مکمل بنزین
گوناگونخبر

رویای بزرگ تویوتا در کشور اژدها!

شرکت تویوتا قصد سه برابر کردن فروش خودروهای خود در کشور چین تا سال 2030 را در حالی دارد که باید برای کسب این هدف، با رقیب‌های جهانی خود در این بازار بزرگ، رقابت کند.

این خودروساز ژاپنی، هدف تولید 3.5 میلیون دستگاه خودرو در سال را در خود کشور چین را دارد. این در حالی است که، هم‌اکنون، تویوتا 1.16 میلیون دستگاه خودرو را در خود چین تولید و چیزی حدود 1.3 میلیون دستگاه خودرو را درمجموع، در کشور اژدها به فروش می‌رساند. فروشی که 4.5 درصد بازار خودرویی چین را به خود اختصاص داده است.

همچنین، رقیب‌هایی ماند فولکس‌واگن و جنرال موتورز آمریکا، هرکدام چیزی بیش از 4 میلیون دستگاه خودرو، در این کشور بزرگ به فروش رسانده، که نشان از یک رقابت بسیار سخت برای تویوتا و به‌منظور افزایش فروش خودروهایش در چین دارد.

در حال حاضر که مقامات چینی، به خودروهای به‌اصطلاح سبز یا همان هیبرید و برقی نیز روی آورده‌اند، تویوتا با خودروهای هیبرید و برقی خود و درحالی‌که قرار است تا سال 2025، بیست درصد خودروهای تولیدی و فروشی در چین، از نوع خودروهایی با سوخت‌هایی غیر از فسیلی باشند، شانس بیشتری را پیش روی خود می‌بیند.

برای رسیدن به این هدف نیز، تویوتا تا اوایل سال 2020، باید حدود 2 میلیون دستگاه خودرو، در کشور چین تولید کرده تا بتواند به هدف 3.5 میلیونی خود، تا پایان دهه جاری میلادی دست پیدا کند.

سال گذشته میلادی، تویوتا در کشور ایالات‌متحده، بیش از 2.4 میلیون دستگاه خودرو به فروش رساند. عددی که دو برابر فروش در کشور چین بوده و نشان از ظرفیت بسیار بیشتر چین برای پذیرش خودروهای باکیفیت تویوتا را در دل خود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا