مکمل بنزین
گوناگونخبر

سواری کوتاه با یک ‌شاسی‌بلند لاکچری؛ لکسوس RX350L!

کمپانی سازنده خودروهای لوکس تویوتا، لکسوس این روزها با قدرت تمام یکه‌تازی می‌کند و خودروهای مجهز به ردیف سوم صندلی باعث شده تا رقیب کاملی برای آئودی Q7، ولوو XC90 باشد. برای خیلی از افراد آینده نگر وجود ردیف‌های بیشتر صندلی‌ها بسیار مهم است چرا که تعداد اعضای خانواده آنها ممکن است رشد داشته باشد. RX350L یک شاسی‌بلند بزرگ از سبد محصولات لکسوس است که شما می‌توانید این خودروی لوکس و اسپرت را با پیشرانه V6 بنزینی و یا هیبریدی drivetrains انتخاب کنید.

خودروی بکار گرفته شده در این تست یعنی RX350L لوکس در حدود 84،700 دلار قیمت دارد. از ظاهر خودروهای لکسوس نمی‌توان هیچ ایرادی گرفت، چرا که واقعا جذاب هستند و با بدنه عضلانی، یک نمونه کامل از طراحی قدرتمند را به‌رخ می‌کشند. داخل کابین RX350L واقعا جذاب و جادار است اما ردیف سوم برای افراد سایز کوچک مناسب‌تر است و تویوتا کیفیت متریال این بخش را نسبت به ردیف اول و دوم، پایین‌تر انتخاب نموده تا از لحاظ هزینه اوضاع به‌کام ‌اش شود.

در کل لکسوس در بخش داخلی همیشه در دسته بهترین‌ها قرار داشته و در RX350L نیز همان روند ادامه پیدا کرده است. تجهیزات ایمنی در این خودرو شامل 10 کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار است که از سرعت بین 10 کیلومتر در ساعت تا 180 کیلومتر در ساعت کار می‌کند، کنترل کروز تطبیقی با رادار ، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم نمایش نقطه کور، هشدار عبور عابر و دوربین دنده عقب هستند که ایمنی کامل را برای شما مهیا می‌کنند.

همچنین صندلی‌های چرمی بسیار زیبا (ردیف اول و دوم) همراه با سیستم گرمکن و سردکن و صندلی راننده با تنظیم برقی، راحتی شما را تضمین می‌کند. اگر می‌خواهید RX350L کامل‌تر باشد، می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر یک دوربین 360 درجه، دمپرهای متغیر با شرایط جاده، چرم با کیفیت‌تر و تریم چوب و یک سیستم صوتی 15 اسپیکره با صفحه نمایش 12.3 اینچی بدست آورید.

پیشرانه V6 با حجم 3.5 لیتری نشان می‌دهد که تویوتا و لکسوس به بازار ایالات متحده بسیار اهمیت می‌دهند. قدرت خروجی 216 کیلو وات در 6300 دور در دقیقه و 358 نیوتن متر گشتاور بین 4600 و 4700 دور در دقیقه است. RX350L به یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و یک سیستم تعلیق (AWD) مجهز شده که آن را تکمیل می‌کنند. مصرف سوخت ترکیبی شاسی‌بلند بزرگ لکسوس بصورت رتکیبی 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا