مکمل بنزین
برگزیده‌هاتماشاخانه

۱۰ نکته جالب درباره کیا K900 (ویدئوی اختصاصی)

خودروی سدان کیا K900 سدان لوکس سایز بزرگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی وارد بازار جهانی شده و تا به امروز توانسته در خط تولید باقی بماند. چندین ماه پیش نیز دومین نسل از این خودرو رونمایی شد. سدان لوکس K900 یکی از رقبای سری S مرسدس آلمانی به شمار می‌آید. در این مطلب ۱۰ نکته جالب درباره این محصول را شرح می‌دهیم، پس همراه چرخان باشید.

۱) طراحی ظاهری

بعضی از کارشناسان ظاهر بیرونی این خودرو را شبیه به یک سگ دانسته‌اند. مهندسان کیا بر این باورند که بدنه این خودرو بسیار قوی و شیک طراحی شده است ولی شاید در وهله اول سادگی این خودرو زیاد نتواند توجه همگان را به خود جلب کند.


۲) جلو پنجره

جلو پنجره K900 مشبکی طراحی شده؛ بطوریکه از ۱۷۶ سلول تشکیل شده و توانسته همانند دهان ببر جلوی خودرو هنرنمایی کند.


۳) ایمنی

از نظر ایمنی کیا K900 امن و بسیار قابل اعتماد است که مجهز به دستیار نگه‌داری خودرو در مسیر رانندگی مستقیم، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو، سیستم پایش راننده در حین رانندگی، هشدار عبور و برخورد از عقب خودرو با اشیا و … است.


۴) پیشرانه

جالب است بدانید که مهندسان کیا تصمیم گرفته‌اند پیشرانه دیزلی یا هیبریدی برای کیا K900 جدید را تولید نکنند و تنها پیشرانه بنزینی توئین توربو ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری یا ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری به بازار عرضه کرده است.


۵) ساعت

در درون خودرو زیر سیستم سرگرمی و اطلاعات یک ساعت آنالوگ تعبیه شده که نشان از سبک قدیمی کیا دارد و به نوعی می‌خواهد تداعی کننده این موضوع باشد که رقیب سرسخت مرسدس کلاس S هست. این ساعت توسط کمپانی سوئیسی موریس لاکوا است.


۶) سیستم سرگرمی و اطلاعات

یکی از آیتم‌های ضد و نقیض در این خودرو صفحه نمایشگر ۱۲ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی K900 است، چرا که این بخش از خودرو مدرنیته بودن و به روز بودن آن را به یاد مالکش می‌آورد. به علاوه شما می‌توانید گوشی همراه خود را بدون سیم شارژ درون این محصول کیا شارژ کنید و از راه دور می‌توانید یک سری از ویژگیهای خودرو را می‌توانید کنترل کنید.


۷) کیفیت

اگر فکر می‌کنید که این خودرو را می‌توانید با قیمت بسیار پایین خریداری کنید، باید بگوییم تجدید نظر کنید چرا که با قیمت پایه ۵۰ هزار دلاری بهترین مواد چوبی، فلزی و چرمی برای داخل کابین به کار رفته است.


۸) راحتی

زمانی که صحبت از راحتی سرنشینان در داخل خودرو است K900 بالاترین امتیاز را می‌تواند کسب کند؛ چرا که تمام صندلی‌های داخل کابین را می‌توانید به راحتی مطابق میل‌تان تنظیم کنید. همچنین بهترین سیستم صوتی برای داخل خودرو نصب شده است و حتی سرنشینان عقب خودرو دسترسی‌های یکسان مثل تنظیم دمای خودرو همانند سرنشینان ردیف جلو دارند.


۹) رانندگی

کارشناسان کیا اعلام کرده‌اند که این خودرو را تند و تیز طراحی کرده‌اند. از این رو هندلینگ این خودرو در سرعت‌های بالا و جاده‌های ناصاف عملکرد عالی دارد.


۱۰) اسامی متعدد

این محصول از کیا در کشورهای مختلف با نام‌های متفاوتی شناخته شده است، برای مثال در کشورهای آسیای شرقی K9 یا در آمریکا و کانادا K900 و یا در کشورهای دیگر با اسم کیا Quoris شناخته می‌شود.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با سدان لوکس کیا K900 بیشتر آشنا شوید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. طراحی بیرونیش اصلا به زیبایی جنسیس g70 نیست ولی طراحی داخلیش خیلی قشنگ تر و لوکس تر از جنسیس هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا