مکمل بنزین
گوناگونخبر

رانندگی زنان عربستانی آزاد شد!

یکشنبه گذشته برای اولین بار زنان عربستانی توانستند بدون نیاز به همراهی یک مرد پشت فرمان خودروها بنشینند و رانندگی کنند. در مهر ماه سال گذشته، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان حکم رفع ممنوعیت رانندگی زنان کشورش را داد ولی حدود ۹ ماه از اجرایی شدن این حکم زمان برد تا اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد ولیعهد جدید عربستان قصد دارد فضای محدود و بسته این کشور را باز کند. تا چندین ماه پیش زنان عربستانی نمی‌توانستند در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌ها حضور داشته باشند ولی این محدودیت نیز در این چند وقته رفع شد و زنان عربستانی توانستد حق عادی خود را برای داشتن تماشای زنده بازیهای را به طور مستقیم بدست آورند. حالا با رفع ممنوعیت رانندگی زنان به نظر می‌رسد بسیاری از خودروسازان مشهور جهان به بازار خودروهای عربستان وارد شوند.

در حال حاضر خودروسازان بزرگی مانند تویوتا، هوندا، فولکس‌واگن، بی‌ام‌و و آئودی اعلام آمادگی حضور در بازار عربستان را کرده‌اند. عربستان سعودی قصد دارد با توجه به سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ وابسته بودن دولت و مردم را به اقتصاد نفتی کم کرده و روی به انرژیهای نو آورد و از این طریق راحتی و آسایش را به میان مردمانش بیاورد. البته زنان عربستانی در ابتدای راه هستند و هنوز مخالفان و موافقان زیادی با رانندگی زنان عربستانی وجود دارند ولی با توجه به رویکرد جدید باید با جامعه جدید عربستان سعودی روبرو شویم. نظر شما درباره این اتفاق برای زنان عربستانی چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا