مکمل بنزین
گوناگونخبر

«Elibriea Equvallas» اولین سوپر اسپرت ساخت قطر

Elibriea Equvallas

نمایشگاه امسال خودروی قطر، به لطف پرده برداری از سوپر اسپرت «البیریا»، بر خلاف سال­های قبل توجه علاقه­‌مندان بسیاری را در دنیا به خود جلب کرد. پس از معرفی سوپراسپرت لایکان توسط W موتورز و پروژه‌های مشابه پیشین مانند زاروق موتورز و Devel Sixteen، نوبت به معرفی خودرویی دیگر از منطقه خاورمیانه رسیده است. Equvallas کوپه اسپرتی سفارشی و لوکس بوده که نمونه مفهومی آن با همکاری گروهی از دانش­‌آموزان دانشگاه A&M تگزاس در شعبه قطر ساخته شد. آقای وهاب ضیاالله بنیانگذار شرکت و طراح این خودرو در استفاده از خطوط و زوایای تیز هیچ پروایی نداشته و با فر‌م‌های عجیب و حجم های اضافی و جسورانه، نمایی از یک خودروی اسپرت متعلق به آینده را ارائه کرده است.

Equvallas

خودروی ارائه شده در نمایشگاه، با بهره گیری از موتوری V6 ساخت شورلت، ۵۲۵ اسب بخار قدرت داشت، اما ظاهرا برای تمایز هرچه بیشتر از رقبا، ضیاالله به این مقدار بسنده نکرده این عدد را به ۸۰۰ اسب رسانده است.  جعبه دنده آن ۶ سرعته و بدنه و شاسی مونوکوک آن تماما از فیبرکربن خواهد بود.

طبق اعلام شرکت، ثبت سفارش برای خرید آن از ماه مارچ ۲۰۱۶ شروع و زمان تحویل آن نیز دسامبر همین سال اعلام شده است. هنوز قیمتی برای این محصول عجیب در نظر گرفته نشده، اما مطمئنا استفاده از فیبرکربن به هیچ عنوان ارزان تمام نخواهد شد!

نکته‌­ای که باید در نظر داشت این است که تا کنون، تمام اطلاعات پیرامون این خودرو، صرفا طرح­‌های رندر شده سه بعدی و همچنین یک نمونه مفهموی غیر کاربردی در نمایشگاه بوده است، پس باید منتظر تحویل اولین مدل به دست مشتری ماند تا در مورد آن به درستی قضاوت کرد. اما با تمام این اوصاف، طراحی جسورانه و آینده نگر آن برای علاقه مندان خودرو جذاب بنظر می‌­رسد.

اکنون رویای یک خودروی سوپراسپرت عربی برای اهالی این کشورها، بیش از هر زمان در شرف محقق شدن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا