلیانس بهتره
      ولی اگه الان ۲۰۶ خودت سالمه مشکلی نداره عوض نکن مخصوصا اگه مدلهای قدیمیشه

  3. حامد می گوید

    با سلام
    شتاب برلیانس با موتور ۱۶۵۰ در مدل دنده دستی چه قدره؟

  4. مجید محمدی فر می گوید

    سلام،موتور ۱۶۵۰ساخت کجاهستش برلیانس.

  5. علیرضا رحمانی می گوید

    ساخت چین و با همکاری گروه میتسوبیشی ژاپن تولید می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.