مکمل بنزین
گوناگونخبر

رقیب تسلا به مرحله تولید انبوه می‌رسد

Faraday Future، سازنده خودروهای الکتریکی چینی با کیفیت و با هدف عرضه به بازار آمریکا، تصاویری از اولین نمونه بدنه خودروی آینده خود با نام FF91 را منتشر کرد. این شرکت اعلام کرده که تامین کنندگان آماده‌اند از ماه دسامبر تولید انبوه و تحویل را آغاز کنند.

مدیر عامل بخش تامین قطعات این شرکت از فعالیت‌های آینده به نیکی یاد کرد و گفت خبرهای تازه‌ای در راه خواهد بود. جالب است بدانید که اولین نمونه از اسکلت بدنه این خودروها در آمریکا ساخته شده و به‌نوعی این شرکت را باید آمریکایی-چینی دانست. همچنین شرکت Faraday جزئیات دقیقی از مواد و مراحل ساخت این بدنه منتشر کرده که از مهم‌ترین آنها می توان به بکارگیری بیش از 1500 پرچ در بدنه آلومینیومی و استفاده از تکنولوژی خاص جوشکاری اشاره کرد.

فارادی  ادعا می‌کند که این خودرو از “0-60 مایل در ساعت” (0 تا 96 کیلومتر در ساعت) را “کمتر از سه ثانیه” طی می‌کند و با یک بار شارژ بیش از 300 مایل (483 کیلومتر) را طی خواهد نمود. البته زمانی که در CES 2017 برای اولین بار طرح کانسپت به‌نمایش درآمد، این شرکت ادعا کرد که با 2.59 ثانیه شتاب صفر تا 100، رقیب اصلی تسلا خواهد بود. ثبت سفارش خودروی EV جدید در ابتدای سال جدید باز خواهد شد و تحویل آنها از دسامبر تا اواسط سال 2019 شروع می‌شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا