مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبرداخلی

فروش خودروهای چینی در سراشیبی!

وضعیت کنونی شرکت‌هایی که به مونتاژ خودروهای چینی می‌پردازند چندان مطبوب نیست و به شدت با کاهش تولید و فروش مواجه شده اند. این در حالی است که دو شرکت سایپا و ایران خودرو جان تازه‌ای گرفته‌اند و تولید و فروش آنها رشدی مثبت داشته است.

تنها خودروساز چینی کشور که با رشد روبرو بوده، شرکت مدیران خودرو است، که با رشد 66 درصدی توانسته میزان تولید خود را از 1937 دستگاه در دی ماه سال 93 به 3216 دستگاه برساند.

12

اما باقی شرکت‌ها وضعیت مطلوبی ندارند؛ به عنوان مثال تولید شرکت راین خودرو با کاهش صد در صدی تولید، از 211 دستگاه در دی ماه 1393 به صفر رسیده است.

همچنین کرمان موتور با کاهشی 58.2 درصدی مواجه شده و میزان تولید آن از 4627 دستگاه در دی ماه 1393 به 1932 دستگاه کاهش یافته است.
گروه خودروسازی بهمن نیز با کاهش 85.9 درصدی در میزان تولید روبرو شده است و از تولید 566 دستگاه در دی ماه 1393 به تولید 80 دستگاه رسیده است. این آمار نشان از رشد 2.6 درصدی میزان تولیدات ایران خودرو و همچینین رشد 6.4 درصدی تولیدات سایپا دارد.

این وضعیت در شرایطی به وجود آمده است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که در آینده یکه تاز فروش خودروها در داخل کشور چینی‌ها هستند و سهمی قابل توجه را برای آنها در نظر می‌گیرند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بابا توروخدا یکم به فکر قشر متوسط وحقوق بگیر ازجمله کارمندان ونظامیها باشین این خودروها امید تازه ای به قشر کارمندجماعت داده توروخدا قیمت رو کمترکنید وشرایط قست بندی رو بهترکنید مثلا یک کارمند چطور میتونه باحقوق کمتراز ۲میلیون ماهی یک میلیون ۳۰۰ پرداخت کنه بابت قسط بخدا قشرکارمند واقعا ظلم شده درحقش نه تفریح خوب نه مسافرتای آنچنانی میتونن برن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا