مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان جوک در بازار خودرو آمریکا شکست خورد!

نیسان جوک از جمله خودروهایی است که در سری محصولات نیسان سابقه فروش بالایی را تجربه کرد و توانست جان دوباره‌ای به فروش کاهش یافته این شرکت ببخشد ولی این خودرو که در سال گذشته دچار یک افت فروش شدید شده است، از خط تولید نیسان برای بازار آمریکا کنار گذاشته شده و از این به بعد خودروهای جدید نیسان به جای این خودرو در بازار آمریکا عرضه خواهند شد.

به گزارش چرخان، شرکت خودروسازی نیسان از جمله شرکت‌هایی است که علیرغم عرضه خودروهای بسیار با کیفیت، هیچ وقت نتوانسته جایگاه ویژه‌ای در بازارهای بین‌المللی داشته باشد. البته این گزارش مدعی عدم فروش محصولات این شرکت نبوده و منظور از آن، حضور نیسان در بین فروش‌های برتر سال است.

نیسان جوکشرکت خودروسازی نیسان در سال 2017 توانسته بود چیزی در حدود 11 هزار دستگاه نیسان جوک را در بازار آمریکا به فروش برساند، در سال 2018 با کاهش عجیب 48 درصدی روبرو شده و تنها چیزی در حدود 6 هزار خودرو از این مدل جذاب در بازار آمریکا به فروش رسیده است که به شدت، روند این فروش در حال کاهش است.

البته گفتنی است که دلایل کاهش فروش نیسان جوک در بازار آمریکا بسیار زیاد است و دلایل مختلفی از جمله تسهیلات ویژه برای خودروسازان داخلی و حضور فعال‌تر دیگر شرکت‌ها در بازار این کشور از جمله مواردی است که کارشناسان می‌گویند. جالب‌تر است اگر بدانید در مقابل بازار آمریکا، اروپایی‌ها به شدت به نیسان جوک علاقه دارند و فروش 95 هزار دستگاه از این مدل نشان‌دهنده تفاوت فروش آن در دو قاره است.

نیسان در خبری اعلام کرد که حتی در سال گذشته توانسته با ظرفیت کارخانه ساندرلند خود، تولید این خودرو را به بالای یک میلیون عدد برساند که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌گردد. اما از جمله دلایلی که جدا از دلایل گفته شده باعث استقبال کمتر آمریکایی‌ها شده است، جادار نبودن و کوچک بودن فضای داخل این خودرو است که مورد توجه آمریکایی‌ها قرار نگرفته و نسبت به آن بی تمایل هستند.

نیسان اما در مقابل تاکید دارد که نیسان جوک برای خانواده‌ها طراحی شده و مردان جوان نیز علاقه‌مند به استفاده و خرید این مدل خواهند بود ولی عملا چیزی که به مشتری تحویل می‌دهد، چیزی کوچک‌تر از آن‌چیزی است که خانواده‌های آمریکایی به آن احتیاج دارند.

اما با توجه به اینکه برخلاف تصورات نیسان، فروش جوک در آمریکا با شکست روبرو شده است، واردات آن متوقف شده و طرفین آمریکایی نیز این موضوع را تایید کرده است.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا