مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید سری 1 بی ام و چه شکلی خواهد بود؟

تولید نسل فعلی خودروهای سری 1 شرکت بی ام و، به سال 2011 بازمی‌گردد. طبق یک قانون نانوشته در صنعت خودروسازی، شرکت‌های بزرگ جهانی، حدود 8 سال یک‌بار، نسل بعدی خود را معرفی می‌کنند. این یعنی در سال 2019، شاهد نسل بعدی سری 1 خواهیم بود.

در نسل جدید، بازهم شاهد جلوپنجره خاص موسوم به کلیه‌ای شرکت بی ام و که به‌عنوان یک امضای خاص در طراحی‌اش به کار می‌رود، خواهیم بود. همچنین چراغ‌های جلو این خودروی جدید، درست مطابق تصویر گرافیکی است که مشاهده می‌کنید. چراغ‌هایی که هم‌اکنون، دارای شکل شش‌ضلعی تهاجمی‌تری شده‌اند.

این نمونه سری 1، ازآنجایی‌که یک نسخه مسابقه‌ای نیز خواهد بود، دارای ورودی‌های هوای بزرگی هست. فاصله بین قوس چرخ‌های جلو با لبه درهای جلویی نیز، نسبت به نسل قبلی کوتاه‌تر شده است. همچنین، درست زیر دستگیره‌های در، خطوط طراحی رو به بالا،کشیده شده است که توجه ما را به سمت چراغ‌های عقب و طراحی قسمت پشت خودرو جلب می‌کند.

هم در طراحی خارجی و هم سیستم‌های به‌کاررفته در نسل جدید، تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی ایجادشده است. یکی از بزرگ‌ترین این تغییرات، انتقال دیفرانسیل خودرو از عقب به جلو است. به‌طوری‌که، نسل جدید سری 1، دارای سیستم انتقال قدرت با دیفرانسیل جلو (FWD) است.

جدیدترین نسل سری 1 بی ام و، مانند سری 2 اکتیو، گرن تورر، کراس اوور ایکس 1 و مینی کانتری من، بر روی پلتفرم UKL، این شرکت سوار خواهد شد. پلتفرمی که طول این خودروی سدان را از 4.32 متر در نسل قبلی به 4.46 متر و فاصله محوری آن را از 2.67 متر، به 2.69 متر افزایش داده است.

اگرچه، تصاویر ما، خودروی 5 در سری 1 جدید را نشان می‌دهند اما هنوز مشخص نیست که این خودرو، یک خودروی 5 در سدان (صندوق‌عقب یک درب جدا محسوب می‌شود) خواهد بود یا با تنها 3 در، به‌عنوان یک خودروی کوپه روانه بازار می‌شود.

در مورد قلب تپنده فرزند جدید مونیخ آلمان نیز باید گفت که این نسل، با یک موتور 3 یا 4 سیلندر عرضه خواهد شد. به‌طوری‌که، قوی‌ترین نسخه این موتورها، توانایی تولید 258 اسب بخار قدرت را دارا باشد.

در قسمت عقبی داخل کابین نیز، خودروی تازه‌وارد، دارای فضای بیشتری، نسبت به نسل قبلی خواهد بود. فضای بیشتری که هم به لطف پلتفرم جدید بی ام و وهم جابجایی سیستم انتقال قدرت، به جلو خودرو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا