مکمل بنزین
گوناگونخبر

رکوردشکنی پژو ۲۰۸ دیزل در مصرف سوخت

2016-peugeot-208-bluehdi-01

آخرین سری از مدل‌های پژو ۲۰۸ با طراحی جدید پیشرانه‌های دیزل٬ به رکورد کم مصرف‌ترین خودروی غیرهیبرید در مسافت طولانی دست پیدا کرده است٬‌ بطوریکه با ۴۳ لیتر سوخت دیزل٬‌ مسافت ۲۱۵۲ کیلومتر را با میانگین ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمود.

با معرفی فناوری موسوم به Blue HDi اکنون تمام این مدل‌ها با استانداردهای آلایندگی یورو ۶ مطابقت دارند. با استفاده از روش کاهش کاتالیتیک CO2 خروجی هیچگاه از ۹۵ گرم در هر کیلومتر تجاوز نخواهد کرد. این موتورها همگی با حجم ۶/۱ لیتری بوده و نیرویی از ۷۵ تا ۱۲۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهند. این در حالی است که پژو ۲۰۸ با پیمایش ۳۸۵ مایل در شرایط رانندگی واقعی روزمره و میانگین مصرف ۱ گالن در هر ۱۰۴/۵ مایل٬ جایزه ماراتن mpg سال ۲۰۱۵ را نیز از آن خود کرد.

2016-peugeot-208-bluehdi-03

به نظر می‌رسد بعد از اجلاس بین‌المللی آب و هوا در پاریس٬ شرکت پژو عزم خود برای تحقق به اهداف زیست محیطی را بیش از هر زمان دیگری جزم کرده است. در رقابت نفس گیر خودروسازان تا پایان سال ۲۰۲۰ در ارزان‌ سازی فناوری خودروهای الکتریکی٬ پژو قصد دارد تا از حداکثر پتانسیل موجود در زمان فعلی بهره لازم را برده و بودجه لازم برای توسعه فناوری‌های سوختی آینده را فراهم نماید. در اروپا٬ حدود ۶۰ درصد از خودروها از سوخت دیزل استفاده می‌کنند. در ایران نیز٬ با افزایش کیفیت سوخت دیزل در سطح کشور و از بین بردن تجربیات بد پیشین و تصورات غیر واقعی٬ با توجه به قیمت پایین‌تر گازوییل می‌توان سهمی از بازار را برای این سوخت متصور شد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا