مکمل بنزین
خبرداخلی

ابهام در تولید تندر 90 و ساندرو؛ ایکاپ محصول ایرانی تولید می‌کند!

تولید تندر 90 یکی از ابهامات بزرگ این روزهای صنعت خودروسازی ایران است که با بخشنامه ایران‌خودرو مبنی بر جایگزینی این خودرو برای خریداران این خودرو با اچ30 کراس پیچیده‌تر شده است. تندر 90 که از جمله خودروهای با کیفیت پرطرفدار در بازار خودرو کشورمان محسوب می‌شود، با خروج رنو از ایران دچار مشکل شده است.

به گزارش چرخان، دوگانگی در برخورد با خروج رنو از صنعت خودروسازی کشورمان از آنجایی است که بسیاری از اهالی بازار با توجه به اظهارنظر مدیران شرکت‌های پژو و رنو معتقدند که خروج این شرکت‌ها از ایران قطعی شده و از سوی دیگر مسئولان دولتی و مدیران خودروسازان داخلی معتقدند که هنوز قطع همکاری این شرکت‌ها قطعی نشده است و سطح متفاوتی از همکاری بین خودروسازان داخلی و این شرکت‌های خارجی ادامه خواهد داشت.

تندر 90در همین راستا یکی از مدیران صنعت خودروی کشور می‌گوید که هنوز اطلاعیه‌ای از سوی مدیران این شرکت‌های فرانسوی به شرکت‌های داخلی نرسیده است و در صورت لغو همکاری و قطع سرمایه گذاری این خودروسازان با داخلی‌ها می‌بایست به صورت رسمی ابلاغ شود که این اتفاق نیفتاده است. چیزی که در مورد این شرکت‌های فرانسوی مشخص است، عدم تمایل این شرکت‌ها به قطع همکاری با ایران است که قطعا سود سرشاری برای آنها دارد. این شرکت‌ها در ظاهر تحریم‌ها را پذیرفته‌اند و حتی از خروجشان از ایران سخن می‌گویند ولی در عمل هنوز اقدامی برای خروج قطعی از ایران انجام نداده‌اند.

تندر90 ال90در همین راستا محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که خودروسازان داخلی با پژو جلساتی داشته‌اند که این شرکت فرانسوی اعلام کرده است که با توجه به تحریم‌های آمریکا امکان همکاری با ایکاپ را ندارد ولی به امید آینده و گشایش‌های جدید این همکاری را معلق می‌کند و قطع کامل صورت نمی‌گیرد تا بتواند در صورت گشایش جدید به صنعت خودروسازی ایران بازگردد.

این مقام مسئول در مورد قرارداد ایرانی‌ها با طرفین فرانسوی گفت: طرفین فرانسوی خودروسازان داخلی می‌بایست جریمه این فسخ قرارداد یکطرفه را بپردازند و در این زمینه محکوم شدند. پژو صراحتا محکوم به پرداخت جریمه شده و باید جبران کاهش تولید محصولات را نماید.

تندر90 پلاس ایران‌خودروطبق صحبت‌های انجام شده از سوی مسئولین وزارت صنعت دو نکته اساسی برای ادامه فعالیت صنعت خودروی ایران وجود دارد و آن هم قطع کامل تولید محصولات تندر 90 و ساندرو است و دیگری نیز تولید یکی از محصولات مشترک ایران‌خودرو و پژو در ایکاپ است که به صورت کاملا ایرانی تولید خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا